Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Din Hubbard-hjärna fuskade bort vad Kelly säger precis före (fet stil av mig).
Han säger: "In its crudest and least sophisticated form, the Common Consent Argument for the Existence of God runs as follows:
(Premise) Everyone believes that God exists.
(Conclusion) God exists.
So stated, the argument is not exactly an overwhelming one, suffering as it does from the twin defects of transparent invalidity and the having of an obviously false claim as its sole premise."
Din Hubbardscientologiska hjärna försöker definiera consensus som nödvändigtvis en total enighet, både i numerär och i varje lära om vem denna gudom är. Inte en enda oenighet får finnas mellan gudstroende om gudomen, inte en enda galen ateist får skräna att Gud inte finns - enligt dig.
Detta gör du i ett patetiskt försök att fuska bort Kellys uppsats.
Exakt.
Han försöker att få det att låta som ett bra argument, men det är bara att sätta läppstift på en gris. Det är fortfarande en gris.
Men det är bra att du visar ditt rätta jag som en sur gammal gubbe och att du inte kan argumentera för vad du själv påstår är ett gott argument, utan behöver försöka ge dig på mig som person i stället för att faktiskt argumentera.
Du verkar bara vara kapabel till att komma med tomma ord eller förolämpningar. Ett riktigt praktexempel på hur en stark religiös tro har negativa effekter på psyket.