Citat:
Kanske är syftet, som Jeremiah spekulerar i slutet, att den ska vara ett plåster på såren för dem som lät sig luras av CP-spåret eller för de "initierade" som blev förolämpade av utpekandet av Skandiamannen.
Edit: Såg precis LGWP kommentera "dokumentären" på TV4. Han tyckte den var intressant (kan ha att göra med att det verkar vara hans kompis som gjort den), speciellt det där om att CP kan ha varit där, men bara som vittne. Han gav ingen djupare analys, långt ifrån Jeremiahs.
Ja och så upprepade han det där om magplasket, verkar som han menar att det inte går att peka ut en avliden. Det tyckte han inte 2018, då menade han att det ur polisiärt perspektiv var en försvårande omständighet i bevis- och åtalsfrågan, det vill säga med en avliden misstänkt.
Edit: Såg precis LGWP kommentera "dokumentären" på TV4. Han tyckte den var intressant (kan ha att göra med att det verkar vara hans kompis som gjort den), speciellt det där om att CP kan ha varit där, men bara som vittne. Han gav ingen djupare analys, långt ifrån Jeremiahs.
Ja och så upprepade han det där om magplasket, verkar som han menar att det inte går att peka ut en avliden. Det tyckte han inte 2018, då menade han att det ur polisiärt perspektiv var en försvårande omständighet i bevis- och åtalsfrågan, det vill säga med en avliden misstänkt.
För mig känns det som att vi har en grupp människor som bara inte kan släppa CP.
Man lägger så mycket vikt och trovärdighet vid LPs utpekande att man inte kan gå vidare.
Om CP inte var GM så måste han iaf varit där. Länge än så verkar man inte kunna sträcka sig.
CP-låsningen syns ju väldigt tydligt om man tittar andra potentiella GM också. Tex CA.
Jag menar han kallades för "dubbelgångaren" och skulle ha varit "förbluffande lik Olof Palmes baneman" (obegripligt uttryckt btw).
Det var då CP man hänvisade till.
Och jag har hört uttryck som: "Engström är ju inte alls lik Pettersson!" hur många gånger som helst.
Man hänvisar då till att eftersom LP pekade ut honom måste GM vara någon som är väldigt lik CP.