Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Bara för att du (och även jag) fattar vad det innebär så är det inte säkert att andra gör det. Hur vi än vrider och vänder på det så är snippa ett nyord som kan ha lite olika betydelse beroende på vem du frågar. På grund av det senare så innebär ordet snippa en osäkerhet.
I rättsliga sammanhang så är osäkerhet det samma som att man inte skall fällas till ansvar, så om någon ska ha skulden för att mannen inte blev fälld för någon form av sexbrott så är det åklagaren. Hon kunde ha specifierat gärningen genom att använda mer korrekta ord, men hon kunde även ha lagt fram ett andrahandsyrkande.
Det är precis det här tänktet som har förstört Sverige. Riktiga cucks hela bunten. Jo! ALLA förstår vad som menas med att fingrarna var inne i snippan. Vi måste sluta med det här jävla tramsandet och försvara omdömeslösa människor, som i det här fallet de som satt och frikände en våldtäktsman på nån liten påhittad teknikalitet.
Helt sjukt att folk på flashback sitter och håller med om sånt här. Rättsystemet är ju helt fucked up och absolut ingenting kommer bli bättre, just för att folk ska sitta och tjata om "rättsäkerheten" in i absurdum.
Jag är så jävla glad att jag redan lämnat Sverige och kan sitta och se på när fartyget sjunker.
Och Ja åklagaren är också helt inkompetent, men kommer någoting att hända av det? Sparken? Utvecklingssamtal? Nej såklart inte, det hade ju varit kränkande. Allt kommer bara rulla på EXAKT som innan. Fy fan.