2023-02-28, 18:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Jag hörde det redan under 1980/1990-talet så nä det stämmer inte att det började användas under 2012.
Nu läste du inte vad jag skrev. Det var ordet hen som började tryckas ner i halsen på folk runt 2012.

Det är möjligt att snippa existerade innan 00-talet, men det var då som ordet lanserades på bred front av media och diverse orgainsationer.
Citera
Medlem
Citat:
Jag gör mig dummare för jag gör narr utav en domstol som inte förstår innebörden utav ordet?

Vem är det som framstår som dom? Och de ska kalla sig själva ”utbildade”?

Du kanske tycker det är fullt accetabelt att pedofiler fridöms pga utav domstol missförstår ord?

Det säger mer om dig än mig.

Hovrätten har inte på något som helst sätt missförstått ett ord. Domstolen har tagit fasta på att ordet inte har en exakt betydelse, och att det på grund av det inte var möjligt att veta vad offret menade. Eftersom offret redan medgett en osäkerhet, så ja.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Trollar du eller? Ja, ordet snippa finns med, men med en betydelse många inte tycker är rätt. Det är därför alla aktivister är intresserade av just det här målet. Att sedan hänvisningen till ordboken inte var av någon särskild betydelse för utgången av målet kan de inte greppa.

Så varför friades han då? Om det inte var utgången till fallet?

Flickan sade bokstavligen ”han körde in finger långt in i snippan”

Hur kan det misstolkas i rätten såvidare man inte är grovt efterbliven alt hjärnskadad?
Citera
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Bara för att du (och även jag) fattar vad det innebär så är det inte säkert att andra gör det. Hur vi än vrider och vänder på det så är snippa ett nyord som kan ha lite olika betydelse beroende på vem du frågar. På grund av det senare så innebär ordet snippa en osäkerhet.

I rättsliga sammanhang så är osäkerhet det samma som att man inte skall fällas till ansvar, så om någon ska ha skulden för att mannen inte blev fälld för någon form av sexbrott så är det åklagaren. Hon kunde ha specifierat gärningen genom att använda mer korrekta ord, men hon kunde även ha lagt fram ett andrahandsyrkande.
Det är precis det här tänktet som har förstört Sverige. Riktiga cucks hela bunten. Jo! ALLA förstår vad som menas med att fingrarna var inne i snippan. Vi måste sluta med det här jävla tramsandet och försvara omdömeslösa människor, som i det här fallet de som satt och frikände en våldtäktsman på nån liten påhittad teknikalitet.
Helt sjukt att folk på flashback sitter och håller med om sånt här. Rättsystemet är ju helt fucked up och absolut ingenting kommer bli bättre, just för att folk ska sitta och tjata om "rättsäkerheten" in i absurdum.
Jag är så jävla glad att jag redan lämnat Sverige och kan sitta och se på när fartyget sjunker.
Och Ja åklagaren är också helt inkompetent, men kommer någoting att hända av det? Sparken? Utvecklingssamtal? Nej såklart inte, det hade ju varit kränkande. Allt kommer bara rulla på EXAKT som innan. Fy fan.
Citera
2023-02-28, 18:58
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Så varför friades han då? Om det inte var utgången till fallet?

Flickan sade bokstavligen ”han körde in finger långt in i snippan”

Hur kan det misstolkas i rätten såvidare man inte är grovt efterbliven alt hjärnskadad?

För att det enligt hovrätten inte var visat att han hade penetrerat flickans vagina. Det kom man fram till efter att ha gjort en s.k. bevisvärdering.
Citera
2023-02-28, 18:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi
Det är precis det här tänktet som har förstört Sverige. Riktiga cucks hela bunten. Jo! ALLA förstår vad som menas med att fingrarna var inne i snippan. Vi måste sluta med det här jävla tramsandet och försvara omdömeslösa människor, som i det här fallet de som satt och frikände en våldtäktsman på nån liten påhittad teknikalitet.
Helt sjukt att folk på flashback sitter och håller med om sånt här. Rättsystemet är ju helt fucked up och absolut ingenting kommer bli bättre, just för att folk ska sitta och tjata om "rättsäkerheten" in i absurdum.
Jag är så jävla glad att jag redan lämnat Sverige och kan sitta och se på när fartyget sjunker.
Och Ja åklagaren är också helt inkompetent, men kommer någoting att hända av det? Sparken? Utvecklingssamtal? Nej såklart inte, det hade ju varit kränkande. Allt kommer bara rulla på EXAKT som innan. Fy fan.
Jag väljer rättssäkerhet framför pöbelrättvisa. Vilken jävla dystopisk mardröm om människor kan bli dömda för brott med känslor som enda bevisning.
Citera
2023-02-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Eller så svarar man helt enkelt att Svensk ordbok inte är samma sak som SAOB. Men båda ges ut av Svenska Akademin.
Det gjorde jag ju i ett tidigare svar till samma person...
Men det gick tydligen inte fram varför jag förtydligade det hela med en liknelse på mer rudimentär nivå.
Citera
2023-02-28, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hovrätten har inte på något som helst sätt missförstått ett ord. Domstolen har tagit fasta på att ordet inte har en exakt betydelse, och att det på grund av det inte var möjligt att veta vad offret menade. Eftersom offret redan medgett en osäkerhet, så ja.
Mycket bra formulerat
Citera
2023-02-28, 19:02
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3PO
Borde vara han här? Inte helt 100% säker, rätta mig gärna.

https://www.facebook.com/jorgen.sorensen.161

Polisen har stängt ner hans facebook.

Någon som tog en kopia på GM?
Citera
2023-02-28, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi
Det är precis det här tänktet som har förstört Sverige. Riktiga cucks hela bunten. Jo! ALLA förstår vad som menas med att fingrarna var inne i snippan.
En liten fråga här. Säg att en flicka har blivit berörd mellan blygdläpparna, fast ingen penetration av själva slidan har skett. Skulle du säga att det är helt uteslutet att en tioårigt barn skulle kunna beskriva det som "inne i snippan"?
Citera
2023-02-28, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
En liten fråga här. Säg att en flicka har blivit berörd mellan blygdläpparna, fast ingen penetration av själva slidan har skett. Skulle du säga att det är helt uteslutet att en tioårigt barn skulle kunna beskriva det som "inne i snippan"?

Hon sade i rätten att fingret var inne i henne så den teorin kan du släppa.

Inte att den var utanför.

Att man inte tar till hänsyn att en 10-årig flicka är nervös är helt absurt. Självklart så är hon nervös när hon återberättar att hon har blivit antastad. Hon är inte färdig utvecklad som människa för helvete! Det är ett litet barn!
Senast redigerad av ytmamz 2023-02-28 kl. 19:10.
Citera
2023-02-28, 19:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Hon sade i rätten att fingret var inne i henne så den teorin kan du släppa.

Inte att den var utanför.

Att man inte tar till hänsyn att en 10-årig flicka är nervös är helt absurt. Självklart så är hon nervös när hon återberättar att hon har blivit antastat. Hon är inte färdig utvecklad som människa för helvete! Det är ett litet barn!
Flickan var inte ens närvarande i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in