2023-02-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Loreens ”Tattoo” får uppmärksamhet på Billboard.com

Tipsas om det På ”10 nya pop låtar”

Vi är dumma i huvudet om vi inte skickar henne. Och hoppas folk inte glömmer rösta för de tror hon vinner ändå, ni som vill se henne som vinnare måste rösta.

Ska vi vara så som många tyvärr ser svenskar , inte vilja vinna utan det viktigaste är att vi är med och skickar folk ”som förtjänar” det för det ska va ”rättvist” och skicka norskarna eller tjejen från Ukraina ….alla ska med? Eller ska vi tänka på oss själva? Att vi faktiskt VILL vinna? Jantelag hit och dit, vill vi VINNA och inte göra bort oss från resten av världen som redan älskar Tattoo så skickar vi Loreen..

Jag tror norska bidraget med Alessandra är vinnaren annars, den enda som iallafall har en chans att ta ner henne på jorden är Loreen.
Om du tror så starkt på Norge kan du få bra odds inbördes mot andra länder. 2.60 på att de slår ukraina och 3.50 att de slår finland..inget jag rekommenderar, men om du verkligen tror på den 🙂
Citera
2023-02-28, 18:14
Medlem
Det är redan avgjort att Loreen tar hem finalen... så överlägset etta hos spelbolagen.
Citera
2023-02-28, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Om du tror så starkt på Norge kan du få bra odds inbördes mot andra länder. 2.60 på att de slår ukraina och 3.50 att de slår finland..inget jag rekommenderar, men om du verkligen tror på den 🙂

Jag tror bara på Loreen
Citera
2023-02-28, 19:16
Medlem
Citat:
Jag tror bara på Loreen
Samma här. Men de där oddsen har inte med Sverige i beräkningen. Bara land mot land mellan de där två.
För min del får det väldigt gärna bli Sverige etta och Finland tvåa. Blir kul oavsett 🙂
Citera
2023-02-28, 20:06
Medlem
Är detta Loreens fjärde deltagande i Mello?
Citera
2023-02-28, 20:09
Medlem
Citat:
Jag tror bara på Loreen

Jag med. Hoppas innerligt vi skickar henne.
Citera
2023-02-28, 20:10
Medlem
Anledningen till att Loreen inte vann förra gången hon var med var för att G:son inte var med och skrev låten. Nu är han en av låtskrivarna så då bör Loreen vinna.
Citera
2023-02-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är detta Loreens fjärde deltagande i Mello?
Ja. Hon vann andra gången.
Citera
2023-02-28, 21:56
Medlem
Snubchurps avatar
Loreens låt är otroligt välproducerad och det finns en intelligens i produktionen där man nästan omärkbart smugit in delar från ABBA. Tror att det igenkänningsfaktorn som gör att folk verkligen gillar låten. Dels hör vi delar av The Winner takes it all och pianot som ligger med större delen av låten har den där ABBA-klangen som de allra flesta känner igen.
Citera
2023-02-28, 22:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Loreens låt är otroligt välproducerad

Är det bara jag - eller byggs låten inte upp på ett lite konstigt sätt inför vers 2? Det blir en upptrappning i melodin under första refrängen (likt en klubblåt) och man förväntar sig att det kommer komma en ytterligare nivå, men allt faller pladask, och det blir en lugn vers där Loreen gör sig redo för d***ystyle istället.

Har kikat på en hel del reaktionsvideos från utlandet, och de flesta verkar också tro det kommer komma en ytterligare växel "oooh here it comes"... Men så händer inget. Lite antiklimax över det hela.
Citera
2023-02-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Är det bara jag - eller byggs låten inte upp på ett lite konstigt sätt inför vers 2? Det blir en upptrappning i melodin under första refrängen (likt en klubblåt) och man förväntar sig att det kommer komma en ytterligare nivå, men allt faller pladask, och det blir en lugn vers där Loreen gör sig redo för d***ystyle istället.

Har kikat på en hel del reaktionsvideos från utlandet, och de flesta verkar också tro det kommer komma en ytterligare växel "oooh here it comes"... Men så händer inget. Lite antiklimax över det hela.
Det är en märklig låt. Den har växt på mig men jag håller med om att halva låten saknas, det behövs en extended på 6 minuter.
1.2 miljoner views nu. Meningslös final.
Citera
2023-02-28, 23:19
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Jo, det reagerade jag på efter flera lyssningar. Jag tycker själv det skapar lite mer nyfikenhet på vad som händer härnäst och man lyckas spara på krutet till sista lyftet vilket jag tycker blir rätt effektfullt. Uppbyggnadsättet behöver inte vara nagitivt för låten med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in