2023-02-27, 23:18
Medlem
DeSantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ett utmärkt förslag! Så, vi blir av med dessa stoppklossar på våra vägar.
Jo, jag förstår att Tegnell tänker på folkhälsan och ett förbud skulle onekligen leda till lägre blodtryck bland landets billister. Men, vore det inte bättre om 16-åringarna istället fick köra bil i normal hastighet istället för att förstöra för all motorburen ungdom genom ett totalförbud?
Citera
2023-02-27, 23:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ett utmärkt förslag! Så blir av med dessa stoppklossar på våra vägar.

Är ju bara att trycka på gasen så slipper du stoppklossen?
Citera
2023-02-27, 23:20
Medlem
franges avatar
Helt rätt! Allra helst hade jag ju sett att man förbjudit skiten rakt av - men det där är ett första bra steg på vägen!
Citera
2023-02-27, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Eller så gör Sverige som USA och låter 16 åringar ta körkort? Ser inget fel i det rent principiellt. Visst en del kanske inte är mogna, psyktest? Jag hade nog inte klarat det då jag var 16.
Citera
2023-02-27, 23:21
Medlem
DeSantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YodieLand
Epa traktorer är fett dryga men ser fett kul hade själv haft skitkul om jag o mina vänner hade såna. Tycker det är nog med lagar och regler som det är i detta land. Varför måste man förbjuda allt roligt i Sverige? Och varför ska EU bestämma över oss, jag trodde vi hade demokrati... Gör folkomröstning istället
Instämmer! EU tar sig alltmer rätten att lägga sig i våra interna angelägenheter på bekostnad av vår demokrati.
Citera
2023-02-27, 23:25
Det låter intelligent, vem fan skulle välja att köra en EPA om man har B-kort. Eller ska dom höja personbil till C-kort kanske?

Och vadfan har EU med epatraktorer att göra för den delen, det är väl en svensk tattarkultur med EPA eller drar jag den ur röven?

Men gör en deal då Sverige, EU kan ta våra epor om dom också ser till att alla kriminella MENA apor blir hemkörda. Så mycket som snatteri eller ringa narkotikabrott räcker för att bränna sina rättigheter att vistas i landet. Sverige.
Citera
2023-02-27, 23:26
Medlem
Sverige kan skita i det. Det blir ändå inga konsekvenser. Danmark har 40 km för elyklar utan körkort.
Citera
2023-02-27, 23:27
Medlem
TheGretaResets avatar
Du gillar inte epa-traktorer så det går utmärkt att förbjuda.

Att man i nästa steg förbjuder folk att elda med ved, köra bil, flyga osv övergår ditt förstånd.
Citera
2023-02-27, 23:32
Medlem
DeSantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Du gillar inte epa-traktorer så det går utmärkt att förbjuda.

Att man i nästa steg förbjuder folk att elda med ved, köra bil, flyga osv övergår ditt förstånd.
Vem är "du"? Jag har ingenting emot vare sig EPA-traktorer, vedeldning, bilkörning eller flygturer.
Citera
2023-02-27, 23:34
Medlem
Detta gäller EU, där dessa fordon inte finns (då förutom Sverige). Sverige kommer säkert ha kvar sitt system likväl parallellt. 16-åringar i Sverige kan redan ta körkort för A1 (mc) och får då även köra A-traktor. Så det är inte bara AM som gäller.

Olyckligt kallar SVT AM för moped-körkort, de förstår inte bättre, men det är bara ett av tre fordon man får köra med det. Moped klass II, Traktor a (gjorda för en hastighet på högst 40 km/tim), Motorredskap klass II (gjorda för en hastighet på högst 30 km/tim). B1 finns redan och är en särskild behörighet för fyrhjuliga motorcyklar som i Sverige ingår i behörighet B.
Citera
2023-02-27, 23:34
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeSantis
Vem är "du"? Jag har ingenting emot vare sig EPA-traktorer, vedeldning, bilkörning eller flygturer.
Majoriteten i tråden. Ser du vad folk skriver?
Citera
2023-02-28, 00:04
Medlem
Q6s avatar
Det var en utmärkt idé av EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in