Citat:
Har inte lagt ner någon nämnvärd tid på detta utan valde bara att skicka ett mejl där jag begärde ut ansökningshandlingar från deras senaste sommarnotarier. Skickade till åtta olika domstolar, en av dessa hade inte haft några sommarnotarier senaste åren, en av dessa ville bara lämna ut ansökningshandlingarna i fysisk form och två har uppenbart brustit i deras skyldighet till skyndsam handläggning då de ännu inte svarat (Gävle tingsrätt och Hovrätten för Nedre Norrland). Det innebär att jag bara har ansökningshandlingar från fyra olika domstolar men kan ändå skriva ner hur AB procenten sett ut. Oftast är resterande betyg BA men det finns vissa Bn på sina håll också.
Tingsrätt 1:
50% AB, fyra terminer avklarade + vissa tillgodoräknade kurser
40% AB, sex terminer avklarade
30% AB, sju terminer avklarade
Tingsrätt 2:
60% AB, sju terminer avklarade
100% AB, fyra terminer avklarade
Tingsrätt 3:
55% AB, 6 terminer avklarade + en kandidatexamen avklarad
Kammarrätt:
70% AB, sex terminer avklarade
70% AB, fem terminer avklarade
90% AB, fyra terminer avklarade
100% AB, sex terminer avklarade
För egen del kan jag också säga att med 60% AB har jag fått erbjudande från två domstolar, en i Stockholmsområdet och en i Norrland.
Tingsrätt 1:
50% AB, fyra terminer avklarade + vissa tillgodoräknade kurser
40% AB, sex terminer avklarade
30% AB, sju terminer avklarade
Tingsrätt 2:
60% AB, sju terminer avklarade
Tingsrätt 3:
55% AB, 6 terminer avklarade + en kandidatexamen avklarad
Kammarrätt:
70% AB, sex terminer avklarade
70% AB, fem terminer avklarade
90% AB, fyra terminer avklarade
100% AB, sex terminer avklarade
För egen del kan jag också säga att med 60% AB har jag fått erbjudande från två domstolar, en i Stockholmsområdet och en i Norrland.
Intressant statistik! Får man fråga vilken tingsrätt det rörde sig om där folk har kommit in med 30-40 % AB?
Har själv ca 40/60 AB/BA men har inte sett röken av en intervju under årets vända. Då har jag även sökt de mindre tingsrätterna ute på vischan.