2023-02-27, 18:18
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Är du bög eller?

Försöker du med våld stoppa in din lilla penis i min röv utan mitt samtycke anser jag det vara en våldtäkt. Försöker du stoppa in ett finger i min röv utan mitt samtycke anser jag det vara sexuellt ofredande.
I detta fallet var det sexuellt ofredande som åklagaren borde drivit.

Du har inte förstått begreppet våldtäkt. Det behöver inte nödvändigtvis vara en kuk inblandad för att det ska vara våldtäkt.
Citera
2023-02-27, 18:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Och så går han fri. Inte klokt vilken blunder Hovrätten gjort. Har hört att det är gubbar i pensionsåldern som fattat den frikännande domen. Kvinnan bland ledamöterna var av en motsatt åsikt. Makalöst korkat att inte hålla sej uppdaterade betr. ungdomars språk utan letar i ordböcker. Har även hört att gubben kladdat på flickan i en lokal som tillhört en frikyrka om det nu är sant?

Är hovrätten sista instans?
Citera
Medlem
Jag har läst domen och det är inte konstigare än att det inte är klarlagt hur långt inne fingret var.

1. Enligt svensk praxis fastställd av HD så är det penetration in i slidan som kan jämställas med samlag och utgöra våldtäkt.

2. Helt korrekt så framgår det inte av förhöret om personen hade varit på yttre blygdläpparna eller penetrerat.

3. Det är helt rimligt att en tioåring inte vet exakt vad en snippa är och att det finns delar innanför som också är könsorganet.

4. Åklagaren tabbade sig och vi har en sådan rättsordning i Sverige, som sig bör, att man inte kan eller ska dömas om man inte vet vad man anklagats för.

Domen i sig är inte konstig om man läser den och förstår principerna för hur ett dömande måste gå till. Allt skrik om att problemet är att domarna är gubbar som inte vet vad snippa är - handlar inte om det utan handlar om ifall det är helt vedertaget för en 10-åring att snippa innefattar den osynliga delen av könsorganet också.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är väl klart som fasen att förhörsledaren tycker att allt var så glasklart, för annars skulle det ju vara han själv som varit inkompetent.

Då åklagaren formulerat följande:
Citat:
”XX har genom att föra sin hand innanför målsägandens shorts och trosor, hålla handen på målsägandens snippa och ha ett finger inne i snippan, utfört en sexuell handling med NN som var tio år”.

... kan det omöjligt vara så att förhörsledaren och utredningen som så, ej klarlagt vad som hänt och även vad som är vad.

Hovrätten slår ju fast att (citat ur domen):
Citat:
”Åklagarens påstående att XX fört sin hand innanför målsägandens shorts och trosor, hållit på henne snippa och haft ett finger inne i snippan är styrkt”.

... vilket innebär att inte heller rättsinstanserna ansett det finnas några oklarheter.

Oklarheten ligger enbart i att Hovrätten till slut bedömt att snippa betyder könsorganets yttre delar.
Citera
2023-02-27, 18:20
Medlem
ToddeSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Jag anser att man skulle behöva gräva i om vilka skallbenssamlande herrklubbar som brukar flnansiera Frälsningsarméns verksamhet som dessa herrar tillhör.

Något märkligt är det iaf.
Citera
2023-02-27, 18:20
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är hovrätten sista instans?

Förhoppningsvis överklagas domen till Högsta Domstolen.
Citera
2023-02-27, 18:22
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToddeSwe
Något märkligt är det iaf.

Dessa herrar är lojala mot någon annan eller något annat än Sveriges Rikes lag.
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2023-02-27 kl. 18:26.
Citera
2023-02-27, 18:23
Medlem
okok1s avatar
https://sverigesradio.se/artikel/familjens-ombud-om-snippa-domen-jag-forstar-inte-flickan-var-tydlig

Citat:
Familjens ombud om snippa-domen: ”Jag förstår inte – flickan var tydlig”
Citera
2023-02-27, 18:25
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Sidan verkar vara borta, vad det nu innebär.
https://web.archive.org/web/20230226143626/https://www.fralsningsarmen.se/var-tro-och-kyrka/om-var-tro/min-vag-till-gud/det-finns-hjalp-men-du-maste-soka-den-sjalv/

Och jag antar att det här är artikelbilden på äcklet?
https://i.imgur.com/MxvH6Ir.jpg
Citera
2023-02-27, 18:26
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Jag har läst domen och det är inte konstigare än att det inte är klarlagt hur långt inne fingret var.

1. Enligt svensk praxis fastställd av HD så är det penetration in i slidan som kan jämställas med samlag och utgöra våldtäkt.

2. Helt korrekt så framgår det inte av förhöret om personen hade varit på yttre blygdläpparna eller penetrerat.

3. Det är helt rimligt att en tioåring inte vet exakt vad en snippa är och att det finns delar innanför som också är könsorganet.

4. Åklagaren tabbade sig och vi har en sådan rättsordning i Sverige, som sig bör, att man inte kan eller ska dömas om man inte vet vad man anklagats för.

Domen i sig är inte konstig om man läser den och förstår principerna för hur ett dömande måste gå till. Allt skrik om att problemet är att domarna är gubbar som inte vet vad snippa är - handlar inte om det utan handlar om ifall det är helt vedertaget för en 10-åring att snippa innefattar den osynliga delen av könsorganet också.

Det är ju klarlagt att äcklet haft sitt finger inuti snippan, alltså de osynliga delarna av könsorganet vilket namn du än väljer att ge det. Vad är oklart?
Citera
2023-02-27, 18:26
Medlem
Här har ni äcklet
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02jhSqPVHX633NKu3tY1zkQm PUbYvPSZ73HyaywjCrFMv5BpDGdrjJLHFm6Y3MvFEGl&id=576 068562561016
Citera
2023-02-27, 18:27
Medlem
AnonymKostyms avatar
Vanligtvis orkar man inte kommentera sjuka svenska rättsfall och korrupta "jurister" (gangsteradvokater etc), man vet att the usual suspects = större delen av alla statskramande svenskar kommer komma med kommentaren: "uhhh men jag är ju inte jurist så jag/man kan ju inte säga något. Hurr durrr." Självgoda idioter som likt brådmogna 12åringar frågar "jaha, så du vet bättre än en domstol" och försvarar den nakna kejsaren.

Men här måste man nog ändå säga att nivån att sinnessjukhet överträffar den normala "ge hundratusentals kronor till förövaren" idiotin. Flickan säger här "INUTI snippan". I N U T I. För helvete.
Det finns inget tolkningsutrymme för något annat en penetration. Det behöver man inte vara en "jurist" för att konstatera. Nivån av idioti här är ju mot förväntan förvånande. Trodde man hade hört allt.

Ansvariga för domslutet måste avlägsnas från sina jobb. Detta borde bli en internationell nyhet dessutom. Så jävla sjukt och efterblivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in