Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Jag har aldrig jobbat på en arbetsplats som haft stämpelklocka.
Det hänger väl mera ihop med vart stämpelklockan är placerad i förhållamde till utgången.
Vidare säger ju vakterna inget om att SE skulle ha gått tillbaka in igen för att stämpla ut efter samtalet med väktarna.
Inget stödjer teprin att SE samtalade först och stämplade ut sedam.
Väktarna hördes emellertid inte förrän ca tre månader efter mordet och frågan om något samtal samtalet skedde före eller efter utstämplingen ställdes tyvärr aldrig så vitt jag kunnat utröna.Detta är såklart en svaghet.
SE själv säger att inget samtal alls förekom, han var å andra sidan inte alltid så sanningsenlig i sina
utsagor alla gånger. Väktarna säger sig minnas samtalet ,det är trovärdigt.
Att minnas ett samtal är en grej...
Men att minnas 3mån senare exakt när detta samtal ägt rum och om Engström gick tillbaka för att sätta på sig ytterkläderna och sin keps och sen stämpla ut är väl väldigt likt det du menar även om du menar att han måste stämplat ut innan...
Jag kan ta ett exempel...
Engström var klar med sina uppgifter och kollar på klockan 23:12...
Engström tänker att han går ner till väktarna och snackar bort lite minuter då tåget går 23:30...
Engström behöver väl här inte dra på sig ytterkläderna och stå och småprata med väktarna fullt påklädd ?
Han pratar med väktarna i 5min och säger sen : Nej grabbar nu måste jag kila med tåget, går in sätter på sig ytterkläderna och stämplar ut och sen säger Hejdå till väktarna...
3 mån senare så minns väktarna samtalet ..
Är det så märkligt ?
Tror många kan göra så faktiskt..
Med min teori så ljuger ingen heller...
Engström ljuger inte
Väktarna har inte heller fel..