2023-02-26, 23:33
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Galet..

Dom har alltså en man som påminner om Engström springandes och ett vittne som i panik dessutom tror sig blivit förväxlad med GM..

Vad väntade dom på ?

Dom har mer än så!

Vissa av dem tror till och med att det är Engström som springer i trappan och på åsen!

Helt overkligt att de inte agerade.
Citera
2023-02-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
mer eller mindre noll. Det finns noll bevis för att stödja en osannolik teori med en osannolik gm.

ingen beskriver en man som honom. han har en anledning att vara där och då. han ger detaljer om vad som hände på brottsplatsen efter mordet som andra vittnen stödjer. han har inget känt vapeninnehav. han är tidigare ostraffad. han passar inte in på en gärningsmannaprofil. ingen närstående misstänker honom utan bedyrar hans oskuld. tidslinjen ger honom ytterst lite tid om ens någon för att hinna utföra mordet. han anger sig själv som vittne och placerar själv signalement på sig som han vet stämmer överens med gm. LP själv pekar ut CP, en man som inte är lik varken SE eller AB. Det är en ovanlig ammunitionstyp man inte kan koppla till honom. Han måste dessutom bara råka vara beväpnad och ha ammunition och troligtvis också hölster ut från kontoret. han måste dessutom ha gjort det här efter att ha varit bevittnat på bra humör ungefär någon minut innan han blåser ryggraden, med ett välriktat skott, av landets statsminister.

alla konstigheter med honom kan med lätthet förklaras med att han försökte stärka sin insats, vilket verkligen inte är något nytt bland vittnen. särskilt inte i ett fall som detta.

Men kan du säga något konkret varför han inte ska misstänkas !!

Eller det är mer eller mindre vapenfrågan ?
Citera
2023-02-26, 23:43
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Men kan du säga något konkret varför han inte ska misstänkas !!

Eller det är mer eller mindre vapenfrågan ?
Det var flera saker där som var konkreta.

Han pekar ut detaljer på brottsplatsen som stöds av andra vittnen. Det är konkret.

Ingen beskriver en man som SE. Det är konkret

Han har ytterst lite tid om en någon att utföra mordet. Det är konkret
Citera
2023-02-26, 23:47
Medlem
Citat:
Det var flera saker där som var konkreta.

Han pekar ut detaljer på brottsplatsen som stöds av andra vittnen. Det är konkret.

Ingen beskriver en man som SE. Det är konkret

Han har ytterst lite tid om en någon att utföra mordet. Det är konkret

Han säger nästan uteslutande saker som media eller en GM kan snappa upp..

Signalement stämmer faktiskt mkt bra på Engström om du jämför med valfri människan på brottsplatsen...Alltså det innebär att signalementen spretar men tillsammans så blir Engström ganska träffad..

Hinner tidsmässigt gör han ju...
Citera
2023-02-26, 23:56
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Han säger nästan uteslutande saker som media eller en GM kan snappa upp..

Signalement stämmer faktiskt mkt bra på Engström om du jämför med valfri människan på brottsplatsen...Alltså det innebär att signalementen spretar men tillsammans så blir Engström ganska träffad..

Hinner tidsmässigt gör han ju...
stör inte ordet "nästan" dig där?

Han säger saker som inte har varit i media också.

Men ni måste någon gång sluta begränsa er till de kända personerna på platsen. Varför måste gm vara någon av dom?
SE ska inte jämföras med dom, utan med de närmare tusentalet (om inte fler) människor som har sett LOP eller kan ha hört om deras rörelse denna kväll.
Citera
2023-02-27, 00:06
Medlem
Citat:
stör inte ordet "nästan" dig där?

Han säger saker som inte har varit i media också.

Men ni måste någon gång sluta begränsa er till de kända personerna på platsen. Varför måste gm vara någon av dom?
SE ska inte jämföras med dom, utan med de närmare tusentalet (om inte fler) människor som har sett LOP eller kan ha hört om deras rörelse denna kväll.

Fast det kan såklart vara en annan GM än Engström..

Engström är misstänkt men utesluter inte annan GM..

Är det inte du som istället är den som uteslutar ett alternativ?
Citera
2023-02-27, 00:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Fast det kan såklart vara en annan GM än Engström..

Engström är misstänkt men utesluter inte annan GM..

Är det inte du som istället är den som uteslutar ett alternativ?

Jag utesluter inte SE heller tror jag, fast jag är nog halvvägs dit. Jag håller det dock som ett väldigt osannolikt scenario som inte har någon bevisning att backas upp av
Citera
2023-02-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Förstår inte rikigt varför du bytte ämne på samtalet. När du plötsligt läst vad AK säger så backar du från diskussionen om ifall båda väktarna medger ett samtal och ljuger om att diskussionen handlade om ifall det var före eller efter stämpling. Och din lögn är uppenbar efter som du hela tiden är öppen med HO.

Stick härifrån jävla lögnare.

Materialet. Väktarna säger inte att de pratar med SE som sedan går in i Skandia där stämpelsystemet finns. De säger de talar med SE som sedan går ut ur Skandia. Materialet.
Det råder väl ingen tvekan om att SE stämplade ut FÖRE samtalet med väktarna, det är oerhört svårt att få det till nåt annat. Det är nog bara personen du kommenterade som anser något annat. Det vi däremot inte vet är hur långt samtalet varade och när exakt SE klev ut på gatan.
Citera
2023-02-27, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det råder väl ingen tvekan om att SE stämplade ut FÖRE samtalet med väktarna, det är oerhört svårt att få det till nåt annat. Det är nog bara personen du kommenterade som anser något annat. Det vi däremot inte vet är hur långt samtalet varade och när exakt SE klev ut på gatan.

För du alltid samtal efter du stämplat ut ?

Varför är det så svårt att inse att folk kan prata lite kort om helgen innan man stämplar ut ?

Engström bekräftar ju också att han inte pratar efter han stämplat ut..

Han behöver inte ens haft samtalet med väktarna i direkt anslutning till att han stämplar ut , utan kan pratat med dom en stund innan och sen gått och packat ihop och tagit på sig ytterkläderna och sen stämplat ut ..Alltså 20min innan..!
Senast redigerad av Problem2020 2023-02-27 kl. 01:47.
Citera
2023-02-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Förstår inte rikigt varför du bytte ämne på samtalet. När du plötsligt läst vad AK säger så backar du från diskussionen om ifall båda väktarna medger ett samtal och ljuger om att diskussionen handlade om ifall det var före eller efter stämpling. Och din lögn är uppenbar efter som du hela tiden är öppen med HO.

Stick härifrån jävla lögnare.

Materialet. Väktarna säger inte att de pratar med SE som sedan går in i Skandia där stämpelsystemet finns. De säger de talar med SE som sedan går ut ur Skandia. Materialet.

Det lustiga är här att jag aldrig har förnekat att Engström och väktarna har haft ett samtal...

Jag har ju hela tiden hävdat att det inte behöver varit efter han stämplat ut...

Så märkligt att du hänvisar till lögnare...

Jag gick genom våra inlägg och 99% av inläggen har ju handlat om samtal innan eller efter utstämpling...

Men i detta inlägg får du det som att det aldrig har handlat om det

Kanske du syftade på att jag inte läst om att AK minns detta samtal...Men det betyder inte att dom inte haft det !

Det jag mindes var att det var HO som mindes ett samtal...

Men oavsett så har jag aldrig förnekat samtal mellan Engström och väktarna utan tar för givet att dom har haft många samtal och troligen ibland flera gånger om dagen om han jobbade länge...
Senast redigerad av Problem2020 2023-02-27 kl. 01:56.
Citera
2023-02-27, 02:08
Medlem
Citat:
För du alltid samtal efter du stämplat ut ?

Varför är det så svårt att inse att folk kan prata lite kort om helgen innan man stämplar ut ?

Engström bekräftar ju också att han inte pratar efter han stämplat ut..

Han behöver inte ens haft samtalet med väktarna i direkt anslutning till att han stämplar ut , utan kan pratat med dom en stund innan och sen gått och packat ihop och tagit på sig ytterkläderna och sen stämplat ut ..Alltså 20min innan..!
Jag har aldrig jobbat på en arbetsplats som haft stämpelklocka.
Det hänger väl mera ihop med vart stämpelklockan är placerad i förhållamde till utgången.
Vidare säger ju vakterna inget om att SE skulle ha gått tillbaka in igen för att stämpla ut efter samtalet med väktarna.

Inget stödjer teprin att SE samtalade först och stämplade ut sedam.
Väktarna hördes emellertid inte förrän ca tre månader efter mordet och frågan om något samtal samtalet skedde före eller efter utstämplingen ställdes tyvärr aldrig så vitt jag kunnat utröna.Detta är såklart en svaghet.
SE själv säger att inget samtal alls förekom, han var å andra sidan inte alltid så sanningsenlig i sina
utsagor alla gånger. Väktarna säger sig minnas samtalet ,det är trovärdigt.
Citera
2023-02-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag har aldrig jobbat på en arbetsplats som haft stämpelklocka.
Det hänger väl mera ihop med vart stämpelklockan är placerad i förhållamde till utgången.
Vidare säger ju vakterna inget om att SE skulle ha gått tillbaka in igen för att stämpla ut efter samtalet med väktarna.

Inget stödjer teprin att SE samtalade först och stämplade ut sedam.
Väktarna hördes emellertid inte förrän ca tre månader efter mordet och frågan om något samtal samtalet skedde före eller efter utstämplingen ställdes tyvärr aldrig så vitt jag kunnat utröna.Detta är såklart en svaghet.
SE själv säger att inget samtal alls förekom, han var å andra sidan inte alltid så sanningsenlig i sina
utsagor alla gånger. Väktarna säger sig minnas samtalet ,det är trovärdigt.

Att minnas ett samtal är en grej...

Men att minnas 3mån senare exakt när detta samtal ägt rum och om Engström gick tillbaka för att sätta på sig ytterkläderna och sin keps och sen stämpla ut är väl väldigt likt det du menar även om du menar att han måste stämplat ut innan...

Jag kan ta ett exempel...

Engström var klar med sina uppgifter och kollar på klockan 23:12...

Engström tänker att han går ner till väktarna och snackar bort lite minuter då tåget går 23:30...

Engström behöver väl här inte dra på sig ytterkläderna och stå och småprata med väktarna fullt påklädd ?

Han pratar med väktarna i 5min och säger sen : Nej grabbar nu måste jag kila med tåget, går in sätter på sig ytterkläderna och stämplar ut och sen säger Hejdå till väktarna...

3 mån senare så minns väktarna samtalet ..

Är det så märkligt ?

Tror många kan göra så faktiskt..

Med min teori så ljuger ingen heller...

Engström ljuger inte
Väktarna har inte heller fel..
Senast redigerad av Problem2020 2023-02-27 kl. 02:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in