Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-26, 23:23
Medlem
AlligatorMans avatar
Det blir väl vad man gör det till.
Citera
2023-02-26, 23:30
Medlem
Kennethkvartings avatar
Det finns en facebookanvändare som brukar dyka upp som vänförslag i mitt flöde ibland, vederbörande heter Pulver Moose och verkar vara en älg som också är ett halvfabrikat av potatismos.

Lite off topic kanske, men rätt så skojigt.
Citera
2023-02-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Vem äter pulvermos? Varför äter du pulvermos?
Pulvermos är en typ av instantmos som framställs genom att torka och mala potatis till ett fint pulver som sedan blandas med mjölk, vatten eller grädde för att skapa en potatismos. Det är en enkel och bekväm lösning för att laga potatismos snabbt och enkelt utan att behöva koka potatis själv.

Det finns ingen specifik grupp av personer som äter pulvermos, utan det är en produkt som konsumeras av olika människor av olika anledningar. Vissa personer väljer att äta pulvermos på grund av dess bekvämlighet och snabbhet, medan andra kanske föredrar dess smak eller prisvärdhet.
Citera
2023-02-26, 23:37
Medlem
Narutoshippchops avatar
Om det är Felix pulvermos är det gott.
Blir extra gott om man blandar i lite dill eller vitlökskrydda också.
Citera
2023-02-26, 23:39
Medlem
Händer ibland att man gör pulvermos med mycket äkta smör i. Blir supergott om man får till exakt rätt konsistens, sälta, vitpeppar, osv. Kanske funkar med 40% vispgrädde i också, har aldrig provat.
Citera
2023-02-26, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Pulvermos är en typ av instantmos som framställs genom att torka och mala potatis till ett fint pulver som sedan blandas med mjölk, vatten eller grädde för att skapa en potatismos. Det är en enkel och bekväm lösning för att laga potatismos snabbt och enkelt utan att behöva koka potatis själv.

Det finns ingen specifik grupp av personer som äter pulvermos, utan det är en produkt som konsumeras av olika människor av olika anledningar. Vissa personer väljer att äta pulvermos på grund av dess bekvämlighet och snabbhet, medan andra kanske föredrar dess smak eller prisvärdhet.
Känns som trash som köper och konsumerar pulvermos men det är bara min tanke.. Jag har aldrig gått på middag och blivit serverad pulvermos där går fan gränsen
Citera
2023-02-27, 00:21
Medlem
zombie-nations avatar
Jag tycker faktiskt om pulvermos. Särskilt det på flingor som Lidls. Klart jag gillar vanligt med. Men ska det vara till varmkorv och räksallad tycker jag det ska vara pulvermos.

Gillar vanligt mos till andra rätter. T ex strömming eller en lokal sorts korv.

Men mest har jag pulvermos där alternativet är att inte äta. Där jag inte orkar laga mat och knappt orkar tugga. Då brukar jag äta det med makrill eller sardiner.
Citera
2023-02-27, 00:21
Medlem
Sababas avatar
För många år sedan kom jag över ett pulvermos som bestod av frystorkade potatisflingor. Mycket godare än pulvret enligt mig.

Vet inte om det går att få tag på längre. Borde ju vara en populär produkt. Märkligt.
Citera
2023-02-27, 00:22
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper

Vet inte vad Flashback anser att man låter ChatGPT skriva sina svar, men personligen tycker jag det är rätt värdelöst. Vill någon ha ChatGPTs åsikt frågar dom den, inte skriver här på Flashback!

OT: Pulvermos är något som inte äts ofta, men alltid har hemma. Och som flera andra skrivit är det Lidls variant här också. Snabbt och enkelt när man inte orkar göra något riktigt, speciellt om man har någon form av vattenkokare, så slipper man bry sig om att ens vänta på spisen.
Citera
2023-02-27, 00:55
Medlem
StigEngstroms avatar
Pulvermos gör jag ofta när jag är gräsänkling och tycker att det är helt ok och betydligt godare än tex makaroner.
Vattenkokare och så kryddar man till moset på olika sätt, bara experimentera fram.
Mjölk, smör, kryddor, man kan faktiskt få det rätt smarrigt.
Ett tips är att ha en rejäl klick vitlökssmör i.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-02-27 kl. 01:00.
Citera
2023-02-27, 01:47
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Har som preppmat hemma. Problemet med preppmat är att man måste rotera den ibland och äta upp det man har och jag gillar inte burkmat och pulvermos så mycket.
Citera
2023-02-27, 02:38
Medlem
En sån där salami som är torkad och inte behöver kylförvaras, en bukett broccoli och pulvermos är perfekt mat att ha med ut i skogen eller på båten om det är varmt och man inte har tillgång till kyl. Blir minst lika gott, lika enkelt men avsevärt billigare än frystorkad mat.

Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Känns som trash som köper och konsumerar pulvermos men det är bara min tanke..

Känns som om du lever i en ganska ytlig tillvaro om du dömmer folk som "trash" enbart baserat på valet av en enda produkt.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Särskilt det på flingor som Lidls.

Det här gjorde mig nyfiken. Är det alltså "flingor" i stället för "pulver"?

Eller är det flingor iblandat i pulvret?

Löses flingorna upp i vattnet eller behåller dom konsistensen när moset är klart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in