2023-02-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Linda Staaf, Tv 4:
"Jag har varit tydlig med att det endast varit en ytlig relation"...bla, bla, bla.

https://www.tv4.se/artikel/324XlWQUHm2PEUmCNzsJBX/linda-staaf-ger-sin-bild-av-polisledningskandalen

(OBS, OBS, Ni måste titta klart på den första videon för att se nästa video där hon specificerat får frågan om just relationen. Tv 4 har försökt gömma den frågeställningen.)

Nä, det har du inte Linda. Det finns på papper att du sagt att det var en 6 år lång relation, och ett sexuellt förhållande. Du ville ha mer av ML. Men blev avvisad.
Var det därför du gick till Ari Stenman, för att hämnas på ML?

Kan mycket väl vara så att hon var rosenrasande - trots löneförhöjning och position.

Det fanns ingen fru längre som ett hinder i spelet. Men det fanns en ANNAN kvinna som Löfving föredrog gentemot henne. Hon dög alltså till en del - men inte helt och hållet. Lind fick inte det erkännandet hon längtade efter. Hon vara "bara" den tillfälliga sexuella och ytliga relationen - istället för flickvän.

Det skulle inte förvåna mig om hon ville hämnas.

Samtidigt undrar man ju varför i hela världen Löfving höll på så här? Som en tonåring..
Citera
2023-02-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Vart kan jag hitta den uppgiften? Prövade googla utan resultat.

Finns i utrednoingen. Som i sin tur finns på nätet.
Citera
2023-02-25, 20:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det finns så många motstridiga uppgifter kring detta att det är obegripligt för mig hur utredare Viksten kunnat slå fast att Linda Staaf och Mats Löfving hade ett förhållande under många år och att det därför förelåg jäv.

Till exempel framkom det härom veckan att Mats Löfving haft en relation med en facklig företrädare under tiden eller efter att de båda satt som ledamöter i Polismyndighetens nationella skyddskommitté. Mats Löfving har bekräftat denna relation, som alltså skulle ha inletts och pågått samtidigt som han stalkade Linda Staaf. Linda Staaf som han - enligt Linda Staaf själv - avvisat. Vem i helvete stalkar någon man inte vill ha samtidigt som man inleder en relation med någon annan?!? Det faller ju på sin egen orimlighet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofving-utreds-for-ytterligare-misstanke-om-jav

Ja, och enligt brodern (Jan Löfving)så begrep ML inte anklagelserna riktigt..
Samtidigt, som brodern säger, att det enda de var ute efter, de överordnade cheferna, då de hörde av sig till ML, var att få honom att precisera relationen.
Hans kollegor, som han själv stöttat "då det blåst kring dem" idkade självsvådligt polisförhör med honom som tydligen var tärande.
När de sen går ut offentligt och säger att de ska sparka honom för "den påstådda relationen"(som inte ens var klarlagd) så kanske han kände att det hela var en obegriplig sammansvärjning som han inte visste hur han skulle hantera?
Han kanske var skör, men samtidigt får vi komma ihåg, att folk i de här positionerna är rätt ovana vid sociala medier.
De vet att pressen, interagerat med sociala medier älskar att gotta sig i sånt här, och att de kan smulas sönder i småbitar, allteftersom.
Att från att ha en aktning på en arbetsplats, där kollegor såg upp till honom, till att kollegor och vänner vände ryggen till honom (som polaren fd rikspolis Björn Eriksson sa att arbetsplatskollegorna gjorde) kan ju faktiskt upplevas som ett väldigt hårt slag av utfrysning på en arbetsplats.
Vuxenmobbing på högsta nivå.

Och så ovanpå det massa tidningskriverier och sociala medier som skulle driva på att misskreditera och karaktärsmörda honom för evigt.
Det blev för mycket för ML när Viksten gick ut, och sa att ML skulle sparkas, för dessa oklara omständigheter? ML kanske inte kände annat än att det var en oklar sammansvärjning, han inte kunde värja sig emot?
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-25 kl. 20:29.
Citera
2023-02-25, 20:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Vart kan jag hitta den uppgiften? Prövade googla utan resultat.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/februari/rapporten-utredning-om-vissa-forhallanden-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef-ar-presentera d/
Citera
2023-02-25, 20:36
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Att ta livet av sig utav ren sorg i ett sånt här läge verkar som en extrem överreaktion.

Känns självklart att Staafs untjyttjande, Thornbergs svek, Vikstens svartmålning, medias uthägning och förlusten av vänner skulle leda till en depression. Men Löfving hade barn, familj och nära vänner som fanns där, han visste det. Han var även polis i 42 år och gav åtminstone mig intrycket av att vara en bestämd person med skinn på näsan. Att slå sig fram som polis och bli chef lär dessutom vara ett karriärsval som utan tvekan kräver en benägenhet för aggression. Vill även minnas att han hade förföljt Staaf och även om den polisanmälan som följde inte ledde någonstans så var han ju inte direkt den typen som gav sig efter ett svek. Han ville sätta dit henne, han blev polis för att han drivs av att sätta dit människor som förtjänar det.

Hur fan skulle han kunna få återupprättelse för det enorma svek och svartmålning som Thornberg/Viksten/Staaf/media låg bakom?

Självmord. Han fick det sista ordet. Låste dörren och kastade nyckeln, en sista käftsmäll. Han ville inte bli svikt och gå under ensam. Över en natt gick han i allmänhetens ögon från att vara gubbsjuk och korrumperad till en äkta människa med en gedigen karriär som klarspråkig polis bakom sig. Drevet är nu svikarnas. Livet som polis var det enda han kände till ändå, han kanske var nöjd. Löfvings vän sa att bland det sista han sa var att han förlorat sin heder. Var självmordet ett försök till att ta tillbaka den på något sätt? Enda sättet att inte leva resten av livet med svansen emellan benen?

Kan även tänka mig att det första han gjorde när rapporten släpptes var att supa ner sig, vilket skulle lättat för såna här tankegångar men jag kanske bara talar för mig själv. Allt det här är bara spekulationer.

Martin Timell förlorade allt efter metoo, Jobb, anseende, karriär, arbetskollegor. Hängdes ut som våldtäktsman, men det var uppenbarligen mer stake och självrespekt i en flamsig och barnslig programledare för Bullen än vad det var i en av Sveriges mest framträdande polischefer. En feg ynkrygg utan ryggrad var Mats. Ville verka seriös och auktoritär i det offentliga rummet men i lönndom var Mats en kåtbock som drog ur sladden direkt när sanningen uppenbarades för allmänheten. En riktig karl hade lämnat sin tjänst med högburet huvud och erkänt sina tillkortakommanden och gått vidare med rak rygg. Nu får Mats närmsta familj, vänner, släktingar leva vidare med tusen frågor och stor saknad.
Citera
2023-02-25, 20:38
Medlem
Citat:
.
.
Linda berättar också att Mats har ett konstigt beteende och att hon tror att han ibland låser in sig i lägenheten (Oj, vad konstigt att låsa in sig i sin egen lägenhet! Min anmärkning) En sommar trodde hon det och därför satt hon utanför hans bostad och väntade på att han skulle dyka upp. När jag påtalar för Linda att hon då gjort precis på ett sådant sätt som hon reagerar på hos Mats, så håller hon med att det kan låta konstigt."

Det är ju för f-n Linda som stalkade ML ju.
.
.
Det där är värt att ta upp. Är man chef för en UNDERRÄTTELSE-avdelning av rang ter det sig väl tämligen normalt att man försöker *underrätta sig* om sakers tillstånd. Det är inte stalking.
Man provar om en hypotes håller, och visar observationen att så var fallet har man fått svaret på sin fundering. Och det kan vara en fundamentalt viktig insikt för att hon skall kunna förstå det påstådda beteendet. Stalking brukar innebära att den stalkade upplever ett ofredande, en oönskad kontakt, en obehaglig förföljelse.
Men att i hemlighet spana på personen utan personens vetskap bör nog kallas något annat. Man kan nog gå så långt som att kalla det att "spionera på" personen. Är personen däremot medveten om vad som sker så är stalking förmodligen ett faktum (upplevt obehag, osv). Finns en sådan skiljelinje rättsligt ? att ovetande är något annat ?
Senast redigerad av alcantario 2023-02-25 kl. 20:54.
Citera
2023-02-25, 20:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Det där är värt att ta upp. Är man chef för en UNDERRÄTTELSE-avdelning av rang ter det sig väl tämligen normalt att man försöker *underätta sig* om sakers tillstånd. Det är inte stalking.
Man provar om en hypotes håller, och visar observationen att så var fallet har man fått svaret på sin fundering. Och det kan vara en fundamentalt viktig insikt för att hon skall kunna förstå det påstådda beteendet.

Ja visst. Vilket jävla stolpskott du är.
I karaktär av vad hon jobbar med på sin arbetsplats, ska hon ha rätt att i privat syfte stalka någon hon svärmar för, genom att sätta sig utanför dennes lägenhet?

Herregud, du är antagligen kvinna-metoo-feminist som anser att detta är ett ok beteende?
(Är själv kvinna, men tror inga män skulle försvara stalking-Linda, på detta sätt, om de inte är extremt woke.)

Skulle du försvarat Mats Löfving också om han bevakat Linda utanför hennes lägenhet?
Citera
2023-02-25, 21:21
Medlem
Citat:
Linda Staaf, Tv 4:
"Jag har varit tydlig med att det endast varit en ytlig relation"...bla, bla, bla.

https://www.tv4.se/artikel/324XlWQUHm2PEUmCNzsJBX/linda-staaf-ger-sin-bild-av-polisledningskandalen

(OBS, OBS, Ni måste titta klart på den första videon för att se nästa video där hon specificerat får frågan om just relationen. Tv 4 har försökt gömma den frågeställningen.)

Nä, det har du inte Linda. Det finns på papper att du sagt att det var en 6 år lång relation, och ett sexuellt förhållande. Du ville ha mer av ML. Men blev avvisad.
Var det därför du gick till Ari Stenman, för att hämnas på ML?
Tror inte jag. Att ML avisade LS. Båda två ljög men av olika anledningar men som gynnade deras position/ställning när Storyn/Såpan uppdagades-började skrivas om det. Jag tror de hade en Relation av riktig fysisk sexuell Karaktär om än på LS villkor..
ML hade inte heller då (om han avisat henne) legat i Busken och spanat på LS när hon var ute och joggade. Man måste se Komplexiteten i det hela.
ML är död, tog förmodligen sitt Liv men LS kan fortsätta nu,..att ljuga.
Citera
2023-02-25, 22:06
Medlem
Citat:
Hon har sagt det till Ari Stenman som skrivit detta i rapporten.

(sid 81 Ari Stenmans anteckningar)
[https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/februari/rapporten-utredning-om-vissa-forhallanden-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef-ar-presentera d/

"Den 25 december 2021 kontaktades jag via mail av chefen för Noas Underrättelseenhet, Linda Staaf. Hon ville träffa mig under ett ärende som hon bara kunde ta upp med mig.

Vi träffades på hennes tjänsterum fredagen den 3 december kl. 11.00-12.30.

Hon inleder med att säga att det hon nu ska berätta för mig inte är någon enkel sak för henne att prata om. Hon berättar därefter att hon under flera år, från 2015 till sommaren 2021, haft en relation med Mats Löfving. Enligt Linda har det varit en relation och en sexuell relation som dock aldrig blivit ett öppet förhållande.

Linda säger att hon under den tid relationen pågått hoppades på att det skulle bli ett riktigt förhållande, men att det istället utvecklades till en destruktiv relation.

Linda beskriver att Mats under dessa år kontinuerligt haft kontroll över henne och att acceptans och omsorg av henne varvats med ett tydligt avståndstagande och ignorering
.

Och ML:s kontroll visade sig genom.

Enligt Linda har Mats visat att han har kontroll över henne genom att vid flera tillfällen överraskande dyka upp på planer där hon varit, såsom t ex vid siminrättningar, bagerier och promenadstråk. Hon berättar om att hon sett Mats försöka gömma sig när hon varit ute och motionerat och hur hon genom att själv gömma sig avslöjat honom. Hon berättar också om hur han ena stunden kunnat samtala med henne på tåget varpå han plötsligt och utan föklaring vänt bort blicken, rest sig och lämnat henne. (Vilket fruktansvärt brott! Min anmärkning.) Hon berättar också att han under relationen fått henne att känna sig värdelös genom att säga att han närsomhelst kan lämna henne för andra kvinnor.

Linda berättar också att Mats har ett konstigt beteende och att hon tror att han ibland låser in sig i lägenheten (Oj, vad konstigt att låsa in sig i sin egen lägenhet! Min anmärkning) En sommar trodde hon det och därför satt hon utanför hans bostad och väntade på att han skulle dyka upp. När jag påtalar för Linda att hon då gjort precis på ett sådant sätt som hon reagerar på hos Mats, så håller hon med att det kan låta konstigt."

Det är ju för f-n Linda som stalkade ML ju.

Anmärkningsvärt att inte Ari i sin rapport skrev att det brott som skulle kunna vara aktuellt är olaga förföljelse och ofredande, där Linda Staaf är den brottsmisstänkta.

Och ändå står Linda Staaf i media nu och säger att hon endast haft en ytlig relation med Mats Löfving.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/staaf-det-har-varit-forfarligt

"Jag har varit öppen med, även offentligt här nu, att det funnits en privat relation, den har varit ytlig och det har inte varit ett förhållande."

Så hon känns som en mytoman, svar ja, då hon öppet står och ljuger i media.
Hennes berättelse om förhållandet med ML känns konstruerad. Som hon beskriver sin roll i detta rimmar illa med en oerson som innehar en hög chefsposition, att en sådan skulle uppträda så svagt är inte rimligt.
Hon verkar beskriva klicheartad bild av ett kvinnlict offer i en relation.
Citera
2023-02-25, 22:24
Medlem
Linda Staaf är ju ingen klassisk skönhet men hon fullkomligt ångar av sex. Jag tror hon är en fullblodsdominatrix. Sådana är mycket sällsynta. I stort sett alla kvinnor är undergivna. Jag tror att detta är den egenskap som fått personer som ML och senare ÖB att överge sina hustrur för hennes skull. Högt uppsatta män gillar dominanta kvinnor.
Citera
2023-02-25, 22:48
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Alla kan ha det svårt, men det är skillnad att skylla allt på samhället bara för att man är man, eller kvinna.
Du kan ge en tiggare dina växelpengar men det kommer inte ge den ett värdig liv, enbart tiggaren själv måste inse att den själv måste skaffa sig ett jobb så att den kan bygga upp något.
På samma sätt måste alla som har det svårt ta sig i kragen och skapar sig det liv man vill ha.
Man kommer ingenvart på att vara arbetslös, sitta i föräldrarnas källare hela dagarna och klaga över hur dåligt man har det över nätet.

Eh, ok. Eh jag säger inte emot. Vad babblar du om. Mindre feminism ger färre fjolliga feministmän som blir bittra för att ingen vill ha dem. Färre källsittare. Det är ju för fan folk som är negativa till feminism som säger att folk skall ta sig i kragen. Fjolliga män är farliga män.

Citat:
Det är även män som står bakom detta krig.

Det kommer aldrig sluta startas krig. Under kriget dör hundratusentals män för att försvara dig.
Det kan vara värt att nämna någon gång. Globalt dör många gånger fler män som poliser för att försvara samhällen. Some fucking gratitude would be good.

Citat:
För att återgrå till ämnet:
På vilka grunder skulle Löfving kunna skylla på Staaf för sitt agerande menar du?

Jag har till skillnad från dig inte nämnt någon av personerna i något av mina inlägg ,annat än i positiva ordalag, för jag tycker det är lite smaklöst, utan har istället betonat en samhällsanalys och hjärntvätt av samhället frånskilt detta specifika fall. Om grundantagandet alltid är att män är onda och kvinnor är offer så görs inte korrekta analyser. Det är detta som sker i världen nu. Feministerna säger tom. öppet att grupptillhörighet står över individuella handlingar och individer.

Sedan bör det väl sägas något om den totala empatilöshet du verkar dela med feministerna.
Som jag sa innan, människor har det svårt och lösningen är inte att bli någon soyboyfeminist och sitta och lipa i en källare, men man skall vara snäll mot folk som har det svårt. Maskulinitet lyfter folk ur depression.

Det här är det sista svar du får när du bara kör halmgubbar konstant.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-02-25 kl. 23:24.
Citera
2023-02-25, 22:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Hennes berättelse om förhållandet med ML känns konstruerad. Som hon beskriver sin roll i detta rimmar illa med en oerson som innehar en hög chefsposition, att en sådan skulle uppträda så svagt är inte rimligt.
Hon verkar beskriva klicheartad bild av ett kvinnlict offer i en relation.

Det som rimmar illa är att hon alltså går och klagar hos en chef men vill inte anmäla. Men om hon är utbildad måste hon veta vad detta leder till. Förmodligen det som sänkte Löfving mest att han stalkade henne. Vilket han kanske gjorde. Kär och galen och gav ju henne en puffra tom utan att fråga. Men hon kör mycket på denna offerroll att hon som kvinna kan ju aldrig göra fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in