2023-02-23, 15:21
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hans liv togs ifrån honom. Han var 61 år, han har levt. Han kanske kände att enda sättet att rädda sitt anseende var att lämna in den största protesten. Har han lämnat brev efter sig där han fortfarande nekar kan jag inte tro att han ljuger.
Har han istället erkänt så tror jag det också. Jag tror helt enkelt på det som han skrivit om det finns ett sådant brev.

Drivs du av svartsjuka så kan jag tänka mig att du gör en massa saker du inte är vidare stolt över. En sida ingen tidigare har känt till blossar upp och om vi får gå på Staafs anmälan och ta den för sanning, så gjorde han saker som vem som helst kan skämmas över. Fjantigt kanske, men tillräckligt för att skämmas rejält över om det kommer till andras kännedom. På den här nivån kan jag också tänka mig att skämskudden blir flera gånger tyngre.

Det i samband med allt annat kanske gjorde att han helt enkelt inte klarade av att leva med skammen. Alla är vi olika.

Jävligt tragiskt är det i alla fall.
Citera
2023-02-23, 15:22
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har utredaren Wiksten (?) som är en relik fått kritik?
Han borde ha bättre vett än att hänga ut. Antingen var anställningen fel och då var allt fel eller så var anställningen rätt och då är väll löneförhöjning något naturligt och att hon kunnat kräva en pistol för att se ut som riktig polis är det säkert fler som har haft i huset. Jag anser att han har tagit parti från media tolkning och Staafs ord och även Anders Thornberg ord men lämnat en person utanför. Han har varit hänsynslös gubben.
Citera
2023-02-23, 15:22
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Om något så skulle han väl kanske ha tagits till psykiatrin.

Inte hans kaliber som sitter i psyket.

Han överlistade sina antagonister och innan de visste av ordet var han redan på väg till nästa liv.

Vad som än händer nu är det bara förlorarna som försöker mildra effekterna av hans hjältemod.
Senast redigerad av dansquelcas 2023-02-23 kl. 15:25.
Citera
2023-02-23, 15:23
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Ja, nåt smutsigt är i görningen i alla fall. Här har du en kvinna som involverar sig med höga företrädare inom Polismyndigheten och t.o.m. högste chefen för Försvarsmakten. Båda männen hamnar sedermera i strålkastarljuset och anklagas för maktmissbruk och i ÖB:s fall så blottas ju en personlig synd då han varit otrogen mot sin hustru med nämnda kvinna.
Det här skadar givetvis det svenska folkets förtroende för ledningen hos de båda myndigheterna och detta sker samtidigt som Sverige befinner sig i den säkerhetsmässigt mest prekära situationen sedan kalla kriget. Är det en slump, tro? Jag tror inte det!
Jmf med att det var ingen slump att Ove Rainer tvingades bort som justiteminister och justitieråd då den av Socialdemokraterna styrda polisen ej ville tillåta förtroendeskadande domar i samband med Baseboll-ligan. Att plocka bort Rainer öppnade också upp för det politiska beslutet att K. Cederholm beviljades resning trots att han var skyldig och inga nya bevis egentligen tillkommlt....

Läs mer om polisen som socialdemokraternas maktverktyg och hur de plockar bort obekväma personer inkl. andra Socialdemokrater om det behövs...

https://www.bokus.com/bok/9789163970122/politiserat-rattsvasende/

De som saknar förmåga till kritiskt tänkande och objektivitet kommer försöka påstå att allt är lugnt i Bullerbyn och att Mats måste ha tagit självmord.
Senast redigerad av Tjena_67 2023-02-23 kl. 15:28.
Citera
2023-02-23, 15:24
Medlem
WilleVackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Tror Du?
Vem skulle troligast efterträda honom?

Dan Eliasson?
Citera
2023-02-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vad har tidningarnas ord med bevis att göra? Vad kul med gissningar. Jag gissar inte utan vet att du citerade en användare som hade en väldigt tydlig frågeställning och så svarade du på något helt annat och låtsades att du åstakommit något.

Varför du drog slutsats om hur personen har dött när du gissar på att ingen härinne har några bevis i dagsläget vet jag dock inte. Jag gissar på att du har svårt att skilja på känslor och fakta?

Tråden handlar iofs inte om mig, men nä, jag är inte känslostyrd.

Bevisning har ju en tendens att leta sig in till journalisterna och tidningarna tillslut.
Citera
2023-02-23, 15:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ditt nick får mig att tänka på en söt tjej. Ligger det något i det eller är jag ute och cyklar?

On topic: men håller ni inte med att det känns helt onödigt att dessa personer har vapenlicens o vapen.
Jobbet på den positionen kräver det knappast. Ok om han haft det privat men det är en annan femma. Rent logiskt borde de ju eftersträva att minimera tillgång på vapen...

Haha, nej du är tyvärr helt fel ute - mer en ful gubbe...

Nja, har de införskaffat vapenlicenser i sin polisutövning sedan tidigare så är det ofta de tar med sig dessa genom livet - både såsom självförsvarsvapen och ett skytteintresse. Ja, minimera gärna vapentillgången, men börja då gärna med de illegala vapnen på orten! Det är inte så att polisers vapen dyker upp ofta i självmordsfall och/eller annan brottslighet...
Citera
2023-02-23, 15:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleVacker
Dan Eliasson?

Han har upphört.

Men innan Thornberg valdes fanns en Nord i Göteborg.
En som kallade en spade för en spade.
Men såna kanske inte går hem hos Polismyndigheten?
Citera
2023-02-23, 15:29
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Kommer Darkside att stänga hans konto nu?

Det var ju egentligen ingen hemlighet vad han pysslade med även om han inte skyltade med det (gömde det inte direkt heller).

RIP
Länka det då!
Citera
2023-02-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag finner ingenstans att han skall ha haft en fru eller har barn. Han hade inget att dölja med att knulla Linda Staaf. Jag tror allt är påhittat av fröken Staaf. Hon gjorde Mats Löfving icke trovärdig med att blanda in flera olika individer och sedan spela rädd och sedan neka allt och neka på ett sätt som får en att fråga sig om hon känner sig hotad. Allt är ett spel. Jag tror inte dom haft en relation. Jag vill gärna bli motbevisad.

Någon från polisfacket i SR idag sände tankar till hans barn och föräldrar/förälder.
Kan inte länka utan det är min hörsägen. Inget om fru.
Citera
2023-02-23, 15:33
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Jag reagerar även på att enbart en gammal gubbe (som kunde varit min morfar) utreder en sådan här stor härva. Snacka om jäv grabben! Borde ju varit minst tre personer i åldern 45-60 år som utreder sånt här. Inte en stofil från förr. Han har ju ingen aning om vad som gäller i dagens arbetsliv....mina tankar.
Exakt. En transparent utredning av flera oberoende personer. Skojeri det här med att hålla folket i skymmundan.
Jag är rädd vad Sverige har blivit.
Citera
2023-02-23, 15:35
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Skojar du?

Ingen normalt funtad människa går och tar livet av sig.

Nej och det är här jag tycker att det gått snett. Troligen har Mats mått dåligt ända sedan utredningen startade. När resultatet presenterades blev allt svart, det är vad jag gissar på.
Längst där inne i mörkret i en depression är ingen människa normalt funtad. Jag kan tycka att polisledningen borde sett eller insett att det fanns en risk för det som nu hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in