2023-02-25, 19:52
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det finns så många motstridiga uppgifter kring detta att det är obegripligt för mig hur utredare Viksten kunnat slå fast att Linda Staaf och Mats Löfving hade ett förhållande under många år och att det därför förelåg jäv.

Till exempel framkom det härom veckan att Mats Löfving haft en relation med en facklig företrädare under tiden eller efter att de båda satt som ledamöter i Polismyndighetens nationella skyddskommitté. Mats Löfving har bekräftat denna relation, som alltså skulle ha inletts och pågått samtidigt som han stalkade Linda Staaf. Linda Staaf som han - enligt Linda Staaf själv - avvisat. Vem i helvete stalkar någon man inte vill ha samtidigt som man inleder en relation med någon annan?!? Det faller ju på sin egen orimlighet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofving-utreds-for-ytterligare-misstanke-om-jav
Att Anders hade ett personligt agg mot Mats är ju tydligt. Hade han sårat Anders med sin ärlighet?
Citera
2023-02-25, 19:54
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Varför så bestört över mitt inlägg? Finns väldigt många som blivit uthängda och hånade i vad de ansett vara lögner, framför allt under senaste åren. Vissa hamnar i fängelse och andra försvinner från det offentliga, men få tar livet av sig och det här är inte första skandalen som rör en svensk polischef. Jag spekulerar bara, om du tycker att det är respektlöst finns det andra trådar på fb. Det är en del frågetecken kring det här fallet.

Om dem detaljerade beskrivningarna som Staaf gett i förhör angående Löfvings förföljelser av henne stämmer så känns det mer troligt att han skulle kunna ta sveket från ledningen på större allvar, liksom en pusselbit som stärker bilden av att Löfving var väldigt känslomässigt investerad. Varför skulle han inte vara investerad om han riskerat sin karriär, gång på gång, genom att ge Staaf nya befogenheter i utbyte mot sex, bara för att se henne uppgradera till ÖB efteråt?

Thornberg tycker att det är Löfvings fel. Om En utredning skulle resultera i övervägandet av Löfvings avgång (vilket den gjorde) så har man hittad det svarta fåret. Löfving accepterar inte att bli ihågkommen som polisens svaga länk, han känner sig lurad och förråd när Staaf får stanna medan han blir sparkad och skuldbeläggs. Offentligheten och media är en konstant stress, om han ska rentvå sitt namn så måste det gå fort. Om han ska visa att styrelsen gick för långt, att han är knäckt och övergiven så krävs det ett självmord omgående. Löfving genomför och voila. Drevet har gjort en 180 och Löfving fick sin hämnd.

Hämnd är vad det är. Kortsiktigt, egoistiskt, onödigt... Men att en person av Löfvings karaktär skulle svälja vad han anser är hans heder i en så extremt pressad och mediebevakad stund är otänkbart för mig. Hade som sagt inte blivit förvånad om alkohol/piller togs i samband med självmordet. Eller så hade han sett tillräckligt mycket död under sina 42 år som polis för att redan vara avtrubbad nog.
Hur ser du på att Linda Staaf enligt egen uppgift själv stalkade Mats Löfving? Hur ser du på Linda Staafs egen uppgift om att Mats Löfving hade avvisat henne? Enligt Mats Löfving själv så hade han en relation med en annan kvinna.
Citera
2023-02-25, 19:56
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
1. Det var väl på inget vis något misstag att vara gift med jobbet, i detta fallet.

2. Misstaget var i så fall det motsatta, att han inte gav efter för klättermusen. Han avvisade henne, och det var väl i grund och botten det som fick klättermusen att till slut sätta allt på spel för att misskreditera honom. Det är tydligt att hon är narcissist och inte kan ta ett avvisande. Se bara till hennes kritik mot RPC för att hon inte fått personligt stöd av honom, inte blivit inbjuden av honom till diverse tillställningar etc. Hon är en psykopatisk narcissist ut i fingerspetsarna, det är ett som är säkert.

ML avvisade henne och ville sannolikt äga på samma gång... Han tog och fick en sexuell spänning och tömd pung. Sedan fick han kalla fötter, konsekvenserna för det höga spelet slog an från överjaget. Då började kampen mellan att avvisa med rädsla för att förlora till annan, till makt och kontroll. Jag säger inte att du uttrycker vrede på LS med anledning av egna besvikelser. Men kanske nåt du kan fundera kring..
Citera
2023-02-25, 19:57
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja!

Linda å Strömmer - vilket par!

Linda skulle kanske kunna suga upp honom i brygga, rida av honom hårt, så han blev av med lite fläsk, typ 40-50 kg…

Linda och Dan Eliasson i sina läderchaps kanske. Men då behöver Linda en strap-on. 👍
Citera
2023-02-25, 19:58
Medlem
Jag kände en gång en klättermus (fortfarande aktiv och framgångsrik). Visst är det troligt att hon förtrollat män i sin närhet, hon behöver inte ens ha haft sex med dem. Till och med är det så, att både män och kvinnor faller i extas över hennes fantastiska jag (som bara är narcissism)
Citera
2023-02-25, 19:59
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Det finns så många motstridiga uppgifter kring detta att det är obegripligt för mig hur utredare Viksten kunnat slå fast att Linda Staaf och Mats Löfving hade ett förhållande under många år och att det därför förelåg jäv.

Till exempel framkom det härom veckan att Mats Löfving haft en relation med en facklig företrädare under tiden eller efter att de båda satt som ledamöter i Polismyndighetens nationella skyddskommitté. Mats Löfving har bekräftat denna relation, som alltså skulle ha inletts och pågått samtidigt som han stalkade Linda Staaf. Linda Staaf som han - enligt Linda Staaf själv - avvisat. Vem i helvete stalkar någon man inte vill ha samtidigt som man inleder en relation med någon annan?!? Det faller ju på sin egen orimlighet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofving-utreds-for-ytterligare-misstanke-om-jav
Nu känns det ju helt sciencefiction men plockade Säpo-Anders Mats av banan? Mats var välutbildad Jurist. Han kanske skulle uttala sig negativt om Anders uppenbara jäv. Nej jag tror inte på det men han Anders är skum. Ryska spioner på Säpo. Anders styrde när akilov gick under radarn genom att vara på radarn. Börjar lukta illa. Är vi totalt infiltrerade av ryssland?
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-25 kl. 20:07.
Citera
2023-02-25, 20:02
Medlem
Citat:

Jag tror snarare att Staaf har varit svartsjuk om hon nu fick reda på detta och därefter har hon stalkat honom.

Staaf erkände ju själv att deras "ytliga relation" var destruktiv.

För mig är det obegripligt varför Löfving gång efter annan inleder förbjudna relationer - på jobbet?

Världen är full av kvinnor..
Citera
2023-02-25, 20:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
ML avvisade henne och ville sannolikt äga på samma gång... Han tog och fick en sexuell spänning och tömd pung. Sedan fick han kalla fötter, konsekvenserna för det höga spelet slog an från överjaget. Då började kampen mellan att avvisa med rädsla för att förlora till annan, till makt och kontroll. Jag säger inte att du uttrycker vrede på LS med anledning av egna besvikelser. Men kanske nåt du kan fundera kring..

det är ju precis vad du säger! Inte ens det kan du stå för, lika velig och manipulativ som LS, du är.

Nu har ju LS haft lite svårt att precisera sina anklagelser, det ska ju ha varit allt mellan en sexuell relation som pågick i sex år och en ytlig relation. Så dina fantasier om lite sexuell spänning, tömd pung och kalla fötter rimmar ganska illa, stämmer inte in på någon av klättermusens versioner.
Citera
2023-02-25, 20:09
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Att Anders hade ett personligt agg mot Mats är ju tydligt. Hade han sårat Anders med sin ärlighet?
Jag tror att det handlar om Linda Staaf. Det är hon som är nyckeln, även om jag inte blir klok på hur allt hänger ihop.
Vilken är den verkliga kopplingen mellan Anders Thornberg och Linda Staaf? Har hon någon hållhake på honom? Är Linda Staaf fridlyst i egenskap av ÖB:s flickvän?
Citera
2023-02-25, 20:12
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Jag tror att det handlar om Linda Staaf. Det är hon som är nyckeln, även om jag inte blir klok på hur allt hänger ihop.
Vilken är den verkliga kopplingen mellan Anders Thornberg och Linda Staaf? Har hon någon hållhake på honom? Är Linda Staaf fridlyst i egenskap av ÖB:s flickvän?
https://www.dn.se/sverige/linda-staaf-jag-ar-utsatt-for-en-smutskastningskampanj/
Vidrig läsning. Hon är otydlig som fan. Och hennes ansikts uttryck på den nedre bilden när hon vart duktig och lånat en polis uniform i barnstorlek säger allt.
Det är så jävla skumt allt hon säger och allt som sker runt omkring henne. Tänk om hon är spion. På allvar.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-25 kl. 20:16.
Citera
2023-02-25, 20:12
Medlem
Citat:
Hur ser du på att Linda Staaf enligt egen uppgift själv stalkade Mats Löfving? Hur ser du på Linda Staafs egen uppgift om att Mats Löfving hade avvisat henne? Enligt Mats Löfving själv så hade han en relation med en annan kvinna.

Vart kan jag hitta den uppgiften? Prövade googla utan resultat.
Citera
2023-02-25, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Nu känns det ju helt sciencefiction men plockade Säpo-Anders Mats av banan? Mats var välutbildad Jurist. Han kanske skulle uttala sig negativt om Anders uppenbara jäv. Nej jag tror inte på det men han Anders är skum. Ryska spioner på Säpo. Anders styrde när akilov gick under radarn genom att vara på radarn. Börjar lukta illa. Är vi totalt infiltrerade av ryssland?

totalt infiltrerade av ryssland och Iran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in