2023-02-25, 16:51
Medlem
Att ta livet av sig utav ren sorg i ett sånt här läge verkar som en extrem överreaktion.

Känns självklart att Staafs untjyttjande, Thornbergs svek, Vikstens svartmålning, medias uthägning och förlusten av vänner skulle leda till en depression. Men Löfving hade barn, familj och nära vänner som fanns där, han visste det. Han var även polis i 42 år och gav åtminstone mig intrycket av att vara en bestämd person med skinn på näsan. Att slå sig fram som polis och bli chef lär dessutom vara ett karriärsval som utan tvekan kräver en benägenhet för aggression. Vill även minnas att han hade förföljt Staaf och även om den polisanmälan som följde inte ledde någonstans så var han ju inte direkt den typen som gav sig efter ett svek. Han ville sätta dit henne, han blev polis för att han drivs av att sätta dit människor som förtjänar det.

Hur fan skulle han kunna få återupprättelse för det enorma svek och svartmålning som Thornberg/Viksten/Staaf/media låg bakom?

Självmord. Han fick det sista ordet. Låste dörren och kastade nyckeln, en sista käftsmäll. Han ville inte bli svikt och gå under ensam. Över en natt gick han i allmänhetens ögon från att vara gubbsjuk och korrumperad till en äkta människa med en gedigen karriär som klarspråkig polis bakom sig. Drevet är nu svikarnas. Livet som polis var det enda han kände till ändå, han kanske var nöjd. Löfvings vän sa att bland det sista han sa var att han förlorat sin heder. Var självmordet ett försök till att ta tillbaka den på något sätt? Enda sättet att inte leva resten av livet med svansen emellan benen?

Kan även tänka mig att det första han gjorde när rapporten släpptes var att supa ner sig, vilket skulle lättat för såna här tankegångar men jag kanske bara talar för mig själv. Allt det här är bara spekulationer.
Citera
2023-02-25, 16:54
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Nej menar Löfving såklart.
Varför blev Löfving inte "undanröjd" pga politiska intressen?
Citera
2023-02-25, 16:54
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varför tror du att de haft en relation?

LS säger de har.
ML säger de inte har.

Ingen, inte en enda person, i deras omgivning, har uppmärksammat en enda grej som skulle tyda på att de hade en relation.

Så jag undrar, varför tror du att de haft en relation?

Fyfan vilken skandal om det visar sig att Linda kokat ihop allt. När hon berättar att hon väntat utanför hans hus känner jag rätt starkt obehag.
Citera
2023-02-25, 16:57
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Löfving känns som en man som kör en välknuten snara faktiskt. Kan ha fel, men hundra spänn på hängning.
Knöt han den själv eller fanns det "andra" i rummet med honom?
Citera
2023-02-25, 17:12
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Att ta livet av sig utav ren sorg i ett sånt här läge verkar som en extrem överreaktion.

Känns självklart att Staafs untjyttjande, Thornbergs svek, Vikstens svartmålning, medias uthägning och förlusten av vänner skulle leda till en depression. Men Löfving hade barn, familj och nära vänner som fanns där, han visste det. Han var även polis i 42 år och gav åtminstone mig intrycket av att vara en bestämd person med skinn på näsan. Att slå sig fram som polis och bli chef lär dessutom vara ett karriärsval som utan tvekan kräver en benägenhet för aggression. Vill även minnas att han hade förföljt Staaf och även om den polisanmälan som följde inte ledde någonstans så var han ju inte direkt den typen som gav sig efter ett svek. Han ville sätta dit henne, han blev polis för att han drivs av att sätta dit människor som förtjänar det.

Hur fan skulle han kunna få återupprättelse för det enorma svek och svartmålning som Thornberg/Viksten/Staaf/media låg bakom?

Självmord. Han fick det sista ordet. Låste dörren och kastade nyckeln, en sista käftsmäll. Han ville inte bli svikt och gå under ensam. Över en natt gick han i allmänhetens ögon från att vara gubbsjuk och korrumperad till en äkta människa med en gedigen karriär som klarspråkig polis bakom sig. Drevet är nu svikarnas. Livet som polis var det enda han kände till ändå, han kanske var nöjd. Löfvings vän sa att bland det sista han sa var att han förlorat sin heder. Var självmordet ett försök till att ta tillbaka den på något sätt? Enda sättet att inte leva resten av livet med svansen emellan benen?

Kan även tänka mig att det första han gjorde när rapporten släpptes var att supa ner sig, vilket skulle lättat för såna här tankegångar men jag kanske bara talar för mig själv. Allt det här är bara spekulationer.

Tragiskt att han valde den utvägen men karma drabbar alla, förr eller senare. Han hade haft större glädje av att vara i livet och med tiden se hur karma slår ut de alla på ett eller annat sätt.
Citera
2023-02-25, 17:15
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror ju dock att de haft en relation, men som ML förnekat dock.
Det jag vänder mig mot är att Ari Stenman efter Linda Staafs uppgifter får det till att brottsrubriceringen skulle kunna vara olaga förföljelse och evt ofredande, från Mats Löfvings håll, då det är uppenbart att det är hon som stalkat ML som hon var kär i och ville ha ett ordentligt förhållande med. Det var ju för sjutton han som velade.

Men själva anklagelsen från Viksten där han drar slutsatsen att ML bör omplaceras eller sparkas består väl i att ML inte var ärlig då han förnekat relationen (om jag förstått det rätt?).

Och hur fan kan kollegor och vänner ta avstånd från ML för detta?
Det är för mig obegripligt.
Kärlek kan vi ju alla drabbas av.

Nejdå, jag tror inte Mats har petat på denna kaninkokerska, hon är en notoriskt manipulativ narcicist
Citera
2023-02-25, 17:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Fyfan vilken skandal om det visar sig att Linda kokat ihop allt. När hon berättar att hon väntat utanför hans hus känner jag rätt starkt obehag.

Ja, men när jag läser vikstens rapport och inser att det inte finns ett enda belägg för hennes agerande, och jag inser hur en psykopat och narcissist fungerar, då faller plötsligt väldigt många bitar på plats.
När man ovanpå det lägger vad man fått veta om vad Löfving var för typ av person, och att han kategoriskt nekat ett förhållande, då passar de bitarna in också.

Det finns helt enkelt inte någonting i detta som talar för Staafs version, men avsaknaden av precis allting som man borde kunna förvänta sig, talar för Löfvings version.

När man sedan ser hur viksten blundar för avsaknaden av allt man borde kunna förvänta sig, och baserar hela sin bedömning enbart på staafs uttalande, samtidigt som han helt avfärdad Löfvings med att han har familj och därför kan förväntas ljuga. Då vet man att viksten är korrupt. Och det är väl typ den sista pusselbiten som behövdes för att inse att Löfving talat sanning hela tiden.
Citera
2023-02-25, 17:18
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:

Ja, han inte bara väntade utanför huset, utredningen visar på att han smög på henne i många olika sammanhang. Också i skogen. Kontrollbehov och maktbehov kan skeva till det ordentligt i skarpa lägen för den som har har narcissistiska drag. I slutet hade han förlorat kontrollen över allt. Där hade han behövt mycket stöd, inte minst vård....
Citera
2023-02-25, 17:22
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Hon har nog siktet mot regeringen,efter Hälsingebocken (ÖB) "fått sitt".

Tror inte det håller länge där, han måste väl för tusan ta sitt förnuft tillfånga och kliva av den där skandalen till människa
Citera
2023-02-25, 17:25
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Det är synd om både män och kvinnor. De har båda sina prövningar och just nu är kulturen väldigt negativt inställd till män som grupp och detta sipprar in i juridik och allt möjligt annat.
Det är kanske inte så synd om just dig och mig personligen, men många män har det svårt.
Det pratas nästan inget om de uppoffringar män gör. Just nu dör hundratusentals män i krig på de mest makabra sätt för att försvara de andra inom nationen. Hela problemet är sexismen som är inbyggd i feminismen och intersektionalitet. Det är som att en man inte är en människa som kan ha det svårt.
Alla individuella människor kan ha det svårt.
Alla kan ha det svårt, men det är skillnad att skylla allt på samhället bara för att man är man, eller kvinna.

Du kan ge en tiggare dina växelpengar men det kommer inte ge den ett värdig liv, enbart tiggaren själv måste inse att den själv måste skaffa sig ett jobb så att den kan bygga upp något.

På samma sätt måste alla som har det svårt ta sig i kragen och skapar sig det liv man vill ha.
Man kommer ingenvart på att vara arbetslös, sitta i föräldrarnas källare hela dagarna och klaga över hur dåligt man har det över nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Just nu dör hundratusentals män i krig på de mest makabra sätt för att försvara de andra inom nationen.
Det är även män som står bakom detta krig.

För att återgrå till ämnet:
Det var ingen som tvingade Löfving att ge Staaf jobbet
Det var ingen som tvingade Löfving att ge Staaf ett vapen
Det var ingen som tvingade Löfving att ha sex med Staaf
Löfving har mött en dålig kvinna som utnyttjat honom, men Staaf är inte samhället och samhället kan inte bära ansvaret för hur enskilda individer agerar.
Löfgren fick bära hundhuvudet eftersom han som chef för Staaf var ansvarig för utnämningen och genom sin maktposition har han uppenbarligen utnyttjat sin särställning, även om Staaf troligtvis inte var negativ till relationen, eller kanske till och med initierade den.

På vilka grunder skulle Löfving kunna skylla på Staaf för sitt agerande menar du?
Senast redigerad av kato85 2023-02-25 kl. 17:43.
Citera
2023-02-25, 17:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Ja det är rätt obegripligt att hon sa till Ari Stenman, som skrev:
"Hon berättar därefter att hon under flera år, från 2015 till sommaren 2021, haft en relation med Mats Löfving. Enligt Linda har det varit en relation och en sexuell relation som dock aldrig blivit ett öppet förhållande.

Linda säger att hon under den tid relationen pågått hoppades på att det skulle bli ett riktigt förhållande,"

vilken utmynnade i en polisanmälan,
för att senare i media ENDAST säga att detta var en ytlig relation

Även brodern till Lars säger:

Citat:
Vad var Mats inställning till relationen?

– I hans mening så var det ingen relation, vilket båda två har sagt att det inte var. Därav hans svar till rikspolischefen Anders Thornberg när han får en direkt fråga om detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGK59W/jan-lofving-om-sorgen-efter-mats-lofvings-dod

Varför ger hon så olika versioner?

Och om det endast var svärmerier, himla obehagligt att en som svärmar efter en sätter sig utanför ens lägenhetsdörr och bevakar en.
Att hon bara har mage.
Snacka om stalker-beteende.
Men nej då, ingen polisanmälan mot Linda Staaf från Ari Stenman för detta.
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-25 kl. 17:36.
Citera
2023-02-25, 17:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ja, han inte bara väntade utanför huset, utredningen visar på att han smög på henne i många olika sammanhang. Också i skogen. Kontrollbehov och maktbehov kan skeva till det ordentligt i skarpa lägen för den som har har narcissistiska drag. I slutet hade han förlorat kontrollen över allt. Där hade han behövt mycket stöd, inte minst vård....

Det var HON som väntade utanför hans hus och stalkade honom (vilket hon också fick kritik för av Ari Stenman, att det var stalking)
Läs rapporten innan du uttalar dig!
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-25 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in