2023-02-25, 15:53
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Hon verkar ha lurat flera kåta äldre män. Jan Staaf som är en av bästa poliserna i Sverige var hennes första offer
Hon har nog siktet mot regeringen,efter Hälsingebocken (ÖB) "fått sitt".
Citera
2023-02-25, 15:55
Medlem
Tror LS kommer o gå den här vägen Mats-ÖB-Kristersson-Talmannen-Kungen....
Citera
2023-02-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Hon verkar ha lurat flera kåta äldre män. Jan Staaf som är en av bästa poliserna i Sverige var hennes första offer

Jaha så även denne man som bara vill doppa snoppen i yngre damer - o är ett offer för Lolitasyndromet
är en bra polis - han har väl betalat Linda med jobb.

O i likhet med många andra lolitafixare blir de väldigt väldigt ensamma sen när de dumpas
Citera
2023-02-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Jaha så även denne man som bara vill doppa snoppen i yngre damer - o är ett offer för Lolitasyndromet
är en bra polis - han har väl betalat Linda med jobb.

O i likhet med många andra lolitafixare blir de väldigt väldigt ensamma sen när de dumpas
Linda ser bra ut för sin ålder. Men, Lolita är väl att ta i...
Citera
2023-02-25, 16:10
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bekräftat att det var självmord?
Det verkar vara rätt tajt utan läckor kring detta faktiskt. Det är ju en stor myndighet och många lär ha åsikter om de inblandade men ändå har det inte läckt om han sköt huvudet av sig eller om han tog kökskniven
Citera
2023-02-25, 16:23
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det verkar vara rätt tajt utan läckor kring detta faktiskt. Det är ju en stor myndighet och många lär ha åsikter om de inblandade men ändå har det inte läckt om han sköt huvudet av sig eller om han tog kökskniven

Löfving känns som en man som kör en välknuten snara faktiskt. Kan ha fel, men hundra spänn på hängning.
Citera
2023-02-25, 16:31
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Löfving känns som en man som kör en välknuten snara faktiskt. Kan ha fel, men hundra spänn på hängning.
Sätter inte emot!
Citera
2023-02-25, 16:36
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Ingen av dem tjänade yrkesmässigt på att det kom fram att de hade en relation. Känns långsökt att Linda skulle ha påstått att en intim relation förelåg om så inte var fallet. Den enda ”vinsten” jag kan se med det är att skapa problem för Löfving, men det blir ju i så fall en extremt dyrköpt hämnd för henne själv. Hon kan knappast stanna kvar som chef inom polisledningen efter detta och JuDep lär knappast ta i henne med tång. Det är fullt möjligt att hon har narcissistiska drag, men en sak är i alla fall helt utesluten - att hon skulle vara korkad.
Exakt. Idiot nivå. Om en brud säger att det är så. Då är det så? Ja såklart. Jävla ekollon. Hon hittade på relationen för att hon ville ha hans jobb. Det är vad jag tror. Hon ville få bort han internt. Det bästa för henne hade vart att det sköttes tyst och snyggt. Sen var hon som klippt och skuren för rollen. Sen kom media på hennes snusk med ÖB och allt träffa fläkten och allt uppdagades vad som skett och sagts. Inte tror jag för den delen mer på hennes obekräftade story.
Citera
2023-02-25, 16:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Det kanske är symtomatiskt för hur hela utredningen skötts. Hur först Anders Thornberg beställt en utredning av bland annat honom själv där han fått välja utredare. En utredare som, som av en ren händelse inte kan hitta något fel begånget av Thornberg men däremot gott om fel begångna av Löfving. Rapporten, som i delar redogör för vad som bäst kan beskrivas som snaskigt fikarumsskvaller, presenteras sedan på polisens hemsida som om den vore nån form av vetenskaplig artikel med peer review och allt. Men innehållet imponerar inte och jag hade skämts ögonen ur mig om jag hetat både Viksten och Thornberg i efternamn. Tyvärr verkar inte skam vara en känsla som drabbar dessa två herrar särskilt ofta.

Jag ser det som ett dokument, eller snarare pekoral, som tillkom enbart för att rentvå Thornberg och det på Löfvings bekostnad. Jag är också mycket glad att inte ha Thornberg som min chef, han föregår med dåligt exempel genom att iskallt kasta sina anställda under bussen för att rädda sitt eget skinn. Därigenom underhåller han en sannolikt redan usel företagskultur inom polisen på chefsnivå.

Tommy Iseskog verkar för övrigt dela min uppfattning om hur saken skötts. Jag skrattade ganska hårt när Viksten surt avfärdade Iseskog som ”nån expert” när Tommy Iseskog råkar vara ganska erkänd expert på just exakt detta område - arbetsrätt.

Håller helt med dig.

Frågan är på vems initiativ som rapporten publicerades på polisen hemsida och vem som gav den vedervärdiga mannen Viksten i uppdrag att figurera i media?

Det behövs en parlamentarisk utredning om hur Thornberg och övriga polisledningen har hanterat detta.
Citera
2023-02-25, 16:39
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Tror ingen vill vara den som läcker först. Det här handlar om riktig respekt för sitt yrke. Polis familjen sörjer. Han var en bra och rak chef. En man med rättspatos. Detta är tragiskt.
Citera
2023-02-25, 16:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Vilken trovärdig källa har du på det?

Inte för att jag vill misstro dig, men det är ett väldigt tvärsäkert påstående som förtjänar uppbackning, för att inte bli en trådsanning.
En spekulation ser jag det som. Lite ovårdat att kasta ur sig sånt.
Citera
2023-02-25, 16:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kysan
Tror LS kommer o gå den här vägen Mats-ÖB-Kristersson-Talmannen-Kungen....

Hon är väl lite för gammal för kungen va!?
Dessutom väldigt förbrukad nu.
Hon lär vara paria hos varenda höjdargubbe nu. Utom möjligen morgan, han knullar ju precis vad som helst, tydligen.

För egen del tror jag numera att Mats talat sanning hela tiden. Han har inte satt på ludret. Han avvisade henne. Och det var det som fick narcissist ludret att börja misskreditera honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in