Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Oj, du ställer mig mot väggen.
Skulle hon verkligen sitta där och fabulera och snickra ihop en berättelse om att hon haft en långvarig relation och sexuellt förhållande som hon ville skulle bli mer seriös hos den där Ari Stenman?
För mig ter det sig osannolikt att hon bara skulle hitta på något sådant då hon märker att det skrivs en rapport, där Stenman formulerar en brottsrubricering.
Tja, om hon bara hittat på denna relation som hon utförligt beskriver, så blir man ju mörkrädd.
Du är för godtrogen
Ja, för en person med en narcissistisk personlighetsstörning så är det ingenting konstigt alls. Notera också att detta är något som har eskalerat över tid.
Ett hypotetiskt händelseförlopp.
Antag att LS är en person som inte är främmande för att knulla sig fram i karriären och som har en grandios självbild. Så stöter hon på Mats Löfving, lägger ut sig, och blir avvisad. Och till råga på allt så blir hon heller inte inbjuden av rikspolischefen till en tillställning som en kollega till henne får gå på. Ännu ett avvisande, av en person som är så viktig som hon anser sig vara. Hon kommer ingen vart med dessa gubbar. Så istället sprider hon något litet rykte om att de har eller haft någon form av relation, hon och Löfving och så kryddar hon det med något luddigt om att Löfving varit "fysisk" mot henne. Det var så det började, den där ryktesspridningen. Sedan gick ryktet från en person till en annan, och så blev det anmälan mot Löfving. Men sen hände ingenting mer. Ryktet dog. Staaf står till, inget händer, inga knull, ingen vidare karriär. 2015, 2016, 2017, 2018, åren går. Inget händer. Ari Stenman. Ny anmälan. Nedlagd. Inget händer. Varje gång något "hänt" i denna soppa, så är det Staaf som har börjat dra i trådarna. Varje gång. Utan undantag.
Men det dog igen, Aris anmälan lades ner. Inget hände. Det dog.
Men så plötsligt. Pang, så vet pressen. Vem tipsade pressen tro. Tja, det är väl rätt uppenbart.
Och här är vi.
För min del är det som så att det faktum att LS ord står mot ML's ord gör det till 50/50, men det faktum att det inte finns ett enda tillstymmelse till belägg för att någon relation skulle ha funnits, att ML skulle ha stalkat LS, inte en enda grej, inte en kollega som noterat något, inte ett fotografi eller annan dokumentation av den påstådda stalkingen, gör att vågskålen för min del väger över, med kraft och eftertryck, till ML's fördel.
En sådan relation pågår inte under sex år utan att det blir ringar på vattnet.
Bara en sådan sak som alla SMS's som dessa två turturduvor torde ha skickat varandra inför sina hemliga sexmöten, var är de?