2023-02-26, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
https://www.expressen.se/nyheter/regeringens-press-pa-polisen-drev-pa-utredningen-om-lofving/. 😡🤬

Käre söte, byt ut sömngångaren Strömmer till en kompetent person! Varför blev inte Johan Forsell justitieminister? Han verkar åtminstone vara vaken.
Citera
2023-02-26, 10:27
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Vi har haft en relation. Mats har ofredat mig. Mats har slagit mig. Nej jag ångra mig. Nej jag sa inte så till Ari utan Ari misstolka mig. Mats och min relation har hållt på i 6 år. Han blev avundsjuk för jag blev älskarinna till ÖB. Han börja ligga och lura i buskar, han hoppade fram bakom träd. Pinsamt.
Kan man under en 6 års relation inte ha riktiga bevis som bilder sms mail osv är jag högst skeptisk att den existerat. Och varför skulle Mats dölja denna relation som om dom gjorde något olagligt? Nej jag tror hon har kokat ihop det mesta. Mats var dum som inte gick ut och sa vad han tyckte, ist var han godtrogen och lojal och lät utredningen ha sin gång. I utredningen får jag inte heller några svar. Fettot Strömmer kommenterade den dock med att han såg "väldigt allvarligt" på det som framkommit. Jag mår fan illa.
Citera
2023-02-26, 10:31
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Enda fel han har gjort är att ge damen tjänstevapen. Det skulle gett en varning internt. Löneförhöjningar är fan inget brott. Ska man inte få be om högre lön utan att chefen ska dö?
Fanns ett förhållande var det inte olagligt. Men enormt uselt skött detta och att ingen hört av sig till MLs familj efter hans död säger ju ganska mkt om vilka som sitter och tar våra skattepengar och skiter i vårt land. Han måste haft en hemsk Jul ML.
Citera
2023-02-26, 10:37
Medlem
Märklig historia det hela. Tornberg slaktar offentligt Löving på Nordkoreamanér. För att skydda sig själv?
Finns det annat bakom? Även om tornberg är otroligt mkt bättre än grisen Eliasson, vem söm helst skulle vara, så är han väl en sosse? Fortsätter wokeifieringen av polisen?

Och hur bra/dåligt omdöme har ÖB egentligen??

LS verkar helt klart ha en personlighetsstörning. Riktigt hal kvinna.
Citera
2023-02-26, 11:00
Medlem
Citat:
Vi har haft en relation. Mats har ofredat mig. Mats har slagit mig. Nej jag ångra mig. Nej jag sa inte så till Ari utan Ari misstolka mig. Mats och min relation har hållt på i 6 år. Han blev avundsjuk för jag blev älskarinna till ÖB. Han börja ligga och lura i buskar, han hoppade fram bakom träd. Pinsamt.
Kan man under en 6 års relation inte ha riktiga bevis som bilder sms mail osv är jag högst skeptisk att den existerat. Och varför skulle Mats dölja denna relation som om dom gjorde något olagligt? Nej jag tror hon har kokat ihop det mesta. Mats var dum som inte gick ut och sa vad han tyckte, ist var han godtrogen och lojal och lät utredningen ha sin gång. I utredningen får jag inte heller några svar. Fettot Strömmer kommenterade den dock med att han såg "väldigt allvarligt" på det som framkommit. Jag mår fan illa.

Jag tror de staaf sa stämde. Väldigt farligt och wife beater beteende av ML. Säkert fler lik skåpen ML hade. Säkert därför han tog sitt liv. Alla skulle få veta hur trubbad han va privat och på jobbet. Tror många medier har förberedda artiklar dom får slänga nu
Citera
2023-02-26, 11:03
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Han hade säkert många fiender!

Går att läsa i Expressen i dag!

Under påskupploppen våren 2022 var Löfving, trots sin höga position, en av de många poliser som arbetade i Skäggetorp i Linköping, och beskrev efteråt att han attackerades av ”ett 15-tal maskerade ungdomar” som kastade sten.
Dessa ev låg iq ungdomar kan ni glömma är kapabla till att organisera ett ev mord till att se ut som självmord....
Citera
2023-02-26, 11:04
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Jag tror de staaf sa stämde. Väldigt farligt och wife beater beteende av ML. Säkert fler lik skåpen ML hade. Säkert därför han tog sitt liv. Alla skulle få veta hur trubbad han va privat och på jobbet. Tror många medier har förberedda artiklar dom får slänga nu
Varför tror du det? För att hon är kvinna? Vill du ha ett sådant samhälle? Du är galen isf! Jag hatar män som slår kvinnor. Men man kan inte bara döma någon på anklagelser utan vittnen eller bevis. Fattar du inte vad som sker om man börjar ha det så? System kollaps. Noll tro inför systemet. Då blir det laglöst.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-26 kl. 11:06.
Citera
2023-02-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera99
Undrar hur många Mats Löfving haft förhållande med/haft sex med inom Polisen? Och hur de förhållanden/relationerna varit? Man tar inte livet av sig fyra år kvar som högavlönad om det inte finns sanning i påståendena. Han hade ju lätt kunnat gå i förtidspension och bosatt sig utomlands. Undrar hur mycket som finns begravet som han visste skulle komma fram till ytan?
Hittade den här artikeln:
https://www.expressen.se/nyheter/ex-polisen-gela-chefen-forsokte-sexutnyttja-mig/
Arbetsmiljön inom Noa verkar ha varit jättetrevlig om man var/är kvinna där.

Utdrag ur artikeln:

Hon vittnar också om försök till ofredanden.
– En hög chef inom dåvarande Rikskriminalpolisen försökte sexuellt utnyttja mig vid flera tillfällen.
– Jag vill helst lämna det därhän, det var rätt obehagliga saker. Jag kan säga så här: han gick helt över gränsen. Han utnyttjade sin maktposition då jag var helt ny på en arbetsplats där jag saknade förankring. Jag var i en synnerligen beroendeställning.
Härskartekniker, kränkningar och maktspel
När Gela Öman skrev en rapport om polisens arbete ombads hon att stryka olika delar. När hon sa emot började en chef att hota henne, berättar hon:
– ”Om du inte tar bort vissa delar från rapporten så kommer det att bli väldigt jobbigt för dig”, sa han.

Hon slutade på Noa sommaren 2015.

Undrar vilken hög chef inom Rikskriminalpolisen som försökte utnyttja henne sexuellt. Någon som vet? Vilka var höga chefer inom Noa (det var där hon började) år 2014 respektive 2015?
Undrar också vilken chef som hotat henne? Någon som vet?

Mats Löfving Wikipedia:
Han utsågs i november 2014 till den första chefen för den nybildade Polismyndighetens Nationella operativa avdelning och samtidigt ställföreträdande rikspolischef, för en period om fyra år.

Rikspolischef till sista dec 2014 var Bengt Svensson som 1 Jan 2015 efterträddes av Dan Eliasson.

Både Mats Löfving och Dan Eliasson var således chefer när hon slutade.

Emma Cronberg, nationellt huvudskyddsombud inom Polisen uttalar sig i samma artikel:

Man vågar inte alltid ifrågasätta för det kan skada ens karriär. Vill man göra karriär då håller man tyst. Alla inom myndigheten har ett arbete framför sig med tanke på hur det ser ut, inte minst cheferna. Vi har ett tufft arbetsklimat och det sliter hårt.

Smart av Löfving att efter relationen med Staaf inleda en relation med Emma Cronberg. Måste kännas tryggt för de som hade Löfving som chef och som blivit utsatta för hans hämndlystnad att anmäla detta till hans dåvarande relationspartner. Återigen var det inte Mats Löfving som gjorde sin arbetsgivare uppmärksam på relationen. Han tyckte väl likt relationen med Staaf, att den relationen inte fanns.

Och samtidigt: vilken urusel moral hade inte denna ”huvudskyddsombudskvinna”..

Fyi fan vad det stinker 😷
Senast redigerad av sno 2023-02-26 kl. 11:39.
Citera
2023-02-26, 11:25
Medlem
Citat:
Hej.
Kan du komma med ett bevis att ML och LS hade en relation? Eller har du någons vittnesuppgifter gällande det samma? Något? Ord står mot ord. En som anses super lojal och har brunnit för sitt yrke hela livet, en annan som glider fram, inte utbildad och inte in ger ett trovärdigt framträdande.
Ha en trevlig Söndag.

Vem ansåg honom vara ”superlojal”?

De som inget visste?

Tom hans egen bror ”vet” att han ”kan ha begått misstag”..
Senast redigerad av sno 2023-02-26 kl. 11:39.
Citera
2023-02-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
OK, då är fastställt att han faktiskt har begått självmord
och då behöver vi inte längre spekulera om detta i tråden.
Kom ihåg att rent tekniskt vet du själv ingenting.
Skulle en myndighet av den kalibern vilja göra en special-åtgärd så bara sker det.
Och finns inga data så finns inget att spekulera om.
Citera
2023-02-26, 11:29
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vem ansåg honom vara ”superligan”?

De som inget visste?

Tom hans egen bror ”vet” att han ”kan ha begått misstag”..
Ja att ge tjänstevapen till någon utan rätt är ett brott. Det är brottet. Även om hon bad om det. Det går inte att komma runt.
Citera
2023-02-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ja att ge tjänstevapen till någon utan rätt är ett brott. Det är brottet. Även om hon bad om det. Det går inte att komma runt.

Och då är man ju inte ”superlojal” gentemot sin arbetsgivare..

Jag vet inte om det är vanligt bland poliser att pippa runt bland kollegor och underställda. På andra arbetsplatser kan det innebära att man tvingas sluta sin anställning..

Den hör storyn visar med att tydlighet vilka faror det finns med i doppgrytorna. Även Linda som ändå pippade runt kände sig sårad när ML inte ville ha henne som flickvän.

Sånt skapar dålig stämning på en arbetsplats, särbehandling och hämndbegär.

Märkligt att huvudskyddsombudet inte tänkte på detta? 😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in