2023-02-25, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Så mina yttranden omfattas inte av yttrandefriheten eftersom du inte gillar det jag yttrar.
Åk hem din babbe!
Vad konstig du är. På vilket vis omfattas inte dina ord av yttrandefriheten för att TomatKungen tycker att du snackar skit? Kom TomatKungen hem till dig och arresterade dig?
Citera
2023-02-25, 11:05
Medlem
Citat:
Så mina yttranden omfattas inte av yttrandefriheten eftersom du inte gillar det jag yttrar.
Åk hem din babbe!

Du försöker ju svärta ner Sveriges rykte och dessutom elda på att män inte skulle vilja försvara kvinnor här, detta gör att främmande makter som läser dina ord kan misstänka att Sverige besår av ett splittrat folk som inte kan försvara sig/inte vill försvara sig i händelse av krig. Sådan yttranden skulle kunna innebära en säkerhetsrisk för rikets säkerhet. Yttranden som innebär säkerhetsrisk för landets säkerhet omfattas inte av yttrandefriheten, precis som olaga hot inte omfattas av yttrandefriheten.
Citera
2023-02-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad konstig du är. På vilket vis omfattas inte dina ord av yttrandefriheten för att TomatKungen tycker att du snackar skit? Kom TomatKungen hem till dig och arresterade dig?

Ja, enligt expat2021 är jag nog både regeringen och hela rättsväsendet också... Helt jäkla maktfullkomlig tycks jag vara, enligt expat2021
Citera
2023-02-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du försöker ju svärta ner Sveriges rykte och dessutom elda på att män inte skulle vilja försvara kvinnor här, detta gör att främmande makter som läser dina ord kan misstänka att Sverige besår av ett splittrat folk som inte kan försvara sig/inte vill försvara sig i händelse av krig. Sådan yttranden skulle kunna innebära en säkerhetsrisk för rikets säkerhet. Yttranden som innebär säkerhetsrisk för landets säkerhet omfattas inte av yttrandefriheten, precis som olaga hot inte omfattas av yttrandefriheten.

Så du är emot yttranden du inte gillar, sluta då säg att du är för yttrandefrihet din hycklare.

Intressant dock att du fäster så stor vikt vid det jag skriver att du anser det påverkar Sveriges säkerhet.
Citera
2023-02-25, 11:16
Medlem
Citat:
Så du är emot yttranden du inte gillar, sluta då säg att du är för yttrandefrihet din hycklare.

Intressant dock att du fäster så stor vikt vid det jag skriver att du anser det påverkar Sveriges säkerhet.

Läs om, läs rätt.
Citera
2023-02-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs om, läs rätt.

Tänk om, tänk rätt.
Citera
2023-02-25, 12:33
Avslutad
Citat:

Fast det är ju ändå påverka Sveriges säkerhet du hoppas på att göra. Fast nu är inte folk fullt så lättlurade som du tror, de vet att deras grannar, vänner, kollegor med flera visst kommer att stanna och försvara Sverige vid deras sida och att allt motstånd kommer att vara värdefullt så de behöver inte planera någon flykt. Tvärtemot vad du påstår.
Citera
2023-02-25, 12:58
Medlem
Citat:
Fast det är ju ändå påverka Sveriges säkerhet du hoppas på att göra. Fast nu är inte folk fullt så lättlurade som du tror, de vet att deras grannar, vänner, kollegor med flera visst kommer att stanna och försvara Sverige vid deras sida och att allt motstånd kommer att vara värdefullt så de behöver inte planera någon flykt. Tvärtemot vad du påstår.

Nu är det ju inte jag utan tomaten som tror att mina yttranden påverkar Sveriges säkerhet.
Citera
2023-02-25, 13:00
Avslutad
Citat:
Nu är det ju inte jag utan tomaten som tror att mina yttranden påverkar Sveriges säkerhet.
Fast du hoppas på att påverka den. Du tänker att om folk tror att försvaret och alla andra ändå överger dem i krig och att det spelar ändå ingen roll för ryssen tar över på två dagar även om försvaret stannar kvar. Så kommer de att strunta i att förstärka sin hemberedskap, som de gör nu, och istället fundera på hur de på enklaste sätt själva ska smita undan.
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-25 kl. 13:05.
Citera
2023-02-25, 13:05
Medlem
Citat:
Fast du hoppas på att påverka den. Du tänker att om folk tror att försvaret och alla andra ändå överger dem i krig och att det spelar ändå ingen roll för ryssen tar över på två dagar även om försvaret stannar var.

Två dagar har inte jag skrivit och de svenska experterna tror väl att vi ska klara en vecka åtminstone. Själv bryr jag mig inte speciellt eftersom Sverige inte är värt något.
Citera
2023-02-25, 13:08
Avslutad
Citat:
Två dagar har inte jag skrivit och de svenska experterna tror väl att vi ska klara en vecka åtminstone. Själv bryr jag mig inte speciellt eftersom Sverige inte är värt något.
Jo du vill att så många som möjligt ska följa ditt exempel och avstå från att försvara Sverige så att det ska gå riktigt, riktigt illa för Sverige.
Citera
2023-02-25, 13:16
Medlem
Citat:
Så kommer de att strunta i att förstärka sin hemberedskap, som de gör nu, och istället fundera på hur de på enklaste sätt själva ska smita undan.

Jaha nyss skrev du och tomaten att man inte alls smiter undan om Sverige inte kräver att man ska försvara landet med vapen. Hur kan man då med den logiken vara en smitare om man som jag inte åläggs någon plikt att försvara landet? Både jag, du och tomaten gör det Sverige kräver men inte mer. Ingen av oss tar vapen i hand och krigar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in