Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-25, 07:56
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kasst spelat att ta 50/50 på ”canis lupus” och därefter också bränna byt fråga på den när han ju ändå var inne på rätt svar. Skulle han ha använt någon livlina på den är det ”fråga stjärnorna”.

Ja, det var ju helt sjukt dåligt spelat. Han kastade en livlina rakt av där i ett läge där han hade "råd" att chansa eftersom fallhöjden inte var så stor. Tycker 50-50 var rimligt att använda, men måste han fortsätta använda livlinor efter det så skulle han ju fråga stjärnorna som du säger. Inte vaska sin bästa livlina som definitivt kommer behövas i ett senare skede när svårighetsgraden på frågorna höjs. Till och med von Essen fick ju byta fråga en gång. Det är en bra jävla livlina och han spolade den rakt ner i avloppet. Herregud.
Citera
2023-02-25, 08:15
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Jo det finns utrymme för förbättringar. Dessa sker dock snabbt och Postkodmiljonären borde inse att till nästa säsong är livlinan ”ring en vän” meningslös om inte vännen får sitta i ett särskilt rum i studion utan tillgång till internet.

Jag var ju inne på det när jag skrev senast i tråden. Det var en bra livlina för 20 år sen, men inte nu när folk sitter uppkopplade på nätet och snabbt kan få fram facit med ett par klick.

De borde istället kombinera fråga stjärnorna med ring en vän. Ha en panel bestående av fyra personer. Två vänner som de själva valt att bjuda in och sedan två kunniga kändisar. Sedan borde "byt fråga" vara en permanent livlina. 50-50 är ingen stark livlina, men den funkar och har inget "flaw" som jag ser det. Den ska vara kvar. Sedan tycker jag att det det hade varit en rolig twist om de bara fick ha en säkerhetsnivå, men själva bestämma innan spelet vart den ska ligga.

Då har varje spelare tre livlinor av varierande kvalitet som de kan använda och har även möjligheten att chansa riskfritt när de står på sin säkerhetsnivå. Allt checkar ut som jag ser det, blir fair för spelaren, intressant att se vart folk kommer lägga sin säkerhetsnivå och framförallt undviks all form av fusk.

Berätta gärna om ni tycker jag är helt ute och cyklar nånstans. Det här är bara spontana tankar som jag får upp i huvudet. Finns säkert en del jag inte tänkt igenom här.
Citera
2023-02-25, 08:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag var ju inne på det när jag skrev senast i tråden. Det var en bra livlina för 20 år sen, men inte nu när folk sitter uppkopplade på nätet och snabbt kan få fram facit med ett par klick.
Sänds programmet direkt, så att vännen kan googla svaret redan innan den tävlande ens väljer att ringa upp?
Citera
2023-02-25, 09:46
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
De borde istället kombinera fråga stjärnorna med ring en vän. Ha en panel bestående av fyra personer. Två vänner som de själva valt att bjuda in och sedan två kunniga kändisar. Sedan borde "byt fråga" vara en permanent livlina. 50-50 är ingen stark livlina, men den funkar och har inget "flaw" som jag ser det. Den ska vara kvar. Sedan tycker jag att det det hade varit en rolig twist om de bara fick ha en säkerhetsnivå, men själva bestämma innan spelet vart den ska ligga.
Jo att ha inbjudna vänner i panelen och stryka ”ring en vän” vore bra. När det gäller säkerhetsnivå vore det en intressant ändring om man själv fick bestämma var den skulle ligga. Iskallt då om man säger att man vill ha den på 500 000 kr.
Citera
2023-02-25, 11:04
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Sänds programmet direkt, så att vännen kan googla svaret redan innan den tävlande ens väljer att ringa upp?

Nej, men är man bra förberedd går det ändå att få fram svaret snabbt. Tekniken har gått fram för fort för det här programmet
Citera
2023-02-25, 11:08
Medlem
Synd att han var så feg att han brände sina livlinor så fort. Han vågade inte lita på sin inre magkänsla.
Citera
2023-02-25, 13:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Synd att han var så feg att han brände sina livlinor så fort. Han vågade inte lita på sin inre magkänsla.

Han var inte tillräckligt kunnig och hade han följt magkänslan på gudarna skulle han varit ute.
Citera
2023-02-25, 14:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tittar inte heller, just av den anledningen. Skulle uppskatta om de tog fram en komprimerad version, med enbart själva frågetävlingen.

Kommer inte hända så länge som Tv4 får hålla i det.
Citera
2023-02-25, 14:29
Medlem
Instämmer i att han som deltar nu inte är särskilt vass . Väldigt otaktiskt att redan nu ha slösat livlinorna .

Att han var osäker på Canis Lupus är dock inte i närheten av att inte vara säker på vilket land som har yen som valuta som en kille inte var säker på för ett par veckor sedan .
Citera
2023-02-25, 14:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Instämmer i att han som deltar nu inte är särskilt vass . Väldigt otaktiskt att redan nu ha slösat livlinorna .

Att han var osäker på Canis Lupus är dock inte i närheten av att inte vara säker på vilket land som har yen som valuta som en kille inte var säker på för ett par veckor sedan .

Tyckte det var värre att inte veta att Transylvanien inte ingick i Jugoslavien.

Jag gissar att han stannar på nästa fråga. Han är alldeles för osäker.
Citera
2023-02-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tyckte det var värre att inte veta att Transylvanien inte ingick i Jugoslavien.

Jag gissar att han stannar på nästa fråga. Han är alldeles för osäker.

Han var ju inne på Transsylvanien men vågade inte lita på sin magkänsla . Tråkigt att han är så feg .
Citera
2023-02-25, 14:53
Medlem
Citat:
Jo det finns utrymme för förbättringar. Dessa sker dock snabbt och Postkodmiljonären borde inse att till nästa säsong är livlinan ”ring en vän” meningslös om inte vännen får sitta i ett särskilt rum i studion utan tillgång till internet.

Jag tycker det är skrämmande att den totalt hittar på saker och gör egna fejkade länkar till sidor som aldrig funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in