2023-02-24, 19:41
Medlem
Den här killen tror jag inte kommer att gå långt, och detta grundar jag på hans ursprung.
Citera
2023-02-24, 19:43
Medlem
kukflashs avatar
Men herregud han har bränt 3 st livlinor på 30000 kr nivån.
Citera
Medlem
Allvarligt talat vilket jävla trams när de bytte stolar. Vad fan är det frågan om egentligen?
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Kasst spelat att ta 50/50 på ”canis lupus” och därefter också bränna byt fråga på den när han ju ändå var inne på rätt svar. Skulle han ha använt någon livlina på den är det ”fråga stjärnorna”.
Citera
2023-02-24, 19:47
Moderator
Dr Kings avatar
Den här killen är exempel på en fattiglapp för vilken 30 papp är mycket pengar vilket gör att han blir nervös redan när han kommer upp till den nivån. Det märks stor skillnad mot deltagare som man märker redan har en god ekonomi och för vilken några hundratusen inte skulle förändra så mycket. Dessa vågar köra på och lita på sin magkänsla betydligt mer.
Citera
2023-02-24, 19:49
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kasst spelat att ta 50/50 på ”canis lupus” och därefter också bränna byt fråga på den när han ju ändå var inne på rätt svar. Skulle han ha använt någon livlina på den är det ”fråga stjärnorna”.

Han var ju sällsynt dum. Om man inte vet att "lupus" betyder varg på latin, så ska man inte anmäla sig till en frågesport i TV.
Citera
2023-02-24, 19:55
Moderator
Dr Kings avatar
”Vilken är den romerska motsvarigheten till Zeus?” ställd till ChatGPT ger följande.
Citat:
Den romerska motsvarigheten till Zeus är Jupiter. Jupiter var den högsta guden i den romerska mytologin och ansågs vara himlens och åskans gud, precis som Zeus i den grekiska mytologin. Jupiter var också gud över rättvisa, lagar och ordning, liksom kungarnas och kejsarnas beskyddare.
Livlinan ”ring en vän” bör skrotas till nästa säsong då jag skulle tro att 99% av alla frågor kan matas in rakt av i ChatGPT och ge rätt svar från ”livlinan”.
Citera
2023-02-24, 19:58
Medlem
Alltså, vad håller de på med? Klart att Richard, och troligen också den tävlande, visste att tutan skulle gå.
Citera
2023-02-24, 20:16
Medlem
Citat:
”Vilken är den romerska motsvarigheten till Zeus?” ställd till ChatGPT ger följande.

Livlinan ”ring en vän” bör skrotas till nästa säsong då jag skulle tro att 99% av alla frågor kan matas in rakt av i ChatGPT och ge rätt svar från ”livlinan”.

Var kan man använda detta?
Citera
2023-02-24, 21:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Var kan man använda detta?
Gå hit https://chat.openai.com/chat#
Citera
2023-02-25, 01:49
Medlem
Citat:
Gå hit https://chat.openai.com/chat#

(FB) Det makalöst fantastiska ChatGPT

Testade och den verkar vara ganska förvirrad. Min erfarenhet i länken ovan.
Citera
2023-02-25, 05:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
(FB) Det makalöst fantastiska ChatGPT

Testade och den verkar vara ganska förvirrad. Min erfarenhet i länken ovan.
Jo det finns utrymme för förbättringar. Dessa sker dock snabbt och Postkodmiljonären borde inse att till nästa säsong är livlinan ”ring en vän” meningslös om inte vännen får sitta i ett särskilt rum i studion utan tillgång till internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in