Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-23, 01:01
Medlem
För att återgå till kvällens deltagare så tror jag faktiskt hon kan gå långt . Vissa här kommer säkert hävda att hon fått lätta frågor men jag tycker hon verkar vass och tycks sitta inne på en hel del kunskap. Visst att hon slösade en livlina på frågan om Lasarus men hon var inne på rätt spår och hade svaret på tungan . Hon har knappt ens varit osäker . Återstår dock att se hur hon står sig på dom högre nivåerna . Jämfört med läkaren senast imponeras jag stort över hennes kunskap. Hoppas hon använder livlinorna rätt bara .
Citera
2022-01-23, 01:30
Medlem
picapicans avatar
Så tröttsamt med Rilles inledningar varje program där han ska dra en liten föreläsning i något ämne och så fläta ihop det med deltagaren i stolen. Sedan hans ständiga knäpp- och uppknäppningar av kavajknapparna.

Trött på gubben, in med någon ny! Varför går han inte vidare med något annat program?
Citera
2022-01-23, 02:53
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Skulle nästan sträcka mig till att den "svåraste" frågan hon fått hittills var den första, om vilken månad Nobelprisen delas ut.

Jag hade nog åkt ut på den frågan. Har liksom aldrig registrerat vilken månad det anordnas.

Men så är jag också dum i huvudet. Hela huvudet.
Citera
2022-01-23, 13:22
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Många i denna tråd borde ju göra det med tanke på att varenda fråga är så enkel varenda gång för dem.
Ha ha ! Ja det är skillnad på att skriva här och vara duktig och att sitta i TV och briljera.
Citera
2022-01-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Skulle nästan sträcka mig till att den "svåraste" frågan hon fått hittills var den första, om vilken månad Nobelprisen delas ut.

Ja, jag blev också förvånad att en sådan fråga kom på 1000-kronors nivån. Första frågan brukar ju oftast vara något där alla alternativ utom det rätta är helt absurda och där det bara inte går att välja fel om man ens försökte.
Citera
2022-01-27, 19:29
Medlem
Förvånad att han brände en livlina på termen för vetenskapen om väder.
Citera
2022-01-28, 19:37
Moderator
Dr Kings avatar
Som väntat var Kulturkärringen chanslös så fort det kom en naturvetenskapsfråga och fick räddas av en Googlande dotter. Kul också att hon inte hade en aning om vad dottern jobbade med. ”Det är något med reklam eller HR eller något sådant”.
Citera
2022-01-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Som väntat var Kulturkärringen chanslös så fort det kom en naturvetenskapsfråga och fick räddas av en Googlande dotter. Kul också att hon inte hade en aning om vad dottern jobbade med. ”Det är något med reklam eller HR eller något sådant”.
Man hör ju inte ens vad tanten säger
Citera
2022-01-28, 19:59
Medlem
DyslexiKungens avatar
Juoksengi mannen tror jag går långt, han verkar vara mycket allmänbildad.
Citera
2022-01-28, 20:12
Medlem
trytolearn28s avatar
Finner det märkligt att hon inte svarade "Turkos" på frågan för 350 000 kr. Hon "vågade inte chansa" men var ju i praktiken tämligen säker. Det var inte ens lönt att få frågan ställd.
Citera
2022-01-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Juoksengi mannen tror jag går långt, han verkar vara mycket allmänbildad.
Återstår att se. Enligt prestationen var han sportintresserad och var inte säker på vilken klubb Christiano Ronaldo skrev på för senast
Citera
2022-01-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trytolearn28
Finner det märkligt att hon inte svarade "Turkos" på frågan för 350 000 kr. Hon "vågade inte chansa" men var ju i praktiken tämligen säker. Det var inte ens lönt att få frågan ställd.
Det är det här " tämligen" säker . Det har faktiskt hänt några gånger att deltagare åkt ut på frågor där dom varit helt säkra på svaret . Visst att hon med facit hand borde svarat och gått vidare men jag förstår ändå på ett sätt hur hon tänkte. Jag själv skulle bara svarat om jag var 100 procent säker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in