Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-31, 21:48
  #5413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Till en början kändes det som att hon fick lättare frågor för att hon sitter i rullstol , men sedan dök frågan om mammon upp.


Den var absolut inte svår för att vara fråga åtta. Utan att för den skull nedvärdera den tävlande, har funnits betydligt sämre i detta program.
Citera
2023-03-31, 22:02
  #5414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den var absolut inte svår för att vara fråga åtta. Utan att för den skull nedvärdera den tävlande, har funnits betydligt sämre i detta program.
Jag kunde inte den frågan men så kan jag ingenting om Bibeln heller .


Det är möjligt att mitt minne börjar svika mig men jag kan inte komma ihåg att mammon är något jag ens läst om .
Citera
2023-03-31, 22:22
  #5415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kunde inte den frågan men så kan jag ingenting om Bibeln heller .


Det är möjligt att mitt minne börjar svika mig men jag kan inte komma ihåg att mammon är något jag ens läst om .

Det är mammon som gör att jag föraktar KD och många kristna. Att KD är höger och bejakar personlig ekonomisk rikedom går stick i stäv med Jesus Kristi och Bibelns budskap om att man inte ska tjäna mammon.
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2023-03-31 kl. 23:05.
Citera
2023-03-31, 23:23
  #5416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kunde inte den frågan men så kan jag ingenting om Bibeln heller .


Det är möjligt att mitt minne börjar svika mig men jag kan inte komma ihåg att mammon är något jag ens läst om .

OK, jag visste iofs inte att det kom från bibeln, men har från flera håll hört att mammon är en strävan att bli rik. Men, så är det ju alltid, olika personer kan olika saker.
Citera
2023-04-01, 19:58
  #5417
Medlem
Vilken klantskalle att byta bort fråga när stjärnpanelen var överens om det rätta svaret för att sedan chansa bort 65000
Citera
2023-04-01, 19:58
  #5418
Medlem
kukflashs avatar
Synd att han åkte ut, fick en bra känsla när han var så snabb på att svara även på den "högre nivån". Blev dock inte mer än 10 tkr.
Citera
2023-04-01, 20:00
  #5419
Medlem
DyslexiKungens avatar
Haha, jag som trodde att snubben skulle gå långt, han använde inga livlinor av fyra upp till 75 000, sen gick alla åt helvete och han landade på 10 000
Citera
2023-04-01, 20:02
  #5420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Haha, jag som trodde att snubben skulle gå långt, han använde inga livlinor av fyra upp till 75 000, sen gick alla åt helvete och han landade på 10 000
Han använde inte livlinorna särskilt väl .



Var inte vidare smart att byta fråga när stjärnpanelen kunde svaret .
Citera
2023-04-01, 20:07
  #5421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilken klantskalle att byta bort fråga när stjärnpanelen var överens om det rätta svaret för att sedan chansa bort 65000

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Synd att han åkte ut, fick en bra känsla när han var så snabb på att svara även på den "högre nivån". Blev dock inte mer än 10 tkr.

Han tyckte väl inte dom verkade tillräckligt säkra.

Han skulle ha bytt bort frågan direkt istället för att bränna både ring en vän och stjärnorna.

Känns som produktionen var rädda för att den här killen var för duktig, så drog de på svårighetsgraden som bara den istället och han åkte ut med dunder och brak. Upp som en sol och ner som en pannkaka.
Citera
2023-04-01, 20:32
  #5422
Medlem
Att använda ring en vän på den där 75 000 kr frågan var inte särskilt smart. Inte så lätt att få till stavningen rätt och googla och få fram rätt svar snabbt.
Citera
2023-04-02, 20:28
  #5423
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Att använda ring en vän på den där 75 000 kr frågan var inte särskilt smart. Inte så lätt att få till stavningen rätt och googla och få fram rätt svar snabbt.

Sedan var ju livlinan i sig inte riktigt med på noterna heller. Grundregeln när man har fyra livlinor är att börja med att byta fråga. Han gjorde alla fel man kan göra och straffades helt följdriktigt.
Citera
2023-04-03, 01:39
  #5424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Sedan var ju livlinan i sig inte riktigt med på noterna heller. Grundregeln när man har fyra livlinor är att börja med att byta fråga. Han gjorde alla fel man kan göra och straffades helt följdriktigt.

Nej, och sen är det ju märkligt det där att det är så många som inte googlar. Undrar ifall det beror på att de lyckats missa att man får det (vilket känns märkligt, de borde ju titta på programmet), eller att de inte tycker det känns rätt att göra?

Det är ju helt tillåtet så det är ju ofantligt korkat i min mening att inte utnyttja den chansen om man vet om det. Enda undantaget hade väl varit ifall man har en vän som är så duktig att man tror denne skulle kunna svara rätt på 90-95% av frågorna men samtidigt vara otroligt långsam på att hantera en dator.

Ja, han borde även använt livlinorna i annan ordning helt klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback