2023-02-24, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Det är kvinnor som måste växa upp. Lära sig ta ansvar för sitt eget handlande.

Jaha?

Ja vuxna individer måste ta ansvar för sig själva ja.
Citera
2023-02-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ingen som förväntar sig att du ska känna samhörighet och försvara nån överhuvudtaget, du har ju redan sagt att du tänker fly från vilket land du än befinner dig utan att stanna och försvara nån.

Så acceptera då att vi inte kommer försvara dig och sluta gnäll.
Ta lite eget ansvar för det land du anser är värt att försvara.
För jobbigt och riskfyllt?
Citera
2023-02-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Såklart, jag vet det. Är bara nyfiken på hur tankarna går i andras huvuden (speciellt när de avviker från mina egna tankebanor).

Nej då, kommer inte försvara vänstern och bidragstagare. Kommer vägra delta i ett krig mot Ryssland, emigrerar hellre eller tar ett fängelsestraff istället för att dö för de manshatande anti-vita feministerna.
Citera
2023-02-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag förväntar mig inte att du ska känna samhörighet med landet. Jag konstaterar det gör dig till en förrädare att betrakta dina forna landskamratater som fiender, och sen gör vad du kan för att underminera landet. Stpr skillnad.

Det är endast landsmän som kan vara förrädare och de som är det är förstås fiender. Du är en av dessa.
Citera
2023-02-24, 22:47
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Kvinnors logik är så motsägelsefull.

De klagar på män för att män är våldsamma och krigiska men samtidigt förväntar de sig att män ska kriga för att försvara dem.

Det går inte ihop, de ger män skit även när de är beredd att dö för att försvara dem. Sådant patrask ska förstås inte försvaras alls.

Vad sägs om att strida för personlig ära? Likt Ernst Junger.

Citat:
The anarch is oriented to facts, not ideas. He fights alone, as a free man, and would never dream of sacrificing himself to having one inadequacy supplant another and a new regime triumph over the old one. In this sense, he is closer to the philistine; the baker whose chief concern is to bake good bread; the peasant, who works his plow while armies march across his fields.
Citera
2023-02-24, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du som faktiskt bryt dig..: Vad skulle Sverige tjäna på att inte försvara sig mot en invasion av tex Ryssland?

Det är ju en retorisk fråga då Försvarsmakten själva konstaterar att både norr och söder kommer vara invaderade på två dagar.

Vad som skulle gjorts redan för länge sedan, är en annan fråga. Min personliga åsikt är att det tyvärr är för sent. Feminismen har tillintetgjord landet.

Det får väl bli NATO att hoppas på för er som tycker Svedala är så bra så.
Citera
2023-02-24, 22:49
Avslutad
Citat:
Så acceptera då att vi inte kommer försvara dig och sluta gnäll.
Ta lite eget ansvar för det land du anser är värt att försvara.
För jobbigt och riskfyllt?
Jag har ju sagt att jag tycker att det är BRA att du har flyttat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej, detta är fortfarande ett fora som äskar feminism. Det är bara du som inte gillar att bli emotsagd och kan inte 'fulspela' med diverse dolkstötar och falskanmälningar för att tysta de som säger emot dig.

Här räknas bara åsikter och argument, inte back stabbing..

..live with it.

Hahaha det där tror du fan inte ens själv på.

Skulle du försvara indonesiska kvinnor (och män) och deras rätt att könsstympa pojkar?
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Nej jag anser att landet är så förstört att inget i Sverige är värt att försvaras. Fienden har redan intagit landet under främst kvinnornas jubel.

Ok, hör dig. Bara så sorgligt. Förstår dig faktiskt, själva frustrationen.

Var själv en av dessa kvinnor fram till förra valet, jublade inte direkt men brydde/engagerade mig inte så mycket över invandringen. Sedan kom våldet...

Så mig får du gärna skylla på och vilja se död. Men din egna mor, mormor, systrar etc. hoppas jag du vill försvara iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelagen
Vad sägs om att strida för personlig ära? Likt Ernst Junger.

Jag strider bara för det jag tror på tillräckligt starkt.
Demokrati och yttrandefrihet t.ex. men det raseras i Sverige.
Citera
2023-02-24, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Nej då, kommer inte försvara vänstern och bidragstagare. Kommer vägra delta i ett krig mot Ryssland, emigrerar hellre eller tar ett fängelsestraff istället för att dö för de manshatande anti-vita feministerna.

Sådana saker hör jag dagligen. Men feministkvigornas kan inte greppa läget i Sverige.
Citera
2023-02-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, hör dig. Bara så sorgligt. Förstår dig faktiskt, själva frustrationen.

Var själv en av dessa kvinnor fram till förra valet, jublade inte direkt men brydde/engagerade mig inte så mycket över invandringen. Sedan kom våldet...

Så mig får du gärna skylla på och vilja se död. Men din egna mor, mormor, systrar etc. hoppas jag du vill försvara iallafall.

Jag vill inte se dig dö men du betyder inget för mig. Det är följer Darwins teorier om survival of the fittest, de svaga dör ut helt naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in