2023-02-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Överdelen stämmer med 99% fakta, n@kib/sh@hinsa fick storhetsvansinne och börja böta folk höger & vänster.

De gick även på en ”land mina” i tidigt skedde när deras kussin imr@n @kbari tog på sig ett uppdrag att bränna ner bilar i en bilfirma i Malmö, det skulle snabbt vissa sig att personer som drev firman är tillhörande kärnan av Malmös gängvärld även direkt kopplade till S@l@m sheb@ni. Den här grupperingen är ansluta med större del av Malmös gängvärld med god status & väldigt högt våldskapital samtidigt väldigt våldsbenägna (agerar gärna själva). 2veckor efter branden på bilfirman sköts le*n b@ngura i ett garage (kronprisen). Dagar senare hittas n@qib skjuten till döds i sin lägenhet. Le0n b@ngura var en springis åt sh@hinsa/n@qib (bodde även våningen ovanför n@qib då dem var grannar).

Samtidigt pågick en massa andra tjafs med s@lle (mekkys högra hand) om ett stulet
Parti hash på flera miljoner (högt våldskapital/våldsbenägna).

Sh@hinsa/n@qib trampade även på el-zein som styr satukhara mc i Malmö (genom att direkt rekrytera medlemmar från deras avdelning till Assasins).

Sedan ska vi inte glömma ”kriget” mot im@d (väldigt våldsbenägen gruppering).

Låt oss säga så här, sh@hinsa/n@qib har gjort en massa vidriga saker på folk i Malmö, allt från våldtäkter, utpressningar, hotat andras fruar, sprängningar, lurat grupperingar på mängder hash, försökt ta över makten från el-zein osv.

listan är oändlig, ryktas även att sh@hinsa planerat döda s@@d h@jjar i en längre period även om de umgicks vilket ledde till att s@@d sålde honom till om@r el som
I sin tur sålde vidare (i samråd med el-zein) till andra grupperingar i Malmö för att hamna i normal status med im@d och andra grupperingar i Malmö.

Finns även familjen s@ngin som tröttnat på sh@hinsa/n@qib då dem ständigt krävde
Pengar från dem ”utpressa dem” även om de är kusiner. Termos bomberna som placerades runt hela deras bilfirma var ju sh@hinsa som gjorde för att pressa @ssad sin egna kussin (även högt våldskapital).

Flera grupperingar varnade el-zein ifall dem inte gjorde sig av med sh@hinsa eller goa honom så skulle hela deras klubb väck inklusive dem själva.

Svårt att ta reda på exakt eller vilka som i grunden ligger bakom mordet då det finns alldeles för många fiender, enklast för polisen är att gripa dem närmsta i hans egna krets då det var enbart dem som kände till hans rörelser samt att allt såg så uppgjort ut i videon på Emporia efter skjutningen.

Längtar till FUP är färdig, vi lär nog bli chockade över allt smutsigt spel som gjorts mellan dem alla.

Du glömde tillägga att han även var i krig mot em*l tut*c som i sin tur styr om@r el.
Citera
2023-02-24, 00:10
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Vem är den där isop ens hur kan man heta isop ens 😂
...

Artist namn

🤣

Det blir bara några bokstäver på gravstenen
Biligt begravning sen

Alla dem vet hur det ska sluta

Långtids parkering på Rosengård grav park

Utan P-skiva

🤣☝
Citera
2023-02-24, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Men nu ska jag stöka till det lite…

Pakå frihetsberövades i mars -22 och har inte varit ute sedan dess. Han sitter för ett ruggigt rånförsök i Sthlm.
Här är både domen och strafftidsbeslutet så att du tror mig (en gång för alltid i just denna fråga eftersom jag försökt att säga detta tidigare.
https://gofile.io/d/3Bj9cX

I övrigt är jag med dig i hur du resonerar. Och jag skulle även förstå om Pocahontas var ”spyfärdig” eftersom han fick ta den större smällen (4 år) för allt de var åtalade för tillsammans 2019 medan Shahin lyckades komma med lite böter.
Men jag är förundrad över hur många som verkar varit delaktiga eller åtminstone införstådda med att han skulle mördas. De måste ju ha litat hundra på varandra - vilket i sig är obegripligt...

Sedan undrar jag ju VILKA de övriga i Assassins är som skulle kunna göra fritagningen? Med tanke på hur många som sitter alltså.
Dagboksbladet för B 8583-22 vore fortfarande toppen att få koll på. 😇🙏

Visst minns jag de fejkade ”dödsbilderna”. Hade dock tappat bort eventuell inblandning från Mardin.

Intressant dom. Pakå försökte råna/kidnappa tillsammans med bland annat den lilla råttan M3rt Aric*n som hör(de) till Hjulstabarnens klubb.
Citera
2023-02-24, 06:39
Medlem
Citat:

Pakå frihetsberövades i mars -22 och har inte varit ute sedan dess. Han sitter för ett ruggigt rånförsök i Sthlm.
Här är både domen och strafftidsbeslutet så att du tror mig (en gång för alltid i just denna fråga eftersom jag försökt att säga detta tidigare.

I övrigt är jag med dig i hur du resonerar. Och jag skulle även förstå om Pocahontas var ”spyfärdig” eftersom han fick ta den större smällen (4 år) för allt de var åtalade för tillsammans 2019 medan Shahin lyckades komma med lite böter.
Men jag är förundrad över hur många som verkar varit delaktiga eller åtminstone införstådda med att han skulle mördas. De måste ju ha litat hundra på varandra - vilket i sig är obegripligt...

Sedan undrar jag ju VILKA de övriga i Assassins är som skulle kunna göra fritagningen? Med tanke på hur många som sitter alltså.

Visst minns jag de fejkade ”dödsbilderna”. Hade dock tappat bort eventuell inblandning från Mardin.

Väldigt intressant information från både dig och Mapping senaste dygnet. 🙏

Om det är just dagboksbladet du är intresserad av kan du ladda ner det nedan. Vi kanske kan höras av via mejl ikväll om bland annat detta?

Malmö tingsrätt:
Citera
2023-02-24, 08:45
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Om det är just dagboksbladet du är intresserad av kan du ladda ner det nedan. Vi kanske kan höras av via mejl ikväll om bland annat detta?

Malmö tingsrätt:

Tack Stefan!

Här är den andra dagboksbladet som efterfrågades:
https://anonfiles.com/RdXcY1Zby8/Mal...2023_02_24_pdf
Citera
2023-02-24, 10:24
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Gällande Pakå: tack för info, och jag skulle aldrig tvivla på just din kunskap i området! Mitt problem är dåligt minne 😂

Ja, jag håller med dig om att det är ett under att de som varit inblandade hållit tyst om det så att det inte läckt till Shahin.

Du hittar dagboksbladet i en post av mig och en av StefanS tidigare i tråden
Citera
2023-02-24, 10:29
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Överdelen stämmer med 99% fakta, n@kib/sh@hinsa fick storhetsvansinne och börja böta folk höger & vänster.

De gick även på en ”land mina” i tidigt skedde när deras kussin imr@n @kbari tog på sig ett uppdrag att bränna ner bilar i en bilfirma i Malmö, det skulle snabbt vissa sig att personer som drev firman är tillhörande kärnan av Malmös gängvärld även direkt kopplade till S@l@m sheb@ni. Den här grupperingen är ansluta med större del av Malmös gängvärld med god status & väldigt högt våldskapital samtidigt väldigt våldsbenägna (agerar gärna själva). 2veckor efter branden på bilfirman sköts le*n b@ngura i ett garage (kronprisen). Dagar senare hittas n@qib skjuten till döds i sin lägenhet. Le0n b@ngura var en springis åt sh@hinsa/n@qib (bodde även våningen ovanför n@qib då dem var grannar).

Samtidigt pågick en massa andra tjafs med s@lle (mekkys högra hand) om ett stulet
Parti hash på flera miljoner (högt våldskapital/våldsbenägna).

Sh@hinsa/n@qib trampade även på el-zein som styr satukhara mc i Malmö (genom att direkt rekrytera medlemmar från deras avdelning till Assasins).

Sedan ska vi inte glömma ”kriget” mot im@d (väldigt våldsbenägen gruppering).

Låt oss säga så här, sh@hinsa/n@qib har gjort en massa vidriga saker på folk i Malmö, allt från våldtäkter, utpressningar, hotat andras fruar, sprängningar, lurat grupperingar på mängder hash, försökt ta över makten från el-zein osv.

listan är oändlig, ryktas även att sh@hinsa planerat döda s@@d h@jjar i en längre period även om de umgicks vilket ledde till att s@@d sålde honom till om@r el som
I sin tur sålde vidare (i samråd med el-zein) till andra grupperingar i Malmö för att hamna i normal status med im@d och andra grupperingar i Malmö.

Finns även familjen s@ngin som tröttnat på sh@hinsa/n@qib då dem ständigt krävde
Pengar från dem ”utpressa dem” även om de är kusiner. Termos bomberna som placerades runt hela deras bilfirma var ju sh@hinsa som gjorde för att pressa @ssad sin egna kussin (även högt våldskapital).

Flera grupperingar varnade el-zein ifall dem inte gjorde sig av med sh@hinsa eller goa honom så skulle hela deras klubb väck inklusive dem själva.

Svårt att ta reda på exakt eller vilka som i grunden ligger bakom mordet då det finns alldeles för många fiender, enklast för polisen är att gripa dem närmsta i hans egna krets då det var enbart dem som kände till hans rörelser samt att allt såg så uppgjort ut i videon på Emporia efter skjutningen.

Längtar till FUP är färdig, vi lär nog bli chockade över allt smutsigt spel som gjorts mellan dem alla.

Tack för väldigt intressant info

Har du möjlighet att berätta mer om Shahins planer på att döda Sa*d? Vad var anledningen till det?
Citera
2023-02-24, 10:34
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Vart hittar man bilderna kan du lägga upp ?

https://anonfiles.com/53DfZ7Z7yf/Oma...li_fejkd_d_png
https://anonfiles.com/6dDdZaZ6y8/Yus...op_fejkd_d_png

Enligt en säker källa är bilderna tagna utanför Stockholm någonstans, d.v.s. inte i Skåne/Malmö.
Citera
2023-02-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Malmö tingsrätt:

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack Stefan!

Här är den andra dagboksbladet som efterfrågades:
https://anonfiles.com/RdXcY1Zby8/Mal...2023_02_24_pdf

Stort TACK till er båda.

Om@r el Al1 sitter alltså fortfarande häktad precis som de flesta andra som häktades i ”Grängesbergsgatan-målet”. Att resten ”endast” skulle vara kopplade till narkotikan etc kan ju vara möjligt, men knappast Omar. Så frågan är väl bara om de inte hittar tillräckliga bevis, eller omvänt har så starka bevis, att han inte begärs häktad i mord-målet också?
Citera
2023-02-24, 10:46
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Stort TACK till er båda.

Om@r el Al1 sitter alltså fortfarande häktad precis som de flesta andra som häktades i ”Grängesbergsgatan-målet”. Att resten ”endast” skulle vara kopplade till narkotikan etc kan ju vara möjligt, men knappast Omar. Så frågan är väl bara om de inte hittar tillräckliga bevis, eller omvänt har så starka bevis, att han inte begärs häktad i mord-målet också?

Jag är fortfarande nyfiken på att få veta mer om hur mordpatrullens tankar gick kring att förbeställa en taxi till en adress på Norra Grängesbergsgatan där man de där Omar, kvinnorna + bomb/narkotika. Var de verkligen SÅ korkade? Det borde väl rimligtvis fatta att Polisen skulle nysta i alla eventuella taxi-bilar som kunde knytas till Emporia vid tidpunkten för mordet, även om det inte blivit så att man gripit 15-åringen i anknytning till taxin? Eller, var den inte förbeställd utan 15-åringen ringde och beställde? Varför inte ange en adress ett par kvarter bort? Eller, skulle han hämtats av en flyktbil som inte dök upp? Minns inte om det kommit fram något konkret om detta tidigare i tråden.
Citera
2023-02-24, 10:52
Medlem
Ytterligare en begärs häktad för dödsskjutningen i Emporia
i dag kl 08.48
Nelly Kronstrand

DELA
Ytterligare en person begärs häktad för dödsskjutningen i Emporia i Malmö i augusti 2022. Personen begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
Vid skottlossningen dog en 31-årig man och en person skadades.
Sedan tidigare är sju personer häktade misstänkta för inblandning i händelsen, varav tre häktades i går för medhjälp till mord.
Citera
2023-02-24, 11:14
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harre213
Ytterligare en begärs häktad för dödsskjutningen i Emporia
i dag kl 08.48
Nelly Kronstrand

DELA
Ytterligare en person begärs häktad för dödsskjutningen i Emporia i Malmö i augusti 2022. Personen begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
Vid skottlossningen dog en 31-årig man och en person skadades.
Sedan tidigare är sju personer häktade misstänkta för inblandning i händelsen, varav tre häktades i går för medhjälp till mord.

Den som nu begärts häktad (men vad jag kan se ännu inte ÄR häktad) är N*ser Zi*b (*=a). Har varit involverad i vishing, och en gammal misshandel där han dömdes med t.ex. Ahmad "Zigelo" Jawad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in