2023-02-24, 18:14
Medlem
Linda Staaf lever verkligen upp till epitetet femme fatale nu. Fruktansvärt att Löfving är död på grund av den här skiten. Regeringen borde ha avsatt Thornberg direkt istället. Så hade han kanske levt nu.
Citera
2023-02-24, 18:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nu har hon liv på halsen. Hoppas ÖB inser sitt misstag snabbt.

Jag fattar inte hur hon hunnit med allt med studier, barn, karriär hos polisen, otrogetshistorier och skriva bok.

Samma har jag tänkt…

Långtradare, flygcertifikat, rekord i bänkpress, barn, vänster-knulleri, juristutbildning, ekonomiutbildning, författare… osv…

Hur fan har hon hunnit med allt? Har hon ”kryddat” sitt CV?
Senast redigerad av Alonen 2023-02-24 kl. 18:35.
Citera
2023-02-24, 18:21
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Samma har jag tänkt…

Långtradare, flygcertifikat, rekord i bänkpress, barn, vänster-knulleri, juristutbildning, ekonomiutbildning, författare…

Hur fan har hon hunnit med allt? Har hon ”kryddat”. Sitt CV?
1. Knullade körskoleläraren, sedan trafikverksbyrokraten
2. Knullade flygskoleläraren
3. Knullade domaren
4. Knullade gubben
5. Knullelliknullknull
6. Knullade profesorerna
7 Se 6
8. se 7
9. Knullade förläggaren.

En skön fitta gör livet lättare.
Citera
2023-02-24, 19:18
Medlem
Då bör man sannerligen inte vara ÖB eller hög polischef om man har sådana svagheter.
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Många av dem som nått höga poster i samhället verkar styras av sin k*k och kan bara inte låta bli att använda den även då det är klart olämpligt. Kan detta förklaras psykologiskt?
Citera
2023-02-24, 19:21
Medlem
Det är så det går när man avskaffar kristendomen, moralen förfaller.
Citat:
Ursprungligen postat av Dystradagar
Såja,så har den förvuxna 14-isen i polisförklädnad lyckats driva tidigare älskaren i döden. I den vänsterfeministiska mardrömmen Sverige är svart vitt,ont är gott och lögn är sanning och där kan okvalificerade pajasar som Linda Staaf jucka sig till maktpositioner de ej är vuxna.
Spelat på sexualiteten för att manipulera har kvinnor gjort sedan dag ett, men i Sverige ses dessa skökor som offer. Deras offer däremot ses som förövare, metoo en sorts klimax.
På samma sätt ses kriminella som ”offer” när de egentligen bara är moraliskt bankrutta varelser, medan hederliga duktiga människor kallas priviligierade som om de inte förtjänat sina liv. Kriminalitet är ett mindset,resultat endast av dåliga gener,ännu sämre uppfostran och usel moral.
Att det skulle bli så här med kvinnor vid rodren var naturligtvis ofrånkomligt, men felet är i grunden den menlösa svenske mannens. Där har vi att lära av muslimer,de vet att hålla damerna på sin plats. Oh yeah…
Senast redigerad av noden 2023-02-24 kl. 19:35.
Citera
2023-02-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Jag försöker hitta henne på linkedin. Om man har alla dom utbildningarna hon har e det ju imponerande och oftast vill folk flasha med det på linkedin. Hon finns ingenstans. Som jag kan se… men enligt en grävande professor (holgerssonr) var hennes jurist utbildning i usa i något år i washington. Men hon har varit tingsnotarie i sverige en korttid, Och det krävs tydligen 4-5 års jurist studier i sverige antar jag?

Men kan någon hitta vart hon studerade civilekonom? Det e ju minst 4 år. Och dessa flygcertifikat?!? Det kostar ganska rejält… jag har förstått att hon har en ekonomisk utbildning då enligt ett annat gräv att hon jobbade inom polisen men på den ekonomiska biten.ekonomi chef eller något... sen jobbat sig upp…. HAR NÅGON HENNES cv?

Fann detta citat från henne:

Vidareutbildningen

”Jag ville inte plugga efter gymnasiet utan körde lastbil och taxi istället. Det var kul, men efter ett tag steg intresset för att skaffa en utbildning. Först blev det svenska/nordiska språk för att högskolan hade en ledig plats, men sedan fortsatte universitetsstudierna

i ytterligare sex år. Jag har aldrig haft någon långsiktig plan eller siktat högt – snarare har jag tagit de chanser som dykt upp.”

Språken

”Att lära sig ett språk är att vidga sin egen värld och även att förstå andra kulturer.

Engelska har jag från juridikstudier i Washington, franska från internatskola i östra Frankrike och spanska från hemstudier nattetid. Har även läst tyska och arabiska.”

Jag är lite nyfiken på hennes "juristexamen".
Man får inte en svensk juristexamen genom att plugga något år i USA.
För att vara jurist i Sverige krävs att man kan och förstår svensk lag, vilket inte lärs ut i USA.

https://www.utlandsstudier.se/faq/jurist-i-usa-och-sverige#:~:text=Kortfattat%20s%C3%A5%20kr%C3%A4vs% 20en%20svensk,tv%C3%A5%C3%A5rig%2 0kompletteringsutbildning%20i%20svensk%20lag.

"Kortfattat så krävs en svensk examen för statliga juristjobb (t.ex. domare, advokat eller åklagare). Är man utbildad utomlands måste man gå en tvåårig kompletteringsutbildning i svensk lag."

https://www.utlandsstudier.se/faq/juristexamen-i-usa

"I USA får du först ta en Bachelor's Degree på 4 år inom ett relaterat ämne som pre law, social sciences, criminology, business, english, psychology och dylikt. Först därefter kan du söka in på Law school för att på allvar påbörja din juristutbildning som varar i minst 3 år så det är en dyr och lång väg att gå."

Vad har hon läst egentligen?
Vad har hon för utbildning?
Vilka kurser och kanske framförallt vilka lärare hade hon i Washington?
Citera
2023-02-24, 19:48
Medlem
picapicans avatar
Var jobbar hon nu?
Citera
2023-02-24, 20:00
Medlem
Jag tror det kommer.
Och hade kommit oavsett den här skandalen.
Så dåligt som polisen presterat måste ju ledningen bytas ut i vilket fall som helst.
Med ÖB vet jag inte.
Men skulle SD få nåt att säga till om saken tror jag att även han hade rykt.
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Gissar att hon är körd på högre befattningar i Sverige. Hur ska hon kunna återfå något förtroende. Ingen normal manlig chef skulle anställa henne och knappast någon kvinnlig heller. Som någon skrev, hon är inte problemet utan blott symtomet på vansinnet i polisledningen.

Att de alla kommer gå har nog GW rätt i. Tycker man ska ersätta ÖB också. Det borde man gjort för länge sedan och av andra skäl men han drar ett löjets skimmer över försvarsmakten och dessutom är det inte den typen av man vill ha på den positionen. Vill se en lugn, trygg, man med en stabil familjerelation. Inte någon som försätter sig i komprometterande situationer. Tänker han på rikets säkerhet eller är fokus att ha utomäktenskapligt kladd på skinnspiken utan att frugan upptäcker det? Var ligger hans fokus och dagarna... och nätterna? Smyger han runt som en strykrädd hund helt upptagen med att planera för nästa smyg-knull? Kass förebild. Skulle inte följa honom i krig.
Citera
2023-02-24, 21:05
Medlem
Citat:
Samma har jag tänkt…

Långtradare, flygcertifikat, rekord i bänkpress, barn, vänster-knulleri, juristutbildning, ekonomiutbildning, författare… osv…

Kan man verkligen undra !

”Hon har suttit ting i två tingsrätter ”

Länk : https://www.svenskdam.se/noje/linda-staafs-flykt-fran-sverige-okanda-livet-utomlands-chockartat/8941476

”Sitta ting” betyder arbeta som tingsnotarie.

Tingsnotarie*är en*jurist*med*juristexamen*som får anställning som*notarie*via*Domstolsverket*vid en*tingsrätt. Den som fullgjort tjänstgöring som tingsnotarie är*tingsmeriterad*alternativt uppges ha*suttit ting. Tjänstgöringen är normalt två år heltid. Med tidigare juridisk erfarenhet kan tjänstgöringen vara ett och ett halvt år.
Anställningen baserar sig på den anställdes*betyg*från*juristprogrammet*och övriga sidomeriter i form av kvalificerat juridiskt arbete. Som kvalificerat juridiskt arbete räknas exempelvis*biträdande jurist*på en*advokatbyrå*eller*jurist*inom*offentlig förvaltning

Länk: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tingsnotarie
Citera
2023-02-24, 21:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Tycker snarare det är uppenbart att han är en typisk man som betett sig som patetiska män gör när en kvinna inte vill ligga med dem; börjar kalla dem saker och komma på ovälkomna besök -- eller har alla kvinnor som råkar ut för det gjort sig förtjänta på något sätt menar du?

Jag menar INTE att någon skulle ha gjort sig förtjänt av något, var läser du det?

Du beskriver hennes påståenden som om dom skulle vara fakta också, varken du eller jag vet säkert vad som stämmer, eller inte stämmer, i hennes påståenden. Eller har du något belägg för det du anser att han skulle ha gjort?

Citat:
Och att inte anmäla någon till den myndighet som han är högt uppsatt inom, och en myndighet som dessutom har problemet att hans ruttna kvinnosyn delas av många, är inte särskilt underligt.
Finns otaliga exempel på kvinnor som blir slagna av sina polispartners som inte vågar anmäla, pga att dennes vänner kommer utreda fallet. Och de fall som ändå anmäls i de fallen läggs oftast ner.. så..

Hon har gått till en arbetskamrat (polis) som har SKYLDIGHET att anmäla oegentligheter som han får kännedom om på arbetsplatsen, för honom har hon berättat "vad Löfving utsatt henne för" men vill inte anmäla detta.

Tror du inte att hon som är högt utbildad jurist, är medveten om att det kommer att resultera i en anmälan vare sig hon vill eller inte när hon väljer att berätta?
Citera
2023-02-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Jag är lite nyfiken på hennes "juristexamen".
Man får inte en svensk juristexamen genom att plugga något år i USA.
För att vara jurist i Sverige krävs att man kan och förstår svensk lag, vilket inte lärs ut i USA.

https://www.utlandsstudier.se/faq/jurist-i-usa-och-sverige#:~:text=Kortfattat%20s%C3%A5%20kr%C3%A4vs% 20en%20svensk,tv%C3%A5%C3%A5rig%2 0kompletteringsutbildning%20i%20svensk%20lag.

"Kortfattat så krävs en svensk examen för statliga juristjobb (t.ex. domare, advokat eller åklagare). Är man utbildad utomlands måste man gå en tvåårig kompletteringsutbildning i svensk lag."

https://www.utlandsstudier.se/faq/juristexamen-i-usa

"I USA får du först ta en Bachelor's Degree på 4 år inom ett relaterat ämne som pre law, social sciences, criminology, business, english, psychology och dylikt. Först därefter kan du söka in på Law school för att på allvar påbörja din juristutbildning som varar i minst 3 år så det är en dyr och lång väg att gå."

Vad har hon läst egentligen?
Vad har hon för utbildning?
Vilka kurser och kanske framförallt vilka lärare hade hon i Washington?

Sök i tråden. Hennes studieintyg finns här. Varför är du så dum i huvudet så att du försöker sprida skit och misstankar kring henne utan att ens orka söka upp detta som publicerats gång på gång i denna tråd?
Citera
2023-02-24, 22:40
Medlem
Citat:
Samma har jag tänkt…

Hon har säkert gjort mycket. Men hennes studier till ekonom och jurist finns bevisade i denna tråd i så många olika inlägg. Det är bara att du söker i tråden på "studieintyg" så hittar du dem.

Hade du fokuserat på studier hade du säkert också hunnit med en hel del i ditt liv. Det är inte särskilt svårt att studera på dagens högskolor och universitet. Men hon kanske var lite mer fokuserad på studier än vad du varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in