Citat:
Ursprungligen postat av
Vaxad
Det här åldrades bra. Snygg analys 👍
Linda Staaf är en otroligt pinsam del i svensk polishistoria. Antar att ÖB Bydén inte kommer orka med henne mycket längre till heller. Tar han sig då av daga också tro?
...man kan ju i vart fall i detta tragiska med säkerhet påstå att ÖB:s auktoritet är hårt skadad. Sannolikt har det inte bara tisslats och tasslats i Sveriges försvar om ÖB en längre tid nu utan sannolikt även både skojats om i hånfulla ordalag. Kort sagt ÖB har sannolikt förlorat sin informella egenskap av ledare internt inom försvarsmakten, även om stjärnorna sitter kvar på uniformen. Så kan man ju inte ha det tänker jag, en högste ledare vars organisation inte har respekt eller faktiskt förtroende för honom/henne oavsett kvalifikationer, bara det borde vara skäl nog för ÖB att kliva åt sidan/av. Det rör det svenska försvaret i en tid när vi skall gå med i NATO... vars ledare och organisationer sannolikt också baktalar vår ÖB sedan en tid.