2022-12-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Ladok är inte ett offentligt register. Man kan få ut uppgifter om sig själv i Ladok. Även forskare kan få ut uppgifter. Privatpersoner, journalister och andra måste vända sig till universitetet/högskolan, i Linda Hansson Staafs fall Stockholms universitet (juridik), Mittuniversitetet (ekonomi) samt University of Washington (några poäng juridik).

Man gör detta enklast genom att maila registrator, helst med Linda Hansson Staafs personnummer. Gör man det kommer man få ut resultatintyg samt registreringsintyg från Stockholms universitet som visar att Linda Hansson Staaf har kandidatexamen i juridik samt ekonomi.

https://www.uka.se/studentratttillsyn/fragorsvaromstudentratt/allmannahandlingar/arutdragurladokallmanhandling.5.6e146e73159a75da6c 441d0.html

"Är utdrag ur LADOK allmän handling?

Ja, ett utdrag ur*LADOK är en allmän handling. Varje universitet och högskola är*skyldig att dokumentera uppgifter om studenter. Det gäller uppgifter om bland annat behörighet, urvalsgrund, studieresultat, betyg och examen. Uppgifterna i dessa register, till exempel LADOK, är tillgängliga för alla enligt samma regler som gäller för allmänna handlingar hos myndigheter."
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2022-12-14 kl. 11:01.
Citera
2022-12-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om hon haft CSN stöd annars har dom väl inte det?

Jo de har alla studenter registrerade.
Citera
2022-12-14, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Hur i helsicke kan RPC Anders Thornberg utse en egen utredare Runar Viksten - The Deep State i Sverige - läs detta!

https://morgonposten.se/2022/12/13/sapos-favoritdomare-runar-viksten-ska-utreda-sexharvan-i/

Han kan tydligen göra det för att slippa svara på frågor.
Utredningen ska vara klar den 29e April.
Vad är problemet, har alla tappat minnet om vad som hänt, kanske en psykologisk undersökning vore på sin plats oxå, kanske de drivits av krafter de inte kan rå över?
Citera
2022-12-14, 11:01
Medlem
MustMasters avatar
Hittade precis en intervju med LS från 2022-01-31.

https://chef.se/polischefen-linda-h-staaf-om-att-vara-introvert-och-samtidigt-handelsernas-centrum/

Några saker som slår mig.
Hon har sagt, bland annat i förlagets presentation av henne som gett ut hennes bok att hon är civilekonom.
Citat:
-Utöver polis är jag jurist och civilekonom, jag har läst juridik i USA och har suttit ting i två tingsrätter innan jag började arbeta vid Polismyndigheten där jag arbetat mot grov organiserad brottslighet i många år.

https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/

Jag känner flertalet civilekonomer och "vanliga" ekonomer. Min erfarenhet är att en civilekonom titulerar sig ibland som ekonom men en ekonom (utan civilekonomexamen) skulle aldrig titulera sig civilekonom. Det verkar högst oklart om hon faktiskt har en civilekonomutbildning? Har läst att hon själv dementerat den uppgiften någonstans och menar att det är en missuppfattning. I intervjun i chef.se säger hon att hon har en Universitetsexamen i juridik och ekonomi. Hur ska hon ha det?

Hon ser heller inte blygsamt på varken sin chefsroll eller sin roll i Encrochat och Anom. Det är väl klarlagt att hon inte hade ett tugg med Enchrochatt att göra?
Citat:
Ett tillfälle när resultaten undantagsvis kunde lyftas fram var på den internationella presskonferensen under jobbet med Encrochat och Anom, där Linda H Staaf ledde Sveriges del i en gigantisk operation som ledde till 155 gripna gängkriminella och tio planerade mord som kunde undvikas, bara i Sverige.
Citat:
”Jag hämtar energi genom att vara för mig själv. Men jag trivs och går all in i min roll som chef och jag trivs i det och jag vet hur viktigt det är att skapa relationer och att lyssna på andra och att finnas och vara synlig. Det har inga som helst problem med. Men just när jag går av mitt arbetspass då är inte jag den första som går på fest.”

Regelbunden kontakt med sin chef vet vi ju vi det här laget att hon själv förespråkar....
Citat:
”Jag är väldigt noga med som chef att inte skapa ett utanförskap. Att man som medarbetare känner sig inkluderad, att man har kontakt med sin chef regelbundet, att man känner tillsammans med chefen och gruppen att man är en i gänget.”

Visst, man blir färgad av de uppgifter som framkommit de senaste dagarna men jag kan inte låta bli att tycka att hon framstår som en väldigt oskön och osympatisk person. Framförallt när hon, som många redan nämnt väljer att dra kvinnokortet när hon blir ifrågasatt.
Citera
2022-12-14, 11:02
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Polisen ska tillsätta en EGEN utredning nu som ska vara klar i April.
Då kommer sanningen fram.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/december/rikspolischefen-tillsatter-sarskild-utredare/
Viksten som det står om ovanstående inlägg.

Kan det sluta på något annat sätt än "Vi utredde oss själva och kom fram till att vi inte gjort något fel"? 🙄
Citera
2022-12-14, 11:03
Medlem
Påminner om citatet från Sharon Stone
" man kan komma långt i Hollywood med en fitta och en målsättning "
Citera
2022-12-14, 11:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur man uppfattar Staaf är nog individuellt, hon verkade ge intrycket att hon egentligen inte borde stå till svars för kåtgubbarnas eskapader.
Thornberg o Löfving var inbjudna men vågade inte en komma dit.
Linda har mer balls än de två tillsammans!

Vad säger du om tolkningen att LS var tvungen att agera själv för att om möjligt vrida drevet, medan det är taktiskt rätt för både Löving och Thornborg att (förmodligen fåfängt) hoppas att stormen blåser över ?

Sammanfattningsvis ser det ju ut som att LS är en lögnaktig streberkarriärist, utan hämningar, Löving är en herre som tänker med fel kroppsdel och begått allvarliga fel vid tillsättningen av den påstådda flickvännens tjänst och Thornborg en fd Säpochef utan minsta insyn i (eller total ignorans för) den egna organisationen.

De två senare vinner inget på att spela något offerkort(*), medan LS förmodligen kan vinna något på att aggressivt utmåla alla och envar som falska och lögnaktiga motståndare.

(*) I "offerkortleken" ligger också "kände inte till"-kortet och "allt är missuppfattat"-kortet, ihop med "det hände innan min tid"-kortet. Alla korten är meningslösa för RPS chef och NOA-chefen
Citera
2022-12-14, 11:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Hittade precis en intervju med LS från 2022-01-31.

https://chef.se/polischefen-linda-h-staaf-om-att-vara-introvert-och-samtidigt-handelsernas-centrum/

Några saker som slår mig.
Hon har sagt, bland annat i förlagets presentation av henne som gett ut hennes bok att hon är civilekonom.

https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/

Jag känner flertalet civilekonomer och "vanliga" ekonomer. Min erfarenhet är att en civilekonom titulerar sig ibland som ekonom men en ekonom (utan civilekonomexamen) skulle aldrig titulera sig civilekonom. Det verkar högst oklart om hon faktiskt har en civilekonomutbildning? Har läst att hon själv dementerat den uppgiften någonstans och menar att det är en missuppfattning. I intervjun i chef.se säger hon att hon har en Universitetsexamen i juridik och ekonomi. Hur ska hon ha det?

Hon ser heller inte blygsamt på varken sin chefsroll eller sin roll i Encrochat och Anom. Det är väl klarlagt att hon inte hade ett tugg med Enchrochatt att göra?

Regelbunden kontakt med sin chef vet vi ju vi det här laget att hon själv förespråkar....

Visst, man blir färgad av de uppgifter som framkommit de senaste dagarna men jag kan inte låta bli att tycka att hon framstår som en väldigt oskön och osympatisk person. Framförallt när hon, som många redan nämnt väljer att dra kvinnokortet när hon blir ifrågasatt.

Precis samma som vid civilingenjör. Ingenjör är vanligast vare sig det är civilingenjör eller högskoleingejör. Men en högskole skulle aldrig kalla sig civilingenjör.

Det är som hon med allt vill verka viktig och att hon gjort så mycket. Detta med civilekonom och sedan det här med att hon läst juridik i USA. Precis som det är något att skryta med.

Hur hade hon tid att bli pilot också? Skoltrött som högt räknat pluggade i 6 år och blev både jur kand och civilekekonom? Något stämmer inte där.
Citera
2022-12-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis samma som vid civilingenjör. Ingenjör är vanligast vare sig det är civilingenjör eller högskoleingejör. Men en högskole skulle aldrig kalla sig civilingenjör.

Det är som hon med allt vill verka viktig och att hon gjort så mycket. Detta med civilekonom och sedan det här med att hon läst juridik i USA. Precis som det är något att skryta med.

Hur hade hon tid att bli pilot också? Skoltrött som högt räknat pluggade i 6 år och blev både jur kand och civilekekonom? Något stämmer inte där.

Hon lär ha läst i sju och ett halvt år. 180 poäng ekonomi vid Mitthögskolan, sedan 270 poäng vid Stockholms universitet. Såvida hon inte läste ena utbildningen på distans samtidigt som den andra utbildningen. Imponerande minst sagt.
Citera
2022-12-14, 11:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Vem är nästa höga befatttningshavare hon kommer snaska kotte för när ÖB inte är intressant längre?

Lägst odds är kanske försvarsministern.

Är det därför de nu har kvinnor som chefer för SÄPO och MUST för att stoppa Linda Staaf?

Gissar att hon är körd på högre befattningar i Sverige. Hur ska hon kunna återfå något förtroende. Ingen normal manlig chef skulle anställa henne och knappast någon kvinnlig heller. Som någon skrev, hon är inte problemet utan blott symtomet på vansinnet i polisledningen.

Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Vi kan skratta åt de sexuellt svältfödda gubbarna men så kommer man att tänka på deras position i resp. myndighet. Då fastnar skrattet i halsen...

Att de alla kommer gå har nog GW rätt i. Tycker man ska ersätta ÖB också. Det borde man gjort för länge sedan och av andra skäl men han drar ett löjets skimmer över försvarsmakten och dessutom är det inte den typen av man vill ha på den positionen. Vill se en lugn, trygg, man med en stabil familjerelation. Inte någon som försätter sig i komprometterande situationer. Tänker han på rikets säkerhet eller är fokus att ha utomäktenskapligt kladd på skinnspiken utan att frugan upptäcker det? Var ligger hans fokus och dagarna... och nätterna? Smyger han runt som en strykrädd hund helt upptagen med att planera för nästa smyg-knull? Kass förebild. Skulle inte följa honom i krig.
Citera
2022-12-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Hon lär ha läst i sju och ett halvt år. 180 poäng ekonomi vid Mitthögskolan, sedan 270 poäng vid Stockholms universitet. Såvida hon inte läste ena utbildningen på distans samtidigt som den andra utbildningen. Imponerande minst sagt.

Men därutöver lär hon väl rimligen besitta en polisexamen eller är polisbrickan köpt på Buttericks?
Citera
2022-12-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Gissar att hon är körd på högre befattningar i Sverige. Hur ska hon kunna återfå något förtroende. Ingen normal manlig chef skulle anställa henne och knappast någon kvinnlig heller. Som någon skrev, hon är inte problemet utan blott symtomet på vansinnet i polisledningen.

Att de alla kommer gå har nog GW rätt i. Tycker man ska ersätta ÖB också. Det borde man gjort för länge sedan och av andra skäl men han drar ett löjets skimmer över försvarsmakten och dessutom är det inte den typen av man vill ha på den positionen. Vill se en lugn, trygg, man med en stabil familjerelation. Inte någon som försätter sig i komprometterande situationer. Tänker han på rikets säkerhet eller är fokus att ha utomäktenskapligt kladd på skinnspiken utan att frugan upptäcker det? Var ligger hans fokus och dagarna... och nätterna? Smyger han runt som en strykrädd hund helt upptagen med att planera för nästa smyg-knull? Kass förebild. Skulle inte följa honom i krig.

Den man som överväger att anställa henne kommer ha en fru som säger nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in