Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Nej det finns ammunition, men Ukraina gör av med extremt mycket ammunition och det förstår man då det pågår mindre och större offensiver från ryssarna. Det finns några problem vi kan inte kosta på oss att helt tömma våra egna lager då allt talar för att detta kan leda till en långt större konflikt.
Men NATO har bett medlemsländer och givarländer att börja nyproducera ammunition vilket vi inte riktigt har någon insikt i, men allt talar för att det inte kommit igång.
Det är viktigt att så sker.
Stridsvagnarna kommer inte ersätta artelleri men de behövs på slagfältet vid ex infanteri offensiv.
Pga kriget har nu SAAB fått order från ett västland på 8 miljarder och gäller väl främst Nlaw
Västvärlden vet att de måste stoppa ryssland i Ukraina annars kommer kalsonförgiftaren fortsätta med sina tsar ambitioner.
Som jag förstått kommer nyproduktion av artilleri för att täcka upp för bristerna att ta ca ett år
Dessutom med de många olika typer av tanks mm som vi skickar kräver varje system specifikt artilleri.
Det blir flaskhalsar och det går fortfarande inte att överträffa takten i rysk artilleriproduktion som är mer enhetlig. Läste en vapenexpert som gick igenom komplexiteten men minns inte var.
Hur som helst hur ska bara tanks utan flygunderstöd och med otillräcklig artilleriunderstöd kunna möta det enorma ryska artilleriregnet? Ja möta går ju men ....
Därav min fråga hur UK har tänkt med träningen?
Btw - är man tvungen att avsluta varje kommentar med Slava Ucraini?
Här är det hardcore vapen och militär snack trodde jag. Annars finns det väl politiska ämnestrådar