2023-02-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Med pengar kan du göra annat som är vettigt.

Livet tar inte slut pga. en sån sak.
Gå vidare bara.

Visst, men pengar kan inte alla gånger tvätta bort den inre skammen du bär med. Har du dessutom offentligt blivit utpekad som en person som mer eller mindre bör bli avrättad så kan en djupt ansvarstagande människor lösa det hela själv i förtid för att visa dem alla.
Citera
2023-02-23, 00:54
Medlem
Polis2010s avatar
Sorgligt. Inget går att utesluta. Varken självmord eller staten.
Citera
2023-02-23, 00:56
Medlem
Förstår faktiskt inte valet av utredare, en föredetting? Var är justitieministerns ansvar?

Kikade på presskonferensen och den är ju helt klart vinklad åt att Löfving ska få ta all ansvar och skit medans de två andra knappt nämns, snarare förminskas deras roller i denna soppa.
Det gör ont att ingen fanns där för Lövfing och hade vi haft en riktigt statsminister idag som istället för att vara så j*vla konflikträdd eller svartmålad i media så skulle justitieminister få avgången omedelbart, med ny polisledningen och att de två andra packar sina väskor och söker nya jobb.

Galet, ovärdigt och mycket lågt. Hur ska en korrupt myndighet lösa brott i samhället?

Det gör ont.
Citera
2023-02-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Vad har det blivit av det här landet? Krig ute i förorterna, en polischef var transa och våldtog kvinnor, en annan fick dissen av en brud som han tillsatt som HÖGT UPPSATT och tog sen livet av sig? Politikerna ännu mer störda: Drar in oss i en helt obefogad konflikt med världens mest oberäkneliga land, ändrar grundlagar, demolerar ekonomin, rånar befolkningen på elkostnader..

När fan säger nån ifrån? Jag blir mer arg än gemene svensk och jag är invandrare? Är ni efterblivna?

Edit: Beklagar genuint sorgen till familjen. Sorry om tonen uppe är onödigt hård.

Vilken polischef var transa?
Citera
2023-02-23, 00:57
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vikstens utredning slog fast att Staaf av någon anledning var den mest kvalificerade av alla ansökande till NOA-tjänsten, vilket antagligen säger mer om polisväsendet än om Staaf. Oavsett hennes (bristande) kvalifikationer så är det uppenbart att hon inte är lämplig att arbeta bland män. Hon kan inte hålla fingrarna i styr. Hon dumpade ju Löfving för ÖB, som i sin tur skilde sig från sin fru och gjorde ÖB-residenset till en kärleksgrotta.

Fullständigt jävla absurt.

Nej, utredningen slog fast att hon åtminstone var kvalificerad. Inte att hon var mest kvalificerad.
Iaf hittar jag inget sådant uttalande av Viksten själv. Utan han ger säger att hon givit korrekta uppgifter och varit kvalificerad för tjänsten.
Citera
2023-02-23, 00:57
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010

Jo, det går att utesluta staten…
Gubben tog sig av daga på grund av skam och brustit hjärta, varken den första eller sista som gjort/gör det.

Sluta upp med ditt trams
Citera
2023-02-23, 00:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
I korthet: Linda Staaf är en riktig liten förförerska och lyckades snärja in sig med Löfving, som sedermera gav henne toppjobb på NOA, olagligt tjänstevapen och högre lön. Staaf dumpade sedan Löfving för överbefälhavare Micael Bydén, som i sin tur skilde sig från sin fru och förvandlade ÖB-residenset till en sexgrotta. När hela debaclet uppdagades entledigades Löfving och sattes under utredning för både tjänstefel och "kvinnofridsbrott", för påstådda kränkningar mot Staaf (antagligen från när hon dumpade honom för nästa torsk – dvs. ÖB).

Idag släpptes en utredning som i allt väsentligt bekräftade att Löfving varit jävig, men samtidigt friskrev honom från en rad andra anklagelser.

Jag tror han blivit mördad för att dölja något skit, nu kan han inte skvallra.

Rip
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williambooth
Utredningen visar att Staaf hade rätt meriter för tjänsten, rätt utbildning och arbetsuppgifter för att bära tjänstevapen.

Det som ifrågasätts är att Löfving fattat vissa beslut. Utredaren ifrågasätter inte själva besluten.

Viksten bekräftade att Löfving agerat på ett sätt som måste uppfattas som jävigt och rekommenderade därför att RPC överväger avsked.

Gällande Staafs påstådda meriter så stämmer det att Viksten bekräftade i sin utredning att Staaf var den mest kvalificerade av de ansökande till NOA-tjänsten, men som jag påpekade tidigare så säger detta troligtvis mer om det svenska polisväsendets amatörmässiga och inkompetenta aura snarare än om Staafs "imponerande" kvalifikationer.

Vikstens utredning är för övrigt ofullständig och han tvingades göra ett antal ogrundade antagelser som var till Staafs fördel, t.ex. antagelsen att förhållandet inleddes först efter att hon tillträdde NOA-tjänsten, vilket är obevisat och antagligen inte stämmer. Det är rimligt att anta att Staaf började snärja in Löfving redan vid ansökningsfasen eller tidigare, för att inte nämna eventuella intervjuer/möten med Löfving i samband med anställningsprocessen.

Här får vi inte vara naiva. Det är rikets säkerhet vi talar om.
Citera
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010

Hur menar du, att någon agent skulle likviderat en föredetta polischef i sitt eget hem?

Jag har nog väldigt svårt att tänka mig något annat än just självmord in detta fallet.
Citera
2023-02-23, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Nej, utredningen slog fast att hon åtminstone var kvalificerad. Inte att hon var mest kvalificerad.
Iaf hittar jag inget sådant uttalande av Viksten själv. Utan han ger säger att hon givit korrekta uppgifter och varit kvalificerad för tjänsten.

Varför fick hon jobbet då; om hon inte var den mest kvalificerade?
Citera
2023-02-23, 01:02
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Vilken polischef var transa?

Kapten klänning var väl nån form av latent closet-homo som tog ut sin ilska på barn och kvinnor, eller minns jag fel?
Citera
2023-02-23, 01:02
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T

I rapporten så framgår i klartext att hon var den mest kvalificerade av de ca. 14 sökande, vilket måste anses extremt anmärkningsvärt för en så avgörande tjänst. Om den mest meriterade saknar kvalifikationer så är vi illa ute. Men så har ju sosse-Sverige alltid fungerat. NOA-posten handlar mer om att ränna runt på kontor, dricka kaffe och förföra sina manliga chefer än att faktiskt uppfylla ett avgörande uppdrag inom polisväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in