2023-02-22, 21:55
Medlem
B´stards avatar
Hon ville kanske hålla fasaden uppe så länge fadern var i livet? Han dog januari 2022...
Citera
2023-02-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ja, hon måste säga nåt snart ju. La upp ett glatt inlägg för 4 timmar sen. Hade detta skett på 90-talet hade Jokso och gänget redan blandat sig i. Båda damerna känner rätt tuffa gossar,

Satt just och funderade på om Nina var den där tjejen som ofta stod vid entrén till Café Opera förr i tiden.

Det brukade nästan alltid stå en ganska söt tjej där och hålla koll på vilka gäster som skulle få gå före som stämmer med Nina i ålder, kan det ha varit hon?

Ja mycket märkligt att inte Vid Din Sida gjort något uttalande. Skulle varit intressant att veta hur det uppdagades och vem som polisanmälde.

Det känns som en väldigt desperat handling för så mycket pengar kan dom väl inte röra sig med att hon trodde att detta inte skulle uppdagas.

Kanske finns någon form av missbruk som eskalerat?

Trist att Vid Din Sida solkas ner av det här och blir sedda som en i raden av organisationer som bara vill sko sig.
Citera
2023-02-22, 22:19
Medlem
Citat:
Jeanettes pappa är SD:are. Till att börja med fylldes Vid din sidas facebooksida av invandrarfientliga kommentarer. Jeanette tvingades ta avstånd och rensa ut kommentarer och har sedan dess skött det ganska opolitiskt och snyggt. Alltså, till att börja med så fanns det SD-anknytning men det är svårt att anklaga organisationen för det idag.

Någons pappa röstar på SD, det räcker som "SD-anknytning"? I sådana fall har vi väldigt många organisationer somr SD anknutna....
Citera
2023-02-22, 22:28
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
I Norge? Som inte ger ungarna någon mat i skolan? De blir uppväxta med bröskivor og syltetöj. Deras vägarna liknar apskit oxå..
Ta inte illa upp, har jobbar i Norge å gillar landet men inte på grund av deras välfärd.
Sorry för ot.
Smaken är som baken. Jag förstår dock inte riktigt hur du kan likställa bröskivor till lunch och krokiga vägar med dålig välfärd. Norrmännen gillar sina bröskivor, det är deras kultur, de äter ju fan bröskivor till lunch självmant även i vuxen ålder när de har möjlighet att välja själva. Och om de nu någonsin skulle bli så att Norge samstämmigt efterlängtade varm mat I skolan så har de gott om pengar är göra det.

Nä, svenskar som snackar skit om Norge är avundsjuka och missunsamma för att de själva lever i ett land präglat av kriminalitet och en levnadsstandard som börjar likna en forna sovjetstat.
Citera
2023-02-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det känns märkligt att VDS Jeanette Höglund inte har kommenterat detta på något sätt. Det är ju enormt mycket pengar.

Jeanette har kommenterat det. Hon har skrivit ett helt kapital i sin bok ”Inte bara Tunnelbananettan” om hur bedrägeriet började och hur det upptäcktes.
Citera
2023-02-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Jeanette har kommenterat det. Hon har skrivit ett helt kapital i sin bok ”Inte bara Tunnelbananettan” om hur bedrägeriet började och hur det upptäcktes.

Kan du inte skriva en liten sammanfattning?
Citera
2023-02-22, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Aha, du tänker på det sociala trycket runt Nina. Fast jag tror inte det är så extremt stort för en kvinna i den åldern. Det finns faktiskt väldigt mycket fattigt folk på Östermalm och när dom kommit upp i hennes ålder är min erfarenhet att dom som haft låga inkomster under en längre tid ofta lägger ner det där med att försöka verka rikare än dom är pga det är både anstängande och lönlöst. Alla förstår ändå att det inte finns så mycket pengar.

Däremot tror jag det kan vara ett avsevärt större kliv för många på Östermalm att dels inse men sen faktiskt också ta steget och be samhället om hjälp. Funderar på om inte det kan vara ett större motiv till hennes ev brott i stället för att hon inte hade råd med en viss handväska.

Om det är en persons fel, som du skriver, måste han väl ha gjort några fel?

Eller vad menar du med detta:

Det var svar på frågan om inte jag gjort några fel.

Har du problem med kognitionen?
Citera
2023-02-22, 23:05
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ja, hon måste säga nåt snart ju. La upp ett glatt inlägg för 4 timmar sen. Hade detta skett på 90-talet hade Jokso och gänget redan blandat sig i. Båda damerna känner rätt tuffa gossar,

Exakt och det här går inte att tiga ihjäl. Många har bidragit med sina pengar även de som egentligen inte haft råd.
Citera
2023-02-22, 23:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Satt just och funderade på om Nina var den där tjejen som ofta stod vid entrén till Café Opera förr i tiden.

Det brukade nästan alltid stå en ganska söt tjej där och hålla koll på vilka gäster som skulle få gå före som stämmer med Nina i ålder, kan det ha varit hon?

Ja, det borde väl vara hon. Vi snackar alltså 25-30 år sen. Ljus, rätt lång tjej, inte vrålsnygg men utseende över medel. Hon var definitivt en av dom som det lönade sig att vara lite kompis och hej och du med. Var man det var det bara att glida förbi kön. Andra fick stå en timme minst trots att hundratals människor strömmade ut och in under tiden.
Citera
2023-02-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Nej hon tog inte pengarna från pensionärerna det var pengar som skulle gå till pensionäterna som hon tog. Att hon inte mättade munnen efter matsäcken när hon inte hade råd med sin livsstil?

Som det skrivits i tråden så "trodde" hon säkert att hon skulle betala tillbaka pengarna innan det avslöjades.

Med andra ord hon tog pengar från pensionärerna.

Ja, det är är mycket möjligt att det bara var ett lån och tanken var att betala tillbaka den typen av brottslighet finns ju också.
Citera
2023-02-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför ljuger du?

100% hon är iblandad
Citera
2023-02-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggcoock
100% hon är iblandad

Nu är det andra gången du skriver det. Kan du lägga fram någon form av underlag för dom spekulationerna?

Om det är så att Jeanette är helt oskyldig till detta och till 100% enbart är engagerad för att hjälpa äldre svenskar (vilket är huvudmålgruppen) solkar du ner och förstör om det är så att du bara snackar skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, det borde väl vara hon. Vi snackar alltså 25-30 år sen. Ljus, rätt lång tjej, inte vrålsnygg men utseende över medel. Hon var definitivt en av dom som det lönade sig att vara lite kompis och hej och du med. Var man det var det bara att glida förbi kön. Andra fick stå en timme minst trots att hundratals människor strömmade ut och in under tiden.

Det var lite innan min tid, tänkte mer för runt 20 år sedan, vi brukade försöka slinka in där då för att ragga upp leopardmönstrade dumpade milfar, men hon kanske hängde kvar då också. Brukade ha en ganska strikt kostym om inte minnet sviker. Hon var ju lite milf själv då, därav kommer jag ihåg henne. Om det nu är hon.

Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det var svar på frågan om inte jag gjort några fel.

Har du problem med kognitionen?

Jag upplever att jag vanligtvis hänger med hyfsat bra men då förstår jag hur du menar.

Kan du inte svara på frågan istället varför inte organisationer som tex Vid din sida ska hjälpa människor bara för att det är "deras eget fel" att dom hamnat i sin situation?

Gäller det bara människor som lever i hemlöshet och fattigpensionärer eller tillämpar du alltid det synsättet i alla situationer att så fort något är en persons eget fel så ska ingen hjälp ges?
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-02-23 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in