Citat:
Ursprungligen postat av
Herbert.Spencer
Jag ber dig bara om att nämna de krogkonkurser du påtalar hon haft? Jag kommer inte på några. En sådan dams yrkesmässiga kroghistoria är välkänd i hennes krets. Jag umgicks en del år i en krets som regelbundet korsade med hennes och jag kan inte komma på en enda sådan historia och mina två källor som jag kollat med sedan detta kom fram till hörde till hennes närmsta sociala krets tidigare (båda två anser att hon har visat sig vara en simpel tjuv). När en person som Nina öppnar ett nytt ställe så vet alla på Ömalm om det, och om det konkar ett år senare så vet alla om det också och då blir det en smärre skandal som det snackas om i den lilla världen ett tag. Jag tror inte hon är oskyldig, jag tror hennes inkomster långsamt sinade för att hon blev gammal i en ung bransch och till slut nallade hon, troligtvis med tanken att hennes arv skulle rädda situationen. Du har fel på punkt efter punkt, slöseri med tid
Hon är uppenbarligen simpel med tanke på att hon trodde sig kunna bestrida en faktura utan motivation. Sen när hon väl erkände fakturan bestred hon inkassokostnaderna utan motivation. Vilket ledde till att hon redan för 10 år sedan hamnade i belastningsregistret.
De flesta av oss skulle ha försökt undvika belastningsregistret till varje pris - men inte hon.
Inget under om det ha varit svårt med försörjningen när hon var 50+, saknade utbildning och därtill var förekommande i belastningsregistret. De flesta kollar inte ”varför” utan konstaterar bara ATT hon finns där.
Jeanette kollade inte ens det..
Det är inte heller smickrande för henne att framstå som rättshaverist. Var o en av oss förstår att ifall man vill ha el - då får man pröjsa för det också. Helt själv..
Med tanke på detta misstänker jag att hon är en stamgäst hos Kronofogden..