2023-02-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nähä, inte det heller...
Du startade tråden, sen har du mest ägnat dig åt att förklara det otänkbara i att den fulländade Nina v K någonsin skulle ha gjort något klandervärt.

Vi får se, hon kanske är oskyldigt anklagad. Eller också har hon verkligen knyckt stålar -- och då borde hon haft något skäl för sina brott.

Jag ber dig bara om att nämna de krogkonkurser du påtalar hon haft? Jag kommer inte på några. En sådan dams yrkesmässiga kroghistoria är välkänd i hennes krets. Jag umgicks en del år i en krets som regelbundet korsade med hennes och jag kan inte komma på en enda sådan historia och mina två källor som jag kollat med sedan detta kom fram till hörde till hennes närmsta sociala krets tidigare (båda två anser att hon har visat sig vara en simpel tjuv). När en person som Nina öppnar ett nytt ställe så vet alla på Ömalm om det, och om det konkar ett år senare så vet alla om det också och då blir det en smärre skandal som det snackas om i den lilla världen ett tag. Jag tror inte hon är oskyldig, jag tror hennes inkomster långsamt sinade för att hon blev gammal i en ung bransch och till slut nallade hon, troligtvis med tanken att hennes arv skulle rädda situationen. Det är också möjligt att NvK uppriktigt tycker att en del av pengarna borde gå på representation med den bakgrunden hon har att locka kändisar. Sen gissar jag att hon ev. rättfärdigar de andra pengarna med att de "inte hade fått in en krona utan henne och hon är värd varenda spänn" eller nåt. Du har fel på punkt efter punkt, slöseri med tid
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-25 kl. 12:17.
Citera
2023-02-25, 12:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag ber dig bara om att nämna de krogkonkurser du påtalar hon haft? Jag kommer inte på några. En sådan dams yrkesmässiga kroghistoria är välkänd i hennes krets. Jag umgicks en del år i en krets som regelbundet korsade med hennes och jag kan inte komma på en enda sådan historia.

Jag tycker jag varit ganska tydlig med att allt jag skriver i tråden är spekulationer. Jag vet inte ett skvatt vilket torde ha framgått. Jag har skrivit att Nina kan vara alkoholist, köpt för många antika prydnadsföremål, helgfestat på Mallis, åkt med kompisar till St Tropez, förslösat sitt fadersarv i förtid, slagit dank istället för att jobba, hängt på Svenskt Tenn och Bukowskis, lånat pengar av syskon, misslyckats med krogprojekt etc etc.

Inget av ovanstående är konstaterade sanningar. Allt är gissningar för att hitta en förklaring till denna ytterst fantasieggande och osannolika historia... dvs vad i helskotta ligger bakom att en välkänd östermalmskvinna tillhörande lågadeln, boende i landets i särklass dyraste kvarter, plötsligt olovligen tillskansar sig miljonbelopp från en hjälporganisation?
Citera
2023-02-25, 12:18
Medlem
Citat:
Jag ber dig bara om att nämna de krogkonkurser du påtalar hon haft? Jag kommer inte på några. En sådan dams yrkesmässiga kroghistoria är välkänd i hennes krets. Jag umgicks en del år i en krets som regelbundet korsade med hennes och jag kan inte komma på en enda sådan historia och mina två källor som jag kollat med sedan detta kom fram till hörde till hennes närmsta sociala krets tidigare (båda två anser att hon har visat sig vara en simpel tjuv). När en person som Nina öppnar ett nytt ställe så vet alla på Ömalm om det, och om det konkar ett år senare så vet alla om det också och då blir det en smärre skandal som det snackas om i den lilla världen ett tag. Jag tror inte hon är oskyldig, jag tror hennes inkomster långsamt sinade för att hon blev gammal i en ung bransch och till slut nallade hon, troligtvis med tanken att hennes arv skulle rädda situationen. Du har fel på punkt efter punkt, slöseri med tid

Hon är uppenbarligen simpel med tanke på att hon trodde sig kunna bestrida en faktura utan motivation. Sen när hon väl erkände fakturan bestred hon inkassokostnaderna utan motivation. Vilket ledde till att hon redan för 10 år sedan hamnade i belastningsregistret.

De flesta av oss skulle ha försökt undvika belastningsregistret till varje pris - men inte hon.

Inget under om det ha varit svårt med försörjningen när hon var 50+, saknade utbildning och därtill var förekommande i belastningsregistret. De flesta kollar inte ”varför” utan konstaterar bara ATT hon finns där.

Jeanette kollade inte ens det..

Det är inte heller smickrande för henne att framstå som rättshaverist. Var o en av oss förstår att ifall man vill ha el - då får man pröjsa för det också. Helt själv..

Med tanke på detta misstänker jag att hon är en stamgäst hos Kronofogden..
Citera
2023-02-25, 12:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Måste vara det lägsta av det lägsta. Snp pengar som skulle gått till hemlösa. Till att betala egna lån. 1,7 miljoner ska alltså lågt räknat. Hoppas de hittar resten också. Om nu tanten har tillgångar med lägenhet värd nära 30 miljoner finns det ju pengar att ta av.
Citera
2023-02-25, 12:26
Medlem
Citat:
Jag ber dig bara om att nämna de krogkonkurser du påtalar hon haft? Jag kommer inte på några. En sådan dams yrkesmässiga kroghistoria är välkänd i hennes krets. Jag umgicks en del år i en krets som regelbundet korsade med hennes och jag kan inte komma på en enda sådan historia och mina två källor som jag kollat med sedan detta kom fram till hörde till hennes närmsta sociala krets tidigare (båda två anser att hon har visat sig vara en simpel tjuv). När en person som Nina öppnar ett nytt ställe så vet alla på Ömalm om det, och om det konkar ett år senare så vet alla om det också och då blir det en smärre skandal som det snackas om i den lilla världen ett tag. Jag tror inte hon är oskyldig, jag tror hennes inkomster långsamt sinade för att hon blev gammal i en ung bransch och till slut nallade hon, troligtvis med tanken att hennes arv skulle rädda situationen. Det är också möjligt att NvK uppriktigt tycker att en del av pengarna borde gå på representation med den bakgrunden hon har att locka kändisar. Sen gissar jag att hon ev. rättfärdigar de andra pengarna med att de "inte hade fått in en krona utan henne och hon är värd varenda spänn" eller nåt. Du har fel på punkt efter punkt, slöseri med tid

Jag håller med dig Herbert. Det är inte bra när elaka tanter börjar stjäla från uteliggare.
Citera
2023-02-25, 12:31
Medlem
Citat:
Jag tycker jag varit ganska tydlig med att allt jag skriver i tråden är spekulationer. Jag vet inte ett skvatt vilket torde ha framgått. Jag har skrivit att Nina kan vara alkoholist, köpt för många antika prydnadsföremål, helgfestat på Mallis, åkt med kompisar till St Tropez, förslösat sitt fadersarv i förtid, slagit dank istället för att jobba, hängt på Svenskt Tenn och Bukowskis, lånat pengar av syskon, misslyckats med krogprojekt etc etc.

Inget av ovanstående är konstaterade sanningar. Allt är gissningar för att hitta en förklaring till denna ytterst fantasieggande och osannolika historia... dvs vad i helskotta ligger bakom att en välkänd östermalmskvinna tillhörande lågadeln, boende i landets i särklass dyraste kvarter, plötsligt olovligen tillskansar sig miljonbelopp från en hjälporganisation?

Det kanske inte är ngt som har hänt ”helt plötsligt”. Den här gången åkte hon bara fast.. 🤔
Citera
2023-02-25, 12:41
Medlem
B´stards avatar
Man kan tänka sig många anledningar till att ekonomin sinat. Kanske har hon lurats att investera pengar i något bluffprojekt, Kanske någon som lurat henne i New york (där hon var när hon kontaktade Nettan enligt tidigare inlägg i tråden) och dragits med i något vansinne (kanske någon yngre älskare som fick henne att tappa all vett o sans, hon tar sin sista chans till kärlek som 60+)

Kanske var det creme network:

"Co-Founder & Senior Advisor
creme network
apr 2020–nu2 år 11 månader

Stockholm, Sverige

Rekryteringsnätverk som lanserar snart!🌟"

Som hon startade (verkar inte ha kommit igång ännu...) som hon behövde finansiering till och ingen annan ville ställa upp (coronan fick väl säkert en del att dra sig ur + att hon redan hade skulder)

Eller så var det en nigeriansk prins...
Citera
2023-02-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ja, men du förstår " ett utsvävande leverne" osv är nonsens. Snarare är hennes dyrgrip, hem, inredning, smycken, konst, kristallkronor osv framförallt arvgods tror jag. Själv har jag nästan aldrig sett henne ute ledig när jag tänker efter. Hon har nästan alltid varit på jobb. Jag har t.o.m. varit på privat middag med henne och andra och även då hon fick hon springa ifrån då och då och bära ut tallrikar. Hon har aldrig varit en festprisse. Karin, ja. Heidi, inte speciellt. Om man jämför med arbetslösa Olle i Skavaböke så har hon kanske levt ett vilt liv, men om man jämför med Sthlms partyfolk och festfixare så har hon aldrig räknats till de som alla vet tar ladd, de som alla vet aldrig betalar sina skulder, de som alla vet smygsuper bakom gardinerna, de som alla vet alltid smiter när notan kommer osv osv. Hon har aldrig ens klätt sig trendigt.

Men har du träffat henne under de senaste tio åren?

Alla smycken som hon visar i tidningen är ju bara bijouterier…

Inredningen i SvD var modest. Golvet i lägenheten av furu..

Arvegods kostar ju inget..

Så svårt att se vart miljonerna har tagit vägen 🤔
Citera
2023-02-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men har du träffat henne under de senaste tio åren?

Alla smycken som hon visar i tidningen är ju bara bijouterier…

Inredningen i SvD var modest. Golvet i lägenheten av furu..

Arvegods kostar ju inget..

Så svårt att se vart miljonerna har tagit vägen 🤔

Jag tror inte hon någonsin haft speciellt med stålar. Jag tror att när hon flyttade hemifrån så fick hon mycket hjälp med att skaffa ett respektabelt hem som det anstår en von Krus med antika kristallkronor från mormors herrgård, någon form av finansiell grund exv.ett rimligt sparkonto på banken, alltid najs att ha familjeöverhuvudet för vK som borgenär om man behöver gå till banken - vem nekar någon som heter Otto Axel Theodor Pankratius - och som köper en NY-biljett i julklapp varje år, osv och sedan har hon fått klara sig på sina ganska bekväma men inte speciellt imponerande inkomster i alla år. Det är säkert en anledning till att hon aldrig levt flashigt - hon har aldrig haft råd med mycket mer än det som anses nödvändigt i den världen. Samtidigt har hon alltid vetat att hon sitter på en ganska hygglig men bunden förmögenhet sedan tonåren. Och det har hela hennes Ömalmskrets också vetat sedan Franska skolan och därför får hon fortsätta leka med dem. Hon har gamla pengar. Gissar jag.
Vad gäller smycken så nämnde jag tidigare att en vän till mig fick en gång låna ett halsband av henne som hade tillhört Katarina II som hon är släkt med som var värd en hel del. Men återigen, det som kostar är sånt hon ärvt.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-25 kl. 13:42.
Citera
2023-02-25, 13:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste vara det lägsta av det lägsta. Snp pengar som skulle gått till hemlösa. Till att betala egna lån. 1,7 miljoner ska alltså lågt räknat. Hoppas de hittar resten också. Om nu tanten har tillgångar med lägenhet värd nära 30 miljoner finns det ju pengar att ta av.

Nä, en 3:a på 78 kvm på Narvavägen är förvisso dyr, men absolut inga 30 miljoner.
Men 8-9 miljoner kan den nog vara värd. Nina bor i gårdshuset, gatuhuset kostar lite mer.
Citera
2023-02-25, 13:15
Medlem
Citat:
Nä, en 3:a på 78 kvm på Narvavägen är förvisso dyr, men absolut inga 30 miljoner.
Men 8-9 miljoner kan den nog vara värd. Nina bor i gårdshuset, gatuhuset kostar lite mer.

Plus arvet efter pappan..

Men var ska hon bosätta sig efter att ha suttit av tiden? Om anseendet var så viktigt för henne så har hon ju tappat det nu rejält 🙈
Citera
2023-02-25, 13:25
Medlem
early.birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Citat:

En tanke; äger Nina sin bostad själv? Kan den ha varit hennes far och att hon bara betalat någon kostnad till honom? Ingen bostadsrättsförening skulle höja på ögonbrynen om von Krusenstierna står på kontraktet och att det står Nina von Krusenstierna på dörren och i folkbokföringen.

Det skulle vara intressant att läsa bouppteckningen efter pappa von Krusenstierna. Någon som känner till hans personnummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in