2023-02-21, 16:35
Medlem
Atamons avatar
Nina var tidigare styrelseordförande i Vid din sida, var det oegentligheter kopplat till detta som gjorde att hon slutade?
Citera
2023-02-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
När man lyckas stjäla mijoner från hemlösa måste man vara ett ekonomiskt geni!

V.v och sammanfatta vad som hänt på riktigt så jag också kan tjäna en slant!?
Det finns så många givare som är anonyma och massor av människan utan släkt som kan ärva så då testamenterar man till välgörenhet. Det finns ingen som kan kolla exakt hur mycket pengar som kommer in till dessa organisationer mer än någon ekonomiansvarig som har koll…
Citera
2023-02-21, 17:05
Medlem
Bergakungens avatar
Hur det gått till här vet jag inte, men det vanliga är att skenbart pålitliga människor får ett förtroende, och möjlighet att sköta föreningens ekonomi. I många fall kan man teckna föreningen ensam. I normalfallet går sådant här bra, i enstaka fall spårar det ur. Upptäcks inte utbetalningarna omedelbart kan det dröja ett år eller litet till (nästa bokslut) innan saken kommer fram.

Det är oerhört vanligt att "man lånar litet pengar" av firman/föreningen, i steg två lånar man litet till och blir man desperat satsar man på spel och hoppas gå med plus så man kan betala tillbaka. Har det gått så långt kan man naturligtvis inte reda ut det.
Citera
2023-02-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Länk? Sammanhang? Källa?
Lär dig lägga in länkar till de du lägger ut. Efterblive
Citera
2023-02-21, 17:39
Medlem
Fan va läskigt, om jag tolkar tråden rätt så tyder det på att en rik kvinna har snott pengarna från hemlösa pensionärer. Kan det bli så mycket värre. Det är så man vill spy verkligen.
Hon kunde likaväl misshandlat ett litet barn, så illa är det.

Sno från dom allra lägsta i samhällets botten. Jag hoppas det här verkligen sprider sig i hennes kretsar och folk tar avstånd från henne. Det här så jäva ruttet.

Går fan inte lita på någon så fort det finns pengar så är alla som hungriga vargar och bara ska ha mer och mer.
Citera
2023-02-21, 17:43
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fan va läskigt, om jag tolkar tråden rätt så tyder det på att en rik kvinna har snott pengarna från hemlösa pensionärer. Kan det bli så mycket värre. Det är så man vill spy verkligen.

Sno från dom allra lägsta i samhällets botten. Jag hoppas det här verkligen sprider sig i hennes kretsar och folk tar avstånd från henne. Det här så jäva ruttet.

Går fan inte lita på någon så fort det finns pengar så är alla som hungriga vargar och bara ska ha mer och mer.

Nej hon tog inte pengarna från pensionärerna det var pengar som skulle gå till pensionäterna som hon tog. Att hon inte mättade munnen efter matsäcken när hon inte hade råd med sin livsstil?

Som det skrivits i tråden så "trodde" hon säkert att hon skulle betala tillbaka pengarna innan det avslöjades.
Citera
2023-02-21, 17:51
Medlem
Vad fasen är "vid din sida"?
Citera
2023-02-21, 17:52
Medlem
ziggarillens avatar
Såna här människor är anledningen till att jag ALDRIG ger en krona till någonting. Skulle vilja för dom som värnar om djur men det går ju inte att lita på någon. Hoppas att kärringen hängs ut med bild och visar sitt fula tryne. Varenda krona och skadestånd borde krävas. Sen fängelse på livstid helst.
Citera
2023-02-21, 17:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Dessutom är Nina von Krusenstierna född med guldsked i mun och har ett välavlönat jobb, samt sitter i styrelsen på flera framgångsrika företag. Girigheten hos denna person vet tydligen inga gränser. Så vidrigt 🤮 Detta visar bara på vad dessa "människor" (1%-arna) har för syn på oss vanliga dödliga. Vi finns bara till för att fylla deras egon och plånböcker.

Men att hoppas på fängelse är väl naivt. De i samhällets toppen stöttar alltid varann, och hon lär väl gå fri.
Citera
2023-02-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Dessutom är Nina von Krusenstierna född med guldsked i mun och har ett välavlönat jobb, samt sitter i styrelsen på flera framgångsrika företag. Girigheten hos denna person vet tydligen inga gränser. Så vidrigt 🤮 Detta visar bara på vad dessa "människor" (1%-arna) har för syn på oss vanliga dödliga. Vi finns bara till för att fylla deras egon och plånböcker.

Men att hoppas på fängelse är väl naivt. De i samhällets toppen stöttar alltid varann, och hon lär väl gå fri.

Nej. Fel Nina
Citera
2023-02-21, 18:01
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Nej. Fel Nina
Vad heter hon i efternamn då?
Citera
2023-02-21, 18:02
Medlem