Citat:
Ursprungligen postat av
kLFFiVfTFba9Huz
Fast det har inte förändrats. Bör och bör/borde är två helt olika saker jämte hur det ska tolas juridiskt.
Det enda som har förändrats är att ungdomar av dagens skola inte fått lära sig juridisk svenska. Bör i lagar och förordningar ska tolkas som skall-krav inte bör. Om yngre generationer inte fått lära sig det då har de inte inte statlig förvaltning att göra, eller så har inskolningen inte fungerat. För där har detta varit tydligt väldigt länge.
Kanske måste svensk skola steppa upp lite här?
Jag kan visserligen ur ett psykologiskt perspektiv förstå att man som underställd inte vill ta en konflikt, framför allt inte ifall man vill gå vidare i karriären. Men samtidigt har man alltid ett val. Man kan välja att gå vidare, och med hennes utbildning kunde hon göra det. Sedan kanske hon inte tyckte att Löfvin skulle komma undan med sitt beteende. Men återigen, hon hade ett val, och hon valde att spela med.
Det som är allra mest beklämmande i den här affären är att det här handlar om några av de högst tillsatta polischeferna i landet! Andra länder måste ju se Sverige som en bananrepublik efter detta!
Gå vidare...
Det är raka motsatsen till att gå vidare, om man skall tro hennes egen uppfattade tidslinje;
Hennes f.d chef (Mats) från jobbet i Linköping skall alltså ha kvinnofridskränkt och ofredat henne, men hon väljer ändå att följa efter honom in i nästa tjänstgöring under 2015.
Sen pågår detta förhållande/relation med fridskränkningar, olaga förföljelse, löneförhöjningar, ofredanden och ett boksläpp i över 6år innan hon tar initiativ till ett hemligt samtal med säkerhetschefen Ari.
Hon är ett praktexempel av att inte vilja ta konflikt med överordnande, men överlag är ju ovanstående ett mycket normalt beteende tycker jag.
Såg du mitt svar till dig om Ari Stenmans anmälan?
Datumet 2015-01-01 är mkt intressant, då det eventuellt ställer halva Runar´s utredning på kant.