2023-02-22, 18:49
  #5245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det intressanta här är att om hon INTE ställs till svars på samma sätt som Löfving och eventuellt Thornberg skickar det signalen att poliskåren ändå inte är så jämställd som den ju utger sig för att (vilja) vara. Minsta lilla försök att behandla henne mildare för att hon är kvinna måste kvävas i sin linda. Utöver själva debaclet med korruption/nepotism är detta en aspekt väl värd att beakta.

Du i din iver att hänga ut kvinnor som mest skyldiga begriper uppenbarligen inte hur det ser ut innom en vanlig myndighet och vad chefskap handlar om.

Jämstäldhet har inte med det här att göra över huvud taget. Den som ska ställas till svars här är för det första Löfving som chef under hela Staafs kariär lyft fram henne under tiden om de har haft en relation. Det är så jävla uselt så det finns inte. Sedan ska så klart Staaf ställas till scvars för varför hon spelade med i detta spel.

Till sist ska Thornberg ställas till svars för varför han har blundat för detta.

Hela jävla polisledningen behöver bytas ut.
Citera
2023-02-22, 18:49
  #5246
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Ge upp det här j-vla hora pratet. Om hon är en hora vad är då Löfvin? Kan du diskutera i sak utan att kalla varenda kvinna för hora?

Kvinnor eller män vilka knullar till sej saker är endera en kvinnlig hora alternativt en manlig hora, i detta fallet har Linda Staaf så gjort! En spade är alltid en spade!
__________________
Senast redigerad av UnitedKingdom 2023-02-22 kl. 18:56.
Citera
2023-02-22, 18:52
  #5247
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Du i din iver att hänga ut kvinnor som mest skyldiga begriper uppenbarligen inte hur det ser ut innom en vanlig myndighet och vad chefskap handlar om.

Jämstäldhet har inte med det här att göra över huvud taget. Den som ska ställas till svars här är för det första Löfving som chef under hela Staafs kariär lyft fram henne under tiden om de har haft en relation. Det är så jävla uselt så det finns inte. Sedan ska så klart Staaf ställas till scvars för varför hon spelade med i detta spel.

Till sist ska Thornberg ställas till svars för varför han har blundat för detta.

Hela jävla polisledningen behöver bytas ut.

Var någonstans skriver jag att hon är "mest" skyldig? Jag menar bara att hon ska ställas till svars, liksom männen som sett till att hon kunnat göra karriär utan att ha meriterna för det.
Citera
2023-02-22, 18:59
  #5248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Var någonstans skriver jag att hon är "mest" skyldig? Jag menar bara att hon ska ställas till svars, liksom männen som sett till att hon kunnat göra karriär utan att ha meriterna för det.

Ah, my bad. Jag misstolkade ditt inlägg. Det är så många att svara nu på samma gång.

Då svarar jag på nytt på ditt inlägg: - "Det intressanta här är att om hon INTE ställs till svars på samma sätt som Löfving och eventuellt Thornberg skickar det signalen att poliskåren ändå inte är så jämställd som den ju utger sig för att (vilja) vara. Minsta lilla försök att behandla henne mildare för att hon är kvinna måste kvävas i sin linda. Utöver själva debaclet med korruption/nepotism är detta en aspekt väl värd att beakta."

Eller, jag har ju i de senaste svaren i den här tråden redan svarat på detta.

Ja hon ska ställas till svars för hur hon har kunnat acceptera att åka "räkmacka" genom systemet sedan hon träffade sin partner löfving. Löfving ska sedan stå till svars för varför han fattat så många jäviga beslut som CHEF över henne (jo det är faktiskt mer allvarligt än vad hon gjort). Till sist ska Thornberg tvingas svara på varför han inte velat eller vågat agera i frågan.
Citera
2023-02-22, 19:00
  #5249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Fullmakter slutades väl att utdelas kring 1970-talet? Eller finns de bevis på att det fortfarande anställs statliga tjänstemän med fullmakt? Det vore en nyhet för mig i så fall.

Domare är väl förordnade med fullmakt (o poltruker verkar vara det)
Citera
2023-02-22, 19:04
  #5250
Medlem
Lavas avatar
Enligt tidigare chef informerades Thornberg om den olämpliga relationen redan 2020:

https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-chefen--jag-informerade--thornberg-2020/
Citera
2023-02-22, 19:06
  #5251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Självklart borde Slaf.. Staaf också svårligen kritiseras för sitt agerande, som flera påpekat.
Hon skulle givetvis ha insett det sanslöst olämpliga i att inleda ett förhållande med en överordnad.
Och sedan tiga om det.

Frågan blir ju nu hur utredare Viksten kunnat komma fram till något annat?
Kan det kanske föreligga jäv? 🤔
Hur väl känner egentligen Viksten ÖB?
Viksten är tydligen överstelöjtnant (reserv), en ganska hög militär grad.
Har varit ordförande i Försvarsunderrättelsedomstolen, har biträtt militära chefer i disciplinärenden.

Nog har han och ÖB råkats under årens lopp?

Jag tror inte en sekund på att Löfving fick doppa först EFTER hon fick jobbet - detta skedde innan.
Alt när hon sökte jobbet o Löfving pausade det.
Citera
2023-02-22, 19:07
  #5252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Domare är väl förordnade med fullmakt (o poltruker verkar vara det)

Sant domare och professorer är det forfarande. Men på 1960-70-talet var det vanligt även för präster, officerare och poliser dvs statligt anställda. Men detta försvann under 80-talet.

Då tillkom fullmakterna som ett lockbete för att rekrytera anställda till statliga tjänster. När du nämner domare och jag professorer så handlar det om en helt annan sak.
Citera
2023-02-22, 19:08
  #5253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Sant domare och professorer är det forfarande. Men på 1960-70-talet var det vanligt även för präster, officerare och poliser dvs statligt anställda. Men detta försvann under 80-talet.

Då tillkom fullmakterna som ett lockbete för att rekrytera anställda till statliga tjänster. När du nämner domare och jag professorer så handlar det om en helt annan sak.

Men polismästare brukar bara kunna avsättas efter domstolsförfarande o jag kan även tänka mig'
att höga miltärer är förordnade med fullmakt
Citera
2023-02-22, 19:18
  #5254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men polismästare brukar bara kunna avsättas efter domstolsförfarande o jag kan även tänka mig'
att höga miltärer är förordnade med fullmakt

Men det handlar om en annan sak. Det handlar om att de bara kan bli avsatta från sin post. Inte om fullmakt.

Fullmakt handlade om att du som som tog en sådan anställning under 1960-70-talet aldrig kunde få sparken på grund av arbetsbrist och dylikt.

Att en domare inte kan bli avskedad handlar om deras oberoende.

Det du sedan nämner om riksdagspolitiker (du använde order politruker) handlar om att de bara kan bli avsatta av en domstol.

Blanda inte ihop det med fullmakter. För det är en annan sak. Må vara att det i dagens generation har blandats ihop.
Citera
2023-02-22, 19:20
  #5255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Du i din iver att hänga ut kvinnor som mest skyldiga begriper uppenbarligen inte hur det ser ut innom en vanlig myndighet och vad chefskap handlar om.

Jämstäldhet har inte med det här att göra över huvud taget. Den som ska ställas till svars här är för det första Löfving som chef under hela Staafs kariär lyft fram henne under tiden om de har haft en relation. Det är så jävla uselt så det finns inte. Sedan ska så klart Staaf ställas till scvars för varför hon spelade med i detta spel.

Till sist ska Thornberg ställas till svars för varför han har blundat för detta.

Hela jävla polisledningen behöver bytas ut.

Även om Staafs spel får en att må illa finns det inget faktiskt fel som hon har gjort. Däremot är hennes snack om upprättelse lite kluvet då det beror vad hon syftar på. Hon skulle inte fått tjänsten utan jäv, men det brukar inte ligga på den sökande att sörja för.
Citera
2023-02-22, 19:21
  #5256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Självklart borde Slaf.. Staaf också svårligen kritiseras för sitt agerande, som flera påpekat.
Hon skulle givetvis ha insett det sanslöst olämpliga i att inleda ett förhållande med en överordnad.
Och sedan tiga om det.

Frågan blir ju nu hur utredare Viksten kunnat komma fram till något annat?
Kan det kanske föreligga jäv? 🤔
Hur väl känner egentligen Viksten ÖB?
Viksten är tydligen överstelöjtnant (reserv), en ganska hög militär grad.
Har varit ordförande i Försvarsunderrättelsedomstolen, har biträtt militära chefer i disciplinärenden.

Nog har han och ÖB råkats under årens lopp?

Han kanske också har fått doppa - ha ha doppa kan han inte gammelgubben - men pillat pisstofz ha ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in