Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Var någonstans skriver jag att hon är "mest" skyldig? Jag menar bara att hon ska ställas till svars, liksom männen som sett till att hon kunnat göra karriär utan att ha meriterna för det.
Ah, my bad. Jag misstolkade ditt inlägg. Det är så många att svara nu på samma gång.
Då svarar jag på nytt på ditt inlägg: - "Det intressanta här är att om hon INTE ställs till svars på samma sätt som Löfving och eventuellt Thornberg skickar det signalen att poliskåren ändå inte är så jämställd som den ju utger sig för att (vilja) vara. Minsta lilla försök att behandla henne mildare för att hon är kvinna måste kvävas i sin linda. Utöver själva debaclet med korruption/nepotism är detta en aspekt väl värd att beakta."
Eller, jag har ju i de senaste svaren i den här tråden redan svarat på detta.
Ja hon ska ställas till svars för hur hon har kunnat acceptera att åka "räkmacka" genom systemet sedan hon träffade sin partner löfving. Löfving ska sedan stå till svars för varför han fattat så många jäviga beslut som CHEF över henne (jo det är faktiskt mer allvarligt än vad hon gjort). Till sist ska Thornberg tvingas svara på varför han inte velat eller vågat agera i frågan.