2023-02-22, 09:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja om man tycker att plats 9 i Europa och 31 i världen för ett land med liten befolkning är kasst.
Vårt främsta militära hot just nu är Ryssland och beräkningar över hur länge vi skulle kunna stå emot varierar, men ligger runt en vecka.
Är det odds du hade kunnat tänka dig att spela med?
Du måste förstå att detta i det läget inte är en fråga om statistik, skattningar eller annat trams.
Citera
2023-02-22, 09:16
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
1. Varför förväntar du dig att jag läser igenom alla dina inlägg och upptäcker att du benämner invandrare som kackerlackor, är det inte bättre att du skriver tydligt vad du menar?

2. Det försämras inte om de stannar kvar där de är, då blir situationen oförändrad för dem.

3. Och då slinker det med en massa kackerlackor som du benämner dem och då blir det skit i Sverige. Det är detta du står för och därför ska sådana som du inte försvaras.
Jag har inga problem att kalla kackerlackor för kackerlackor.
Det ÄR skillnad på folk och folk och då tycker jag man ska få säga det i stället för floskler som "alla människors lika värde".
Det håller inte.
Citera
2023-02-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Så du tror inte att kvinnor k andra länder med vill ha jämlikhet? Men har inte lyxen att få det i samma utsträckning som här. Och män slåss i krig utan att gnälla.
Varför skulle inte kvinnor som vill ha jämlikhet förvaras i krig?

Måste man vara feminist för att vilja ha jämlikhet?

Tycker det är icke fråga.

Feminister vill verkligen inte ha jämlikhet, om det bara vore så väl. Om de ville det så varför vill de förstärka könsrollen att ge kvinnor högre skyddsvärde? Feminister vill att män ska förtryckas och kvinnor gynnas. Feminismen är så långt ifrån jämställdhet och jämlikhet som man bara kan komma.
Citera
2023-02-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag har inga problem att kalla kackerlackor för kackerlackor.
Det ÄR skillnad på folk och folk och då tycker jag man ska få säga det i stället för floskler som "alla människors lika värde".
Det håller inte.

Nej precis, jag har inga problem med det heller men det blir däremot problem med debatten om man som ipsi inte är tydlig med vad man menar när hon skriver om får och kackerlackor. Är man bara tydlig så är det lugnt för mig.
Citera
2023-02-22, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vårt främsta militära hot just nu är Ryssland och beräkningar över hur länge vi skulle kunna stå emot varierar, men ligger runt en vecka.
Är det odds du hade kunnat tänka dig att spela med?
Du måste förstå att detta i det läget inte är en fråga om statistik, skattningar eller annat trams.
Vi har en befolkning på 10 miljoner, Ryssland har 140 miljoner.

Naturligtvis ska vi spela med de odds vi har, vad är alternativet? Ge bort landet när nån vill ha det?

Men vill man påstå att Sverige har ett kasst försvar så är det fortfarande långt mycket starkare än de flesta av både Europas och världens länder, trots att alla länder inte har lika liten befolkning som vi har.
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-22 kl. 11:10.
Citera
2023-02-22, 10:16
Avslutad
Citat:
Nej precis, jag har inga problem med det heller men det blir däremot problem med debatten om man som ipsi inte är tydlig med vad man menar när hon skriver om får och kackerlackor. Är man bara tydlig så är det lugnt för mig.
Det var tomaten som skrev om får och kackerlackor.
Citera
2023-02-22, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Feminister vill verkligen inte ha jämlikhet, om det bara vore så väl. Om de ville det så varför vill de förstärka könsrollen att ge kvinnor högre skyddsvärde? Feminister vill att män ska förtryckas och kvinnor gynnas. Feminismen är så långt ifrån jämställdhet och jämlikhet som man bara kan komma.

Jag håller med, men alla svenska kvinnor är inte feminister så därför jag ställer mig frågande till denna tråden överhuvudtaget. Men jämlikhet är ju givet, dock fattar nog de flesta kvinnor att män fysiskt ofta passar bättre i krig. Men att göra samma jobb på ett kontor lika bra och få samma lön ska väl inte betyda att de jämlika kvinnorna där inte ska bli beskyddade i krig, det är bara det jag menar blir larvig tankegång
Citera
2023-02-22, 12:31
Avslutad
Citat:
Jämlikhet är inget kvinnorna i mitt land ens talar om. De tycker det är naturligt att man lön efter prestation, jobbar man mindre eller inte lika bra så ska man ha lägre lön. För det är ju detta svenska kvinnor motsätter sig, ni vill ha samma lön trots sämre prestation eller andra typer av jobb. Ni vill kunna vabba, eller vara borta från jobbet av andra skäl men ändå ha lika lön.

Män kan i Sverige med vabba. Män kan i Sverige med ta pappaledigt.

Att du är pinsam har vi redan konstaterat och du anmäler inlägg såfort det inte passar dig så du kan sluta tilltala mig
Citera
2023-02-22, 14:19
Medlem
Citat:
Män kan i Sverige med vabba. Män kan i Sverige med ta pappaledigt.

Att du är pinsam har vi redan konstaterat och du anmäler inlägg såfort det inte passar dig så du kan sluta tilltala mig

Men kan du skriva en grammtiskt korrekt mening?
Som dessutom är relevant för det du citerade?
Citera
2023-02-22, 15:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vi har en befolkning på 10 miljoner, Ryssland har 140 miljoner.

Naturligtvis ska vi spela med de odds vi har, vad är alternativet? Ge bort landet när nån vill ha det?

Men vill man påstå att Sverige har ett kasst försvar så är det fortfarande långt mycket starkare än de flesta av både Europas och världens länder, trots att alla länder inte har lika liten befolkning som vi har.
På papperet?

Är det relevant någon annan gång än då du får välja vilket försvar du ska möta?
Ta en titt på Ukraina och tidigare andra länder de försökt annektera, som Finland.
Sverige har dragit ner på sitt försvar i snart 30 år och haft den som finansiellt buffertinstrument och bara för att man går upp i 2% av BNP betyder inte att man har samma försvar som då, för allt man avvecklat måste också återställas innan vi nått den nivån.

Vi har inte ett försvar värt namnet. Googla på det, får du se.
Nu har jag försökt säga det nog.
Vägrar du ta in det, är det helt upp till dig.
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-02-22 kl. 15:25.
Citera
2023-02-22, 15:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag håller med, men alla svenska kvinnor är inte feminister så därför jag ställer mig frågande till denna tråden överhuvudtaget. Men jämlikhet är ju givet, dock fattar nog de flesta kvinnor att män fysiskt ofta passar bättre i krig. Men att göra samma jobb på ett kontor lika bra och få samma lön ska väl inte betyda att de jämlika kvinnorna där inte ska bli beskyddade i krig, det är bara det jag menar blir larvig tankegång
Vad fan menar du med jämlikhet egentligen?
Och du, jag tror inte det finns något land med fler feminister / capita än Sverige.
Därför är frågan relevant.

Om jag ser en feminist i nöd går jag bara därifrån.
Hon kan skydda sig precis lika bra och väl som jag och bara för att jag är man, betyder det inte att jag offrar mig för henne.

Speciellt inte om det är vad hon kräver av mig varje dag i stort som smått.
Den svenska feministiska kvinnan vill ha alla rättigheter, men inte en enda skyldighet, för dem ålägger hon svenska män, men inte de utländska män hon importerat för att få lite mer spänning i tillvaron.

Då får hon ta sin spänning och kulturberikning som en man.
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-02-22 kl. 15:23.
Citera
2023-02-22, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
På papperet?

Är det relevant någon annan gång än då du får välja vilket försvar du ska möta?
Ta en titt på Ukraina och tidigare andra länder de försökt annektera, som Finland.
Sverige har dragit ner på sitt försvar i snart 30 år och haft den som finansiellt buffertinstrument och bara för att man går upp i 2% av BNP betyder inte att man har samma försvar som då, för allt man avvecklat måste också återställas innan vi nått den nivån.

Vi har inte ett försvar värt namnet. Googla på det, får du se.
Nu har jag försökt säga det nog.
Vägrar du ta in det, är det helt upp till dig.
Vad pratar du ens om? Sverige på plats 9 i Europa, Finland på plats 16.

Ukraina har stigit på listan på grund av all militär utrustning och hjälp de har fått.

Inget av länderna är det bara att promenera in i.
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-22 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in