Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du inser att hennes vänner och (dåvarande?) sambo sagt det där i förhör med polis respektive i rätten va? Om det ligger i deras intresse att måla ut henne som en bra mamma och person så väljer de rimligen vad de säger respektive inte säger.

Självklart inser jag det, de som är närstående till de som begår mord och andra brott har ju en helt annan bild av de sina än vad vi har, även gängkriminella mördare försvaras av sina närstående med att hen är så snäll, ödmjuk, godhjärtad, finns inte på kartan att de skulle vilja någon annan människa något ont .
Citera
2023-02-21, 09:18
Medlem
Även rösten kan misstolkas för en 30 årings? En bilist pratade ju med henne.
Citera
2023-02-21, 11:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vad är det du hänger upp dig på? Att hon knullat runt behöver inte motsäga en felaktig ålder.
Men herregud, vad yrar du om?
Du har totalt missförstått!
Som någon skrev hade föräldrar till flickor större anledning att göra flickorna äldre då de de kom till sverige, så de kunde giftas bort tidigare, vilket alltså inte ha varit aktuellt i detta fal, däremot hade föräldrarna större orsak att få längre bidrag för barnen.
Nu behöver det såklart inte vara så.
Men någon bortgifte tycks inte denna familj ha sysslat med, däremot stölder och annan småkriminell veeksamhet.
Citera
2023-02-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Ja, för oss läskunniga.

Jag hittade inte det och därför jag frågade men du behöver nå gå ner till jorden lite än vara cool bakom en skärm
Citera
2023-02-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Jag hittade inte det och därför jag frågade men du behöver nå gå ner till jorden lite än vara cool bakom en skärm

Inte konstigt alls att du ställer frågor , men jag förstår mycket väl att du inte hittar något som har samband med mörderskans namn eller dyligt,
det har funnits både hennes namn , hennes initialer och videoklipp med henne här i tråden , men allt är borttaget p g a att vi får inte outa henne då hon har skyddad identitet.
Senast redigerad av Trulse53 2023-02-21 kl. 19:32.
Citera
2023-02-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men herregud, vad yrar du om?
Du har totalt missförstått!
Som någon skrev hade föräldrar till flickor större anledning att göra flickorna äldre då de de kom till sverige, så de kunde giftas bort tidigare, vilket alltså inte ha varit aktuellt i detta fal, däremot hade föräldrarna större orsak att få längre bidrag för barnen.
Nu behöver det såklart inte vara så.
Men någon bortgifte tycks inte denna familj ha sysslat med, däremot stölder och annan småkriminell veeksamhet.

”..som någon skrev…”. Det var jag som skrev det din jävla tomte. Bara scrolla tillbaka och läsa. Pucko.
Citera
2023-02-21, 20:44
Medlem
Längtar tills den dagen då det blir regimskifte i Sverige, då ska Maries mördare och hennes kriminella släkt tvångsutvisas. Ni kan skratta nu, men tro mig vi svenskar kommer sparka ut er parasiter en dag.

Rösta på extremhögern svensk.
Citera
2023-02-21, 23:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Personligen tror jag inte denna mördare haft några problem med vad hon gjort. Jag tror hon är sociopat.
Allt kretsar kring hennes egna kortsiktiga behov. Att hon strax efteråt helt lugnt frågar en man om skjuts tyder på att hon saknat någon större stress över vad hon gjort. Låg impulskontroll och nära till aggression är också en följd av störningen. Hon kan verka normal och trevlig på ytan men när det gått henne emot har det gått väldigt snabbt.

Nu i efterhand när mer blivit känt om GM kan jag nog hålla med om att du kan ha rätt.

Även om man förstås aldrig kan veta med säkerhet hur andra tänker och vad de eventuellt grubblar över ger det (förvisso lilla) vi vet om henens liv efter 2005 inte direkt bilden av någon som besvärats av svåra samvetskval.
Citera
2023-02-22, 06:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vad är det du hänger upp dig på? Att hon knullat runt behöver inte motsäga en felaktig ålder.
Jag skiter fullständigt om hon knullat runt, men du har tydligen svårt för läsförståelse och du har en väldigt otrevlig attityd!
Det som spelar roll är om föräldrarna valde att göra henne några år yngre eller inte då de kom till Sverige.
Det har såklart betydelse för preskribering av mord!
Citera
2023-02-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu i efterhand när mer blivit känt om GM kan jag nog hålla med om att du kan ha rätt.

Även om man förstås aldrig kan veta med säkerhet hur andra tänker och vad de eventuellt grubblar över ger det lilla vi vet om henens liv efter 2005 inte direkt bilden av någon som besvärats av svåra samvetskval.

Det borde gå då fram info om vad J A sysslat med mellan 2005 och 2023 om vi här i tråden hjälps åt att söka.

Kan hon ha bott utomlands under delar av de 18 åren?

Om i Sverige under alla 18 åren i åldern 17-35 år så borde hon väl ha haft ett jobb under något år?

Om inget jobb alls under de åren så säger det i sig det mesta om hur naiva de styrande politikerna är.
Citera
2023-02-22, 15:47
Medlem
Kan nog en Kosovo Alban svara på. Om man är vän med någon i Gbg så kan man fråga dessa. De vet nog då de brukar ha fester ihop och fira sina högtider på förenings fester. Eller om man känner någon boende på Fyrklöversgatan i Gbg som känner familjen.
Senast redigerad av sicnarf 2023-02-22 kl. 15:51.
Citera
2023-02-22, 16:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det borde gå då fram info om vad GM sysslat med mellan 2005 och 2023 om vi här i tråden hjälps åt att söka.

Kan hon ha bott utomlands under delar av de 18 åren?

Om i Sverige under alla 18 åren i åldern 17-35 år så borde hon väl ha haft ett jobb under något år?

Om inget jobb alls under de åren så säger det i sig det mesta om hur naiva de styrande politikerna är.

Tyvärr är det nog svårt att få fram så mycket matnyttigt. Hade detta lett till åtal skulle nog en del om GM:s bakgrund framkommit i FUP men nu blir det ju ingen sådan dokumentation. Vidare tycks GM, av det lilla grävandet jag gjort, inte lämnat mycket spår efter sig online vilket skulle kunna vara en annan källa till information. Vad som kvarstår då är väl antingen andra myndighetsdokument, vilka kan vara svåra att få tag på, inte minst då GM tycks ha skyddade personuppgifter i dagsläget, eller att någon som känt/känner henne privat dyker upp och berättar om hennes liv, men inte heller det ska man kanske hoppas för mycket på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in