2023-02-22, 09:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Dagens inlägg om hur ”alla”klagar på henne för att hon shoppar är så gnälligt! Ingen gillar influencers som klagar på sina följare! Och dessutom gör ett långt målande inlägg om det! Är hon lite korkad? Framstår som lite osympatisk när hon skriver om ”resliga 50+ tanter” som skäller på henne! Hon verkar glömma att hon är 40 år själv 😂 Kläderna var fina och sandriga, hade varit mer intressant att endast skriva om kläderna och skippa gnället.

Hahaha EXAKT det tänkte jag med! Hon är ju själv en 40-årig mamma men hon fick det att framstå som att hon är en ungdom som blir utskälld av 50-åriga mammor. Tror hon har lite problem med självbilden faktiskt och ser sig som en ung mamma på 20 nånting. Sanningen är ju att hon förmodligen är en av de äldsta mammorna på förskolekooperativet.
Citera
2023-02-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Verkligen! Ja, hon är nog lite korkad. Hon ger ofta sken av att vara smart men bakom det tror jag hon är både obildad och lite smådum. Finns flera saker i hennes texter genom åren som talar för det.
Haha, ja snart är hon ju en ”tant” själv 😅

Haha ja! Lite kul att läsa kommentarsfältet också, verkar som hon har flera läsare i 50 års åldern som höjde lite på ögonbrynen! Pinsamt för Sandra! Hon tror väl att hennes hennes följare är i 20 års åldern, 20 åringar vet troligen inte ens vem hon är och läser inte bloggar..
Citera
2023-02-22, 11:13
Medlem
Citat:
Haha ja! Lite kul att läsa kommentarsfältet också, verkar som hon har flera läsare i 50 års åldern som höjde lite på ögonbrynen! Pinsamt för Sandra! Hon tror väl att hennes hennes följare är i 20 års åldern, 20 åringar vet troligen inte ens vem hon är och läser inte bloggar..
Nej, kollade igenom kommentarerna i bloggen och håller med dig där. Däremot tror jag inte Sandra tycker det är pinsamt (fastän hon borde), utan snarare känner sig ung och fräsch och blir lite irriterad på alla gamla som envisas med att läsa hennes tuggummidoftande ”unga” blogg. Snälla någon tala om för henne snabbt att hon kommer vara 50 när hon vaknar imorgon - det går fort att bli ”tant” !
Citera
2023-02-22, 13:38
Medlem
Hon är ju 40 först om två år dock… man är fortfarande ”i 30-årsåldern” tills man passerat 40. Men eftersom hon glömt bort att Didrik kan gå och skrev nåt om ”krypvänligt” glömmer hon säkert ofta hur gammal hon är också.
Citera
2023-02-22, 13:54
Medlem
Nu skriver hon i kommentarerna på bloggen att hon inte skrivit ”tant ” i inlägget…det står enbart ”reslig 50+ kvinna” nu. Men visst stod det tant imorse? Eller är jag galen?
Citera
2023-02-22, 13:58
Medlem
Citat:
Nu skriver hon i kommentarerna på bloggen att hon inte skrivit ”tant ” i inlägget…det står enbart ”reslig 50+ kvinna” nu. Men visst stod det tant imorse? Eller är jag galen?

Det stod tant, ja. Längre ner skriver hon ju att hon varit inne och "uppdaterat" inlägget så finns det inte någon screenshot så har det heller aldrig stått ordet "tant"😉
Citera
2023-02-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Det stod tant, ja. Längre ner skriver hon ju att hon varit inne och "uppdaterat" inlägget så finns det inte någon screenshot så har det heller aldrig stått ordet "tant"😉
Tänkte väl! Fult att skriva att någon i kommentarerna ”läst in” tant själv, när det ju faktiskt stod. Hon ljuger alltså. Samt gaslightar sina följare. Fräscht!
Citera
2023-02-22, 14:08
Medlem
[quote=Hamsterboll|83566638]Hahaha EXAKT det tänkte jag med! Hon är ju själv en 40-årig mamma men hon fick det att framstå som att hon är en ungdom som blir utskälld av 50-åriga mammor. Tror hon har lite problem med självbilden faktiskt och ser sig som en ung mamma på 20 nånting. Sanningen är ju att hon förmodligen är en av de äldsta mammorna på

Just pga hennes ålder blir ju moderskapet och mammarollen med sömnlösa nätter, symbiosen med barnet, i stort sett minst ett år, förändringen av kroppen och känslan av att hela ens persona enbart tillhör spädbarnet extra jobbig för henne och andra mammor över 35 år. Som förstföderskor iaf då man inte har något att relatera till! Man har inte samma ork eller styrka i kroppen som låt oss säga en ung kvinna på 25 år. Kanske kanske de tankegångarna slagit henne själv. Kanske är det en tanke eller insikt hon inte vill kännas vid.
Citera
2023-02-22, 14:09
Medlem
Det stod definitivt tant! Jag kollade två ggr för jag blev osäker på om det var jag själv som läst in för mycket i hennes inlägg.

Men som om det vore bättre att skriva ”50 årige reslig kvinna” varför benämna ålder? (På ett väldigt negativt sätt) samt vadå ”reslig”? Lång? Kraftig? Vad vill hon med att påpeka hur denna skälliga 50-åringens kropp ser ut? Hon är så nedlåtande mot sina läsare. Hon känns mer och mer osympatisk, värre än Elsa och Sofia.
Senast redigerad av Galenkattkvinna 2023-02-22 kl. 14:12.
Citera
2023-02-22, 14:13
Medlem
Citat:
Det stod definitivt tant! Jag kollade två ggr för jag blev osäker på om det var jag själv som läst in för mycket i hennes inlägg.

Men som om det vore bättre att skriva ”50 årige reslig kvinna” varför benämna ålder? (På ett väldigt negativt sätt) samt vadå ”reslig”? Lång? Kraftig? Vad vill hon med att påpeka hur denna skälliga 50-åringens kropp ser ut? Hon är så nedlåtande mot sina läsare. Hon känns mer och mer osympatisk, värre än Elsa och Sofia.
Stor läskig kvinna (vågar man läsa in lite maskulin i reslig rentav?) som hackar på gulliga lilla späda Sandra
Citera
2023-02-22, 14:15
Medlem
Citat:

Hon skriver tydligt ut på bloggen att det inte stod tant imorse. Och att hon inte ändrat i inlägget.
Citera
2023-02-22, 14:22
Medlem
Citat:
Hon skriver tydligt ut på bloggen att det inte stod tant imorse. Och att hon inte ändrat i inlägget.

Hmm okej, jag kanske läste fel då. Men oavsett om hon skrev tant eller kvinna är ju budskapet detsamma. Vilken tabbe 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in