Citat:
Ursprungligen postat av
Microlabb
Du tycker inte att bryggan är ganska hög i jämförelse med barnet? Hur djupt det är spelar ju mindre roll för det där fallet blir knappast bättre av att det är grunt och stenigt. Att barnet hamnar i vattnet är ju inte det värsta utan fallet. Sandra är ju minst någon meter bakom och D kutar mot en boll som ligger på kanten av bryggan. Bevisligen har väl allt gått bra eftersom hon lägger upp den men fy jag fick nästan ångest bara av att se bilden, den synen med mitt barn i den åldern hade aldrig fått mig att ta upp mobilen utan snarare direkt plocka upp ungen.
Citat:
Ursprungligen postat av
bigpink
Såna små barn kan ju drunkna i 1 dm vatten eftersom de har svårt att resa sig upp från typ liggande på mage. Eftersom D fortfarande går lite vingligt är hans motorik inte jättebra. Jag tycker inte Sandra verkar vara typen som bara tar ett foto och sen lägger ner telefonen och inte använder den mer. Tycker inte detta är försvarbart.
Nej, jag tycker inte bryggan är särskilt hög alls? (Men visst, jag är verkligen inte särskilt begåvad inom spatialt tänkande/seende…)
Och den går som sagt var längs med stranden… Här ser avståndet ut att vara inte ens 2 meter från strandkanten?
Håller dock med om att han naturligtvis kan slå sig mot stenig/grusig botten om han skulle trilla, dito om han trillat på asfalt eller uppe på stranden.
Ja, jag vet mycket väl att barn kan drunkna i en vattenpöl. Men tror ni själva, på riktigt, att Sandra inte skulle hoppa i om Didrik föll av bryggan?
Det är liksom inte en brygga som sträcker sig 50 meter ut i havet, då skulle jag också bli allvarligt oroad. Den går längs med stranden! Det ser grunt ut!
Jag kan också påpeka att jag tar väldigt allvarligt på barnsäkerhet, har läst en massa inom området och förvånas ofta av folks nonchalans och risktagande när det kommer till barns säkerhet, men det här gjorde mig inte orolig. (Hade det varit brygga långt ut i vattnet, ja, helt annan sak.)
Då är jag mer orolig över att de har en pool ute i trädgården, hoppas de täcker den på natten. Har väl hänt förr att småbarn vaknat och smitit ut genom en altandörr på glänt eller liknande.