2023-02-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Den här tråden är så rolig. "Han har inga leksaker? Kan han ens gå? Hon gör ingenting för honom? Han har bara lindexspons på sig?"

Att hon inte uppdaterar om allt ni tycker saknas, fattas eller rent av kan vara ett tecken på dålig anknytning eller tecken på konflikt inom familjen gör inte tråden mer spännande eller skvallret sant, snarare visar den bara på att man ser vad man vill se och hur lätt människor färgas. Men vi kanske allihop följer helt olika Sandror 😅 Så sent som för bara några inlägg sedan såg man leksaker i hans rum. En hel drös med leksaker faktiskt. Och jag vet inte hur er uppväxt var, men att hänga på Rivieran, olika museum och umgås med föräldras kompisars barn och familjer hade i alla fall inte jag sett tillbaka på och känt att mina föräldrar aldrig gav mig något.

Hänga på restaurang och museum som barn var det tråkigaste jag visste.
Citera
2023-02-21, 18:32
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Den här tråden är så rolig. "Han har inga leksaker? Kan han ens gå? Hon gör ingenting för honom? Han har bara lindexspons på sig?"

Att hon inte uppdaterar om allt ni tycker saknas, fattas eller rent av kan vara ett tecken på dålig anknytning eller tecken på konflikt inom familjen gör inte tråden mer spännande eller skvallret sant, snarare visar den bara på att man ser vad man vill se och hur lätt människor färgas. Men vi kanske allihop följer helt olika Sandror 😅 Så sent som för bara några inlägg sedan såg man leksaker i hans rum. En hel drös med leksaker faktiskt.
Eller hur! Och hade Sandra regelbundet visat att Didrik har massvis med leksaker så hade det väl klagats på att ungen istället är bortskämd, lol. Intressant tid vi lever i där föräldrar nu skammas för att barnet har för lite leksaker.

Det är väl uppenbart att Sandra städar för bloggen och hellre visar upp ett prydligt vardagsrum istället för ett stökigt barnrum. Ingen har väl heller någonsin trott att Sandra visar upp hela sin vardag på bloggen?
Citera
2023-02-22, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Man leker väl som förälder med sitt barn när dom är sådär små? Jag skulle aldrig låtit min 1 eller 2-åring varit ensam i sitt rum. Men dom behöver ju saker leksaker böcker färgglada grejer för att stimuleras och utveckla hjärnan. Sitta och leka där och läsa och så var det enda jag gjorde som småbarnsmamma. Enda gången man måste vara i ett annat rum är ju när man lagar mat. Då drogs alla leksaker till köket istället. Sandra måste ta bort sitt töntiga sminkbord asap och växa upp.
Jag tror hon drar sig för att göra ett rejält barnrum där. Det kommer definitivt ge en annan vibe till hela lägenheten. En vibe som hon kanske inte känner är tillräckligt Sandrig. Lättare att låta honom leka ut på förskola kanske. Så hon kan ha sitt sminkbord ifred också.
Citera
2023-02-22, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tror hon drar sig för att göra ett rejält barnrum där. Det kommer definitivt ge en annan vibe till hela lägenheten. En vibe som hon kanske inte känner är tillräckligt Sandrig. Lättare att låta honom leka ut på förskola kanske. Så hon kan ha sitt sminkbord ifred också.

Hahaha sant och så himla sorgligt. Jag hade inte klarat en minut i hennes liv.
Citera
2023-02-22, 07:34
Medlem
Ogdens avatar
Min yngstas rum är inte heller helt klart, hon har säng, lite leksaker och skötbord där men hon är i stort sett aldrig där och leker, och hon är nästan två! Ring soc!
Citera
2023-02-22, 07:39
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Min yngstas rum är inte heller helt klart, hon har säng, lite leksaker och skötbord där men hon är i stort sett aldrig där och leker, och hon är nästan två! Ring soc!

Min sons rum blev klart lagom till hans fyraårsdag. Han leker fortfarande bara där jag är, så hans rum är mest leksaksförvaring. Soc får hämta min unge direkt.
Citera
2023-02-22, 07:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden

Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Min sons rum blev klart lagom till hans fyraårsdag. Han leker fortfarande bara där jag är, så hans rum är mest leksaksförvaring. Soc får hämta min unge direkt.

Det är ju inte jättekonstigt om barnet inte vill leka i ett tomt jävla rum som ”mest är leksaksförvaring” ensam.

Mina barns rum är husets mysigaste rum med ljusslingor, hydda, läshörna, ringar i taket, bokhyllor fulla med böcker, vackra tavlor osv. Det är så mysigt så man själv vill vara där hela tiden. Men nu tycker jag inredning är svinkul! Tycker man det är tråkigt att inreda och fixa så fattar jag att ett barnrum kan kännas extra tråkigt.

Därför tycker jag det är konstigt att inte Sandra prioriterat Didriks rum. Hon gillar ju också tavlor och mattor och böcker? Tänk vilka magiska tapeter hon har råd med! Eller varför inte göra det till ett betalt samarbete? Barnrummet bjuder på enorm kreativitet och både hennes nya matta och tavlan på tro, hopp och kärlek (som hon valde att hänga i köket?!) är som gjorda för ett barnrum. Hon har ju redan en barnslig lekfull och kreativ inredningsstil så det borde ju vara lätt fixat!

Edit: tänk er en lejongul tapet, några kuddar med elefanter från svenskt tenn, nya mattan, vackra oljemålningar i gamla ramar, en bokhylla full med Muminböckerna och andra klassiker, nån retro bioaffisch… hon hade kunnat göra Didriks rum så mysigt! Och dessutom fotovänligt om hon nu vill det. Hela hennes estetik andas barnrum tycker jag.
Senast redigerad av Hamsterboll 2023-02-22 kl. 07:59.
Citera
2023-02-22, 08:16
Medlem
Dagens inlägg om hur ”alla”klagar på henne för att hon shoppar är så gnälligt! Ingen gillar influencers som klagar på sina följare! Och dessutom gör ett långt målande inlägg om det! Är hon lite korkad? Framstår som lite osympatisk när hon skriver om ”resliga 50+ tanter” som skäller på henne! Hon verkar glömma att hon är 40 år själv 😂 Kläderna var fina och sandriga, hade varit mer intressant att endast skriva om kläderna och skippa gnället.
Citera
2023-02-22, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86

Barnrum skulle väl kunna vara otroligt Sandrigt! Typ Sandra-färger och så. Japanskt om ni fattar.
Citera
2023-02-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det är ju inte jättekonstigt om barnet inte vill leka i ett tomt jävla rum som ”mest är leksaksförvaring” ensam.

Mina barns rum är husets mysigaste rum med ljusslingor, hydda, läshörna, ringar i taket, bokhyllor fulla med böcker, vackra tavlor osv. Det är så mysigt så man själv vill vara där hela tiden. Men nu tycker jag inredning är svinkul! Tycker man det är tråkigt att inreda och fixa så fattar jag att ett barnrum kan kännas extra tråkigt.

Därför tycker jag det är konstigt att inte Sandra prioriterat Didriks rum. Hon gillar ju också tavlor och mattor och böcker? Tänk vilka magiska tapeter hon har råd med! Eller varför inte göra det till ett betalt samarbete? Barnrummet bjuder på enorm kreativitet och både hennes nya matta och tavlan på tro, hopp och kärlek (som hon valde att hänga i köket?!) är som gjorda för ett barnrum. Hon har ju redan en barnslig lekfull och kreativ inredningsstil så det borde ju vara lätt fixat!

Edit: tänk er en lejongul tapet, några kuddar med elefanter från svenskt tenn, nya mattan, vackra oljemålningar i gamla ramar, en bokhylla full med Muminböckerna och andra klassiker, nån retro bioaffisch… hon hade kunnat göra Didriks rum så mysigt! Och dessutom fotovänligt om hon nu vill det. Hela hennes estetik andas barnrum tycker jag.

Eller hur! Hon är nog inte intresserad helt CP enkelt, det är inte roligt för henne och då verkar hon strunta i det.
Citera
2023-02-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Håller verkligen med! Även om ungar oftast hänger föräldrarna vid hälarna bidrar ett mysigt rum definitivt till att ingen vill vara där mer.
Skulle inte heller vilja hänga i ett tomt rum med bara ett skötbord och en säng.
Citera
2023-02-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Dagens inlägg om hur ”alla”klagar på henne för att hon shoppar är så gnälligt! Ingen gillar influencers som klagar på sina följare! Och dessutom gör ett långt målande inlägg om det! Är hon lite korkad? Framstår som lite osympatisk när hon skriver om ”resliga 50+ tanter” som skäller på henne! Hon verkar glömma att hon är 40 år själv 😂 Kläderna var fina och sandriga, hade varit mer intressant att endast skriva om kläderna och skippa gnället.
Verkligen! Ja, hon är nog lite korkad. Hon ger ofta sken av att vara smart men bakom det tror jag hon är både obildad och lite smådum. Finns flera saker i hennes texter genom åren som talar för det.
Haha, ja snart är hon ju en ”tant” själv 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in