2023-02-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Hmm okej, jag kanske läste fel då. Men oavsett om hon skrev tant eller kvinna är ju budskapet detsamma. Vilken tabbe 😅

Så du kollade två gånger för att se om det stod tant och det gjorde det definitivt, men nu kan du alltså ha läst fel (vilket du gjorde)? 😅 Haha, ja jäklar. Som jag skrev i något inlägg innan, i den här tråden ser man lite vad man vill se för att hitta något att peka finger på kring Sandra. Intressant egentligen.
Citera
2023-02-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Så du kollade två gånger för att se om det stod tant och det gjorde det definitivt, men nu kan du alltså ha läst fel (vilket du gjorde)? 😅 Haha, ja jäklar. Som jag skrev i något inlägg innan, i den här tråden ser man lite vad man vill se för att hitta något att peka finger på kring Sandra. Intressant egentligen.

Då vi enbart här på denna inte så välbesökta tråd på Flashback är fler än 1 person som sett ordet "tant" så tycker åtminstone jag att det enda som är intressant är att personer som förmodligen inte läste inlägget tidigt i morse känner sig manade att ridderligt agera försvare av flickebarnet Sandy.
Citera
2023-02-22, 19:49
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Då vi enbart här på denna inte så välbesökta tråd på Flashback är fler än 1 person som sett ordet "tant" så tycker åtminstone jag att det enda som är intressant är att personer som förmodligen inte läste inlägget tidigt i morse känner sig manade att ridderligt agera försvare av flickebarnet Sandy.

Jag läste det i morse, innan Sandras uppdatering. (Hon kan ju även ha uppdaterat en gång tidigare utan att skriva ut det, förstås.)
Vid 7-tiden på morgonen stod det i alla fall INTE tant. Jag är säker.
Citera
2023-02-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy

Om fler än en person sett att det stod tant i inlägget så bör dessa personer se över sin läskunnighet eller sitt minne.
Citera
2023-02-22, 20:23
Medlem
Känns viktigt att vi verkligen går till botten med om Sandra benämnde 50-åringar som tanter för det säger verkligen SÅ mycket om vilken dålig person hon är. Upprörande!

Alla vet väl att tant eller kärring kan man vara även i ung ålder?
Citera
2023-02-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Känns viktigt att vi verkligen går till botten med om Sandra benämnde 50-åringar som tanter för det säger verkligen SÅ mycket om vilken dålig person hon är. Upprörande!

Alla vet väl att tant eller kärring kan man vara även i ung ålder?

Haha! Håller helt med! Och om någon kan ta printscreen på samtliga inlägg och kommentarer på bloggen så vore det bra så hon inte kan komma här och redigera i sina egna blogginlägg och på så vis kunna slippa undan bevisföringen att hon ju gaslightar sina egna följare!!! 🤬
Citera
2023-02-23, 06:38
Medlem
cleolinas avatar
Hur funkar det att vabba (och alltså få ersättning från Försäkringskassan för att man är hemma med barnet) när man försörjer sig på att blogga? Fattar att ”vanliga” egenföretagare kan bli hindrade i sitt arbete av sjuka barn men för en bloggare kan ju allt vara content och att lägga upp lite bilder och skriva en kort text, som fortsätter att dra in läsare lika mycket som texter skrivna när barnet är på förskolan, kan man ju göra med en hand från barnets sjuksäng.
Sandra har ju publicerat inlägg som vanligt varje dag fastän hon i dag skriver att hon vabbat de senaste dagarna och borde anmäla det till Försäkringskassan.
Citera
2023-02-23, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Hur funkar det att vabba (och alltså få ersättning från Försäkringskassan för att man är hemma med barnet) när man försörjer sig på att blogga? Fattar att ”vanliga” egenföretagare kan bli hindrade i sitt arbete av sjuka barn men för en bloggare kan ju allt vara content och att lägga upp lite bilder och skriva en kort text, som fortsätter att dra in läsare lika mycket som texter skrivna när barnet är på förskolan, kan man ju göra med en hand från barnets sjuksäng.
Sandra har ju publicerat inlägg som vanligt varje dag fastän hon i dag skriver att hon vabbat de senaste dagarna och borde anmäla det till Försäkringskassan.
Ja, jag tänker att vård av barn= kan inte utföra sitt vanliga arbete pga vård av barn helt enkelt?
Citera
2023-02-23, 07:33
Medlem
Citat:

När man vabbar ska man inte jobba. Man får ersättning (upp till ett tak) för missad inkomst.
Citera
2023-02-23, 07:41
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Ja, jag tänker att vård av barn= kan inte utföra sitt vanliga arbete pga vård av barn helt enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
När man vabbar ska man inte jobba. Man får ersättning (upp till ett tak) för missad inkomst.
Jo, men exakt. Men Sandra har ju publicerat som vanligt men tänkte ändå anmäla till försäkringskassan att hon vabbat, vad det verkar i senaste inlägget.
Sen kanske hon ställt in saker bakom kulissen, förstås, men det hon får pengar för är ju att uppdatera bloggen (och allt som hör till, med samarbeten och reklamlänkar et c), vilket hon gjort.
Citera
2023-02-23, 08:28
Medlem
Citat:

Jag tänker att det kanske ändå funkar dåligt att vobba med skrivande så som hon gör samtidigt som hon tar hand om Didrik. Tänker att hon jobbar när Björn kommit hem. Men tar hon ut ersättning så räknas det för hela dygnet såas. Så hon får inte jobba på kvällen sen. Det är fritt fram att anmäla henne till fk om det nu är så att hon gör båda.
Citera
2023-02-23, 10:24
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Jag tänker att det kanske ändå funkar dåligt att vobba med skrivande så som hon gör samtidigt som hon tar hand om Didrik. Tänker att hon jobbar när Björn kommit hem. Men tar hon ut ersättning så räknas det för hela dygnet såas. Så hon får inte jobba på kvällen sen. Det är fritt fram att anmäla henne till fk om det nu är så att hon gör båda.
Jag frågade för att jag var genuint nyfiken och inte för att jag tänkt anmäla henne.

Många av Sandras inlägg är ju ett gäng bilder med bildtext à några få meningar till. Kan väl inte vara så svårt att åstadkomma även med ett sjukt barn hemma?
Knappast som hon särskilt ofta levererar långa, välskrivna samhällskritiska texter som t ex Clara Lidström, där förstår jag att man kanske måste få vara i fred en längre stund och koncentrera sig.

Man kan ju alltid spekulera i om inläggen varit längre och mer genomarbetade om hon inte haft Didrik hemma men samtidigt, som sagt var - många av hennes ordinarie inlägg är ju också i samma stil.
Jaja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in