2023-02-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leeann
Angående kidnappningen varför tog kidnapparen just Madeleine? Hennes lillasyster borde ju vara ännu lättare att ta. En ettåring är inte alls lika svår som en trotsig treåring. Har iaf för mig att de sov i samma rum.

Nu är det ju inte lätt för oss ”normala”
att förstå
Men om man är av naturen att man blir attraherad av barn så kanske det är just barn man söker och inte baby
Citera
2023-02-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Madeleine McCann mördades av sina föräldrar, punkt!

Exakt vad jag trott i alla år. Jag har aldrig gillat föräldrarna, tycker det finns en aura av "skyldighet" omkring dom. Den stora frågan är bara H U R de lyckades gömma kroppen ?!?! På ett hotell lixom och utan att bli sedda. Läst spekulationer om att det gjorts stora bankuttag i samband med försvinnandet & att de kan lejt någon att göra sig av med kroppen. En hotellgäst hade frågat mamman om hon skulle ringa polisen, varpå mamman svarat att det redan gjorts, vilket inte stämde. Föräldrarna kontaktade polisen ca 40 minuter senare.

Det finns så många konstigheter i detta fall, inga direkta "inbrottstecken" på hotellrummet, polishundar som markerat i både hotellrum samt hyrbilen föräldrarna hyrde i Portugal 23 dagar efter försvinnandet etc etc. Det är ett under att föräldrarna friades. Nästan så att jag vill omutbilda mig och gräva vidare i detta fall.
Citera
2023-02-22, 08:29
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt vad jag trott i alla år. Jag har aldrig gillat föräldrarna, tycker det finns en aura av "skyldighet" omkring dom. Den stora frågan är bara H U R de lyckades gömma kroppen ?!?! På ett hotell lixom och utan att bli sedda. Läst spekulationer om att det gjorts stora bankuttag i samband med försvinnandet & att de kan lejt någon att göra sig av med kroppen. En hotellgäst hade frågat mamman om hon skulle ringa polisen, varpå mamman svarat att det redan gjorts, vilket inte stämde. Föräldrarna kontaktade polisen ca 40 minuter senare.

Det finns så många konstigheter i detta fall, inga direkta "inbrottstecken" på hotellrummet, polishundar som markerat i både hotellrum samt hyrbilen föräldrarna hyrde i Portugal 23 dagar efter försvinnandet etc etc. Det är ett under att föräldrarna friades. Nästan så att jag vill omutbilda mig och gräva vidare i detta fall.

Money Talks. (Ja, det finns verkligen en uppsjö med märkliga beteende av föräldrarna, de ljuger.)
Citera
2023-02-22, 09:23
Medlem
Benny98s avatar
Jag tror den här Polska kvinnan kan vara Madeleine. Det ska bli intressant att se vad DNA-testet säger.
Citera
2023-02-22, 10:08
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag tror den här Polska kvinnan kan vara Madeleine. Det ska bli intressant att se vad DNA-testet säger.

Jag tror snarare att det är en som vill synas bara. Men vi får se.
Citera
2023-02-22, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror snarare att det är en som vill synas bara. Men vi får se.

Så är det. Men tjejen verkar absolut inte må bra, alls. Tycker hon verkar lyckats inbilla sig detta. Så hoppas svar kommer fort, även av den anledningen.

Jag tror definitivt inte att det är Madeleine. Tror inte hon finns med oss mer. Och det skedde samma kväll som hon försvann (eller var väl snarare därför som hon försvann.. för något hänt på hotellrummet där hon förlorade sitt liv)

Känns som att föräldrarna är inblandade i det. Men verkar ju nästan vara den allmänna uppfattningen, så..
Citera
2023-02-22, 14:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Det ligger en gammal katolsk kyrkogård ungefär 500 till 600 meter från McCanns lägenhet. Cemitério Municipal da Luz. Föräldrarna är mycket religiösa och gillar att jogga. De kände säkert till den här kyrkogården när flickan försvann. Även en blå sportbag försvann i samma veva. Jag tror att föräldrarna gömde kroppen i nån av dom gamla stenkistorna.

Föräldrarna kände inte till att resten av tapasgänget hängde på stranden den här dagen. Förmodligen hade dom fullt upp med att gömma kroppen och sopa igen spår. Det är vad jag tror i alla fall.
https://www.google.com/maps/place/Cemit%C3%A9rio+Mun.+da+Luz,+Parque+Residencial+Mon te+Lemos,+Luz,+Portugal/@37.0878344,-8.7352775,272m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0xd1b313a194bb309:0xa4084c d2f0da1c6c!8m2!3d37.0876675!4d-8.7360285!16s%2Fg%2 F11b8tj6bgj?hl=sv
Citera
2023-02-22, 14:33
Medlem
Bocconis avatar
Citat:

Jag har då alltid undrat vad föräldrarnas motiv skulle vara till att bräcka livet på deras treåriga dotter?

Försummelse som gått överstyr som resulterar i hennes död?
Överdosering av sömnmedel när föräldrarna skulle ut och roa sig?
Senast redigerad av Bocconi 2023-02-22 kl. 14:40.
Citera
2023-02-22, 14:47
Medlem
Definitivt inte hon.
Citera
2023-02-22, 15:41
Medlem
Har tjejen som påstår att hon är Madeleine, gett fler förklaringar till varför det skulle vara hon, förutom att dom var lika som barn? Har hon berättat nånting om sin bakgrund, barndom, föräldrar? Hur kom hon på detta nu helt plötsligt? Maddie har liksom varit försvunnen i 16 år.
Citera
2023-02-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Jag har då alltid undrat vad föräldrarnas motiv skulle vara till att bräcka livet på deras treåriga dotter?

Försummelse som gått överstyr som resulterar i hennes död?
Överdosering av sömnmedel när föräldrarna skulle ut och roa sig?

OM dom har något med hennes död att göra så tror jag nog det var en olycka. Knappast planerat.
Det snackas om detta sömnmedel men OM så är fallet, vad har det med blod att göra? Vart kom då blodet ifrån?
Citera
2023-02-22, 16:08
Medlem
Och tror knappast att hon typ ramlat osv. För då skulle ju första tanken vara att ringa ambulans osv.
Om föräldrarna nu ligger bakom detta så är det ju sömnmedel isåfall som orsakat hennes död. Men finns det bevis för det? Och som sagt, vart kom då blodet ifrån?
Nä jag vet inte. Ena sekunden tror jag föräldrarna ligger bakom och andra inte. Detta är verkligen svårt. Ett svårt fall som man följt i 16 år snart.. undrar om detta någonsin kommer klaras upp?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in