2020-06-16, 19:46
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är det verkligen inte eftersom brottsplatsbilderna visar en bäddad säng där Madeleine påståtts legat och sovit då hon blev "tagen" då frågar man sig varför sängen ser orörd ut eller hur?
Nej man frågar sig om dom har maddies baneman nu.
Du kan ha koll på sängarna eftersom dom e så viktiga för dig
Citera
2020-06-16, 20:00
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Det lustiga är att föräldrarnas reaktion kring detta får mig att misstänka dem igen.

Man har alltså hittat en misstänkt till mordet och man skulle ju tro att föräldrarna skulle vara lättade och glada och vilja veta allt? Istället skriver de på Twitter att det faktum att de har fått brev från Tyskland inte stämmer. Är inte det väldigt märkligt? Är det verkligen vad en förälder väljer att skriva när ens barn mördare är hittad? Skulle man inte bara fullständigt strunta i såna detaljer?
Nu hoppas jag att de verkligen fått tag i rätt baneman så att föräldrarna och vi får en lösning på Maddies tragiska försvinnande.

Men att föräldrarna har varit i blickfånget är inte konstigt alls med tanke på hur de har uppträtt sen den där dagen/veckan i maj 2007. Det hade varit amatörmässigt av oss som är intresserade av dylika fall att inte uppmärksamma föräldrarna och dess beteende. De finns något som heter att man "försätter sig i en viss situation". O det är precis vad Kate och Gerry har gjort/gjorde. Man har helt enkelt aldrig fått den där riktiga känslan att Maddie varit i fokus...tyvärr.
Citera
2020-06-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Klart att sanningen får komma fram.Är du 7 år?

Hur stor tror du sannolikheten är att sanningen kommer fram? Jag ser den som minimal, eftersom det är ca hundra högaktade viktiga personer som håller Mccanns händer, dvs som styr detta.
Är du väldigt insatt i detta fall?
Citera
2020-06-16, 20:16
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeignAffair
Hur stor tror du sannolikheten är att sanningen kommer fram? Jag ser den som minimal, eftersom det är ca hundra högaktade viktiga personer som håller Mccanns händer, dvs som styr detta.
Är du väldigt insatt i detta fall?
Om det är rätt GM och man kan bevisa brottet så kommer det fram.Finns ingen anledning att hålla på det då media och folket vill veta vad som hände.
Men för tillfället så verkar ingenting konkret ha släppts.
Jag har läst mammans bok+ sett Netflix dokumentären.Och jag tillhör dom få som inte för en sekund tror på att föräldrarna ligger bakom detta brott.
Citera
2020-06-16, 20:25
Medlem
Citat:
Om det är rätt GM och man kan bevisa brottet så kommer det fram.Finns ingen anledning att hålla på det då media och folket vill veta vad som hände.
Jag har läst mammans bok+ sett Netflix dokumentären.Och jag tillhör dom få som inte för en sekund tror på att föräldrarna ligger bakom detta brott.

OK.
Netflix visar inte det allra viktigaste, min opinion. Den här visar mycket mer, sådant som föräldrarna inte ville att det skulle visas. https://youtu.be/Wv9pKs9xrko

Efter att ha läst igenom Pj Files, www.mccannpjfiles.co.uk ser jag inte föräldrarna som innocent mera.
Citera
2020-06-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/id141.htm

Jag tror att CB kan ha använt en mörk peruk. Han skulle smälta in bättre som brunhårig än blond och så klart vara svårare att identifiera som i fallet med någon som bar på ett barn.

Man fann peruker i hans tidigare hem.
Citera
2020-06-16, 20:58
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeignAffair
OK.
Netflix visar inte det allra viktigaste, min opinion. Den här visar mycket mer, sådant som föräldrarna inte ville att det skulle visas. https://youtu.be/Wv9pKs9xrko

Efter att ha läst igenom Pj Files, www.mccannpjfiles.co.uk ser jag inte föräldrarna som innocent mera.
Nej Netflix dokumentären var inte bra. Rätt mycket tillrättalagd för att slippa förtal från föräldrarna och deras talesperson Mitchell m.m.

PJ files är bra läsning (11000+ sidor)

Dock kan jag tycka så här i efterhand (ja, erkänner att det är lätt att vara efterklok) att Amaral hade avsevärt tunnelseende samt en pågående strid med de engelska myndigheterna. Vilket med nämnda i åtanke många gånger sänker en utredning+ett high profile case.
Citera
2020-06-16, 21:04
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag gissar på bilder i hans dator. Antingen att de har bilderna eller att hans ex berättat om bilderna.

Tror oxå på bilder på barnet och vad han gjort, säkert dokumenterat från början till slut.. första jag tänkte på, utan kropp är ju de det enda beviset som kan visa att hon är död ..
Citera
2020-06-16, 21:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Tror oxå på bilder på barnet och vad han gjort, säkert dokumenterat från början till slut.. första jag tänkte på, utan kropp är ju de det enda beviset som kan visa att hon är död ..

Då skulle nog fallet vara mera vattentätt, och åtal skulle väckas. Tror själv på något mer personligt, typ ett halssmycke.., något som man kan knyta till henne.

Hur som, han kommer nog att blåneka till sin sista dag på jorden. Finns inget incitament för honom, som i USA. "-Erkänn nu, så slipper du nålen !"
Citera
2020-06-16, 21:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Man fann peruker i hans tidigare hem.
Ja jag hade för mig det. De hade hittat kvinnokläder och allt möjligt. Märkligt att inte fler gör det. Men kanske så var hans mörkblonda fenotyp perfekt för en mörkhårig peruk. Hade någon som prins harry eller någon ljusblond använt det hade det inte sett klokt ut. Och samma sak om en mörk portugis hade använt en blond peruk.
Senast redigerad av sebastian_ 2020-06-16 kl. 21:41.
Citera
2020-06-16, 21:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Jag har tidigare undrat om de kan vara det, men det är för mycket som gör att jag tror att de inte är det. Att de betett sig märkligt kan väl ha med vissa andra saker att göra, man måste ju ha enorma skuldkänslor om man tittat till sitt barn så sällan att någon har möjlighet att ta det.

Att de är som de är nu är ju för de hoppas att hon ska vara vid liv trots allt, någonstans. Jag tror inte nyheten att Maddie skulle vara död eller hur skulle vara någon lättnad för dem, de intalar sig själva att hon lever.
Citera
2020-06-16, 22:12
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har tidigare undrat om de kan vara det, men det är för mycket som gör att jag tror att de inte är det. Att de betett sig märkligt kan väl ha med vissa andra saker att göra, man måste ju ha enorma skuldkänslor om man tittat till sitt barn så sällan att någon har möjlighet att ta det.

Att de är som de är nu är ju för de hoppas att hon ska vara vid liv trots allt, någonstans. Jag tror inte nyheten att Maddie skulle vara död eller hur skulle vara någon lättnad för dem, de intalar sig själva att hon lever.
Att paret intalar sig själva att Maddie lever är en helt naturlig reaktion. Det skulle vilken förälder som helst göra till dess det ändras.

Jag hoppas att dom verkligen får svar den här gången. Att gå runt och veta/ha känslan att ens barn är i någon annans händer ("våld") och inte kunnat göra något, måste vara det mest fruktansvärda en förälder behöver uppleva. Då är det nog bättre, inte mina ord utan läste om just ett par föräldrar som förlorat sitt barn i någon annans händer, att veta att barnet inte längre var i livet. Först då kunde den riktiga läkande processen börja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in