2023-02-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror snarare att det är en som vill synas bara. Men vi får se.

Ja. Antagligen är det så. Man tycker att om någon misstänker sig vara Madde så borde man vara betydligt diskreta och smyga fram. Inte basunera ut för hela världen: "jag är Madde!!!"

Men money talks och visningar på insta, TikTok o andra sociala medier ger väl klirr i kassan för polskan. Eller?

Ingen skulle bli mer förvånad än jag om det visar sig stämma.
Citera
2023-02-22, 17:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Har de inte dna-testat den där bruttan ännu? Fatta vilken smäll om det är hon. Jag är inte så säker...
Citera
2023-02-22, 17:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Jag har då alltid undrat vad föräldrarnas motiv skulle vara till att bräcka livet på deras treåriga dotter?

Försummelse som gått överstyr som resulterar i hennes död?
Överdosering av sömnmedel när föräldrarna skulle ut och roa sig?
Det senare. De hade tydligen använt sånt förut enligt någon dokumentär.
Citera
2023-02-22, 18:40
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Har tjejen som påstår att hon är Madeleine, gett fler förklaringar till varför det skulle vara hon, förutom att dom var lika som barn? Har hon berättat nånting om sin bakgrund, barndom, föräldrar? Hur kom hon på detta nu helt plötsligt? Maddie har liksom varit försvunnen i 16 år.

Hon säger att hon överhörde ett samtal där de sa att hon inte var lika lydig och snäll som de andra syskonen för att hon inte var deras. Sedan sa hon att hon blev sexuelltutnyttjad av en vän till familjen i samma rum som föräldrarna som inte gjorde någonting för att förhindra det. När hon börjar ifrågasätta efter trauma behandling hos psykolog så nekar föräldrarna henne dna-test då hon inte tror de är hennes föräldrar.
Citera
2023-02-22, 18:57
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja. Antagligen är det så. Man tycker att om någon misstänker sig vara Madde så borde man vara betydligt diskreta och smyga fram. Inte basunera ut för hela världen: "jag är Madde!!!"

Men money talks och visningar på insta, TikTok o andra sociala medier ger väl klirr i kassan för polskan. Eller?

Ingen skulle bli mer förvånad än jag om det visar sig stämma.

Polisen i Polen och England tog ju inte henne på allvar enligt henne. Så alternativet är ju då att gå ut i sociala medier.
Citera
2023-02-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det ligger en gammal katolsk kyrkogård ungefär 500 till 600 meter från McCanns lägenhet. Cemitério Municipal da Luz. Föräldrarna är mycket religiösa och gillar att jogga. De kände säkert till den här kyrkogården när flickan försvann. Även en blå sportbag försvann i samma veva. Jag tror att föräldrarna gömde kroppen i nån av dom gamla stenkistorna.

Föräldrarna kände inte till att resten av tapasgänget hängde på stranden den här dagen. Förmodligen hade dom fullt upp med att gömma kroppen och sopa igen spår. Det är vad jag tror i alla fall.
https://www.google.com/maps/place/Cemit%C3%A9rio+Mun.+da+Luz,+Parque+Residencial+Mon te+Lemos,+Luz,+Portugal/@37.0878344,-8.7352775,272m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0xd1b313a194bb309:0xa4084c d2f0da1c6c!8m2!3d37.0876675!4d-8.7360285!16s%2Fg%2 F11b8tj6bgj?hl=sv

Jaha, kyrkogården har jag missat! Har faktiskt endast läst om fallet. En mycket intressant teori ändå. Låter ju som ett rimligt ställe att göra sig av med en liten kropp på för att sedan flytta den senare...
Är det något som tagits upp i utredningen eller är det din alldeles egna spekulation? Med tanke på den saknade sportbagen...
Citera
2023-02-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Jag har då alltid undrat vad föräldrarnas motiv skulle vara till att bräcka livet på deras treåriga dotter?

Försummelse som gått överstyr som resulterar i hennes död?
Överdosering av sömnmedel när föräldrarna skulle ut och roa sig?

Jag har alltid trott på en tragisk olycka av en överdos sömntabletter. De fann även DNA testad kroppsvätska från Madeleine i bakluckan på hyrbilen föräldrarna hyrde en tid efter försvinnandet. Kan inte begripa H U R d e t inte kunde räcka för en fällande dom.

Hittade även denna artikel när jag åter började läsa om fallet;

https://www.expressen.se/nyheter/orkade-inte-med-dottern/
Citera
2023-02-22, 21:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jaha, kyrkogården har jag missat! Har faktiskt endast läst om fallet. En mycket intressant teori ändå. Låter ju som ett rimligt ställe att göra sig av med en liten kropp på för att sedan flytta den senare...
Är det något som tagits upp i utredningen eller är det din alldeles egna spekulation? Med tanke på den saknade sportbagen...
Det är mina egna spekulationer efter att ha kikat runt på google maps. Har inte sett att nån annan skulle ha haft samma tanke. Finns heller ingenting om kyrkogården i PJfiles, utredningen som polisen lät publicera. Jag har läst hela utredningen men det är länge sen nu så jag minns inte så mycket om vad som stod i den.

Det var mycket skriverier i media om den försvunna blå sportbagen, men McCanns nekade till att den skulle ha existerat alls. Fast vill man osedd transportera ett barn så är ju en väska perfekt.

Här är utredningen om du vill läsa:
https://mccannpjfiles.co.uk/
Citera
2023-02-22, 21:40
Medlem
Citat:
Det är mina egna spekulationer efter att ha kikat runt på google maps. Har inte sett att nån annan skulle ha haft samma tanke. Finns heller ingenting om kyrkogården i PJfiles, utredningen som polisen lät publicera. Jag har läst hela utredningen men det är länge sen nu så jag minns inte så mycket om vad som stod i den.

Det var mycket skriverier i media om den försvunna blå sportbagen, men McCanns nekade till att den skulle ha existerat alls. Fast vill man osedd transportera ett barn så är ju en väska perfekt.

Här är utredningen om du vill läsa:
https://mccannpjfiles.co.uk/

Men var inte dom typ bevakade typ 24/7??
Citera
2023-02-22, 21:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Men var inte dom typ bevakade typ 24/7??
Robert Murat och även polisen, förstås, var ju hårdbevakade under en tid. Gerry kan ensam ha lämnat hyrhuset en mörk natt när bevakningen var obefintlig och gått till kyrkogården och hämtat kroppen som då fortfarande låg i väskan. Om han sen tog med sig kroppen hem till huset för att under resan till Compostela gräva ner kroppen nånstans, eller (vilket jag skulle ha gjort) tagit den till havet och på något sätt - kanske med roddbåt eller simma- låtit dumpa väskan på djupt vatten, låter jag vara osagt. Han är ju en smart kille och kunde säkert lösa det.

Havet är ju att föredra. Några stenar i väskan och hål i den så att fiskar och kräftdjur kan ta sig in i den så försvinner kroppen ganska fort.
Citera
2023-02-22, 22:01
Medlem
Citat:
Robert Murat och även polisen, förstås, var ju hårdbevakade under en tid. Gerry kan ensam ha lämnat hyrhuset en mörk natt när bevakningen var obefintlig och gått till kyrkogården och hämtat kroppen som då fortfarande låg i väskan. Om han sen tog med sig kroppen hem till huset för att under resan till Compostela gräva ner kroppen nånstans, eller (vilket jag skulle ha gjort) tagit den till havet och på något sätt - kanske med roddbåt eller simma- låtit dumpa väskan på djupt vatten, låter jag vara osagt. Han är ju en smart kille och kunde säkert lösa det.

Havet är ju att föredra. Några stenar i väskan och hål i den så att fiskar och kräftdjur kan ta sig in i den så försvinner kroppen ganska fort.

Vettefasen alltså. Tveksamt ändå. Låter ju väldigt modigt gjort isåfall, deras dotter vi pratar om också.
Citera
2023-02-22, 22:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Vettefasen alltså. Tveksamt ändå. Låter ju väldigt modigt gjort isåfall, deras dotter vi pratar om också.
Portugal har mycket hårda lagar när det gäller barn. McCanns kunde fått fem år i fängelse och indragna läkarlegitimationer i England och skulle troligtvis även förlorat vårdnaden om sina tvillingar. Take your pick.

Edit: Fem år förutsatt att Maddie dog i en olycka pga överdos.
Senast redigerad av ReedMe 2023-02-22 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in