Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Västafrika ja.. de kan jobba, det är bevisat.
jag skriver alltså inte invandrare i allmänhet utan just mena-området. Det var alltså ingen därifrån i ditt arbetslag? Och att det är enorm arbetskraftsinvandring istället för att sätta de 100.000-tals som aldrig arbetat i arbete.
Jag är snart pensionär så varför drar du in mig? Och varför blandar du in katoliker, västafrikaner och alla möjliga slags folk. I min generation plockade sommarjobbande ungdomar jordgubbarna, lingonen och gurkorna. Skogsbruk hade låg lönsamhet så man började utveckla plantsättare som maskin.
Tidigare invandrare har försöjt sig, inga problem, men fr o m mena-gänget gick det åt pipan.
Jag anklagar Mena, boende och bidragsförsörjda i Sverige. Specifikt. Odla nu din läsförståelse så det går att diskutera med dig.
J’accuse
Den anala fixeringen om människor från mellanöstern kvalificerar dig som rasist. En av kamraterna var från Irak, fast det läste givetvis inte av "någon anledning".
Tre av mina grannar är familjer från Syrien, en kille från Afghanistan, de arbetar, en av de är motsvarande civilekonom men kör buss på deltid och kämpar för att få fler timmar. Ditt skitsnack stämmer inte, jag lever i den verklighet du inte vill eller kan kännas vid, därför bör du skaffa dig en sysselsättning så att du kommer ut i arbetslivet, fast du är säkert en bitter sjukpensionär som en del av de andra flåspostarna på flashback.
Det ekonomiska genomslaget är större för hitresta säsongsarbetare, de har andra levnadskostnader, därför blir det missvisande att jämföra arbetslösa i Sverige med länder med lägre levnadsstandard.
Det går inte att leva på säsongsarbete idag, det krävs komplement i form av annan sysselsättning under lågsäsong. Det gäller alla svenskar oavsett bakgrund.
Dessutom är avståndet långt från storstäderna till skogslänen, om det är skogsbruk som gäller, du kommer hitta få etniska svenskar som är villiga att bo i baracker eller vandrarhem några månader per år, bortresta från familj och partner när det inte gör någon ekonomisk skillnad.
Varför skall kraven vara högre på personer med bakgrund från mellanöstern relativt vithyade svenskar?
Hela din tråd doftar straffarbete, ett sätt för att avreagera ditt personliga misslyckande i livet på andra svaga grupper.