2022-10-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Du kanske behöver dopamin istället?
Varför? Tror att mina dopaminnivåer är någorlunda, har definitivt varit sämre än vad de är just nu iallafall.
Citera
2022-11-06, 23:57
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Du kanske behöver dopamin istället?

Vadå sänker ksm 66 dopaminet??
Citera
2022-11-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vadå sänker ksm 66 dopaminet??

Långsiktigt ja, det påverkar ju bara serotonin och gaba. Det är därför det finns tillskott med Saffran som ökar dopaminet och noradrenalinet
Citera
2022-11-30, 17:01
Medlem
Citat:
Långsiktigt ja, det påverkar ju bara serotonin och gaba. Det är därför det finns tillskott med Saffran som ökar dopaminet och noradrenalinet

Ska man äta saffran när man äter KSm 66?
Citera
2022-11-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ska man äta saffran när man äter KSm 66?

Beror på. Vissa klarar att köra bara Ashwagandha men finns en risk för anhedoni långsiktigt utan att stötta dopaminet
Citera
2022-11-30, 23:13
Medlem
Citat:
Beror på. Vissa klarar att köra bara Ashwagandha men finns en risk för anhedoni långsiktigt utan att stötta dopaminet

Låter oroväckande, bör man bara köra Ashwaganda i korta perioder? Exempelvis 1 mån? Höjer saffran dopaminet? Hur är
Det med L theanin då? Kan du inte utveckla lite du verkar ju kunnig
Citera
2022-12-01, 13:43
Medlem
Citat:
Låter oroväckande, bör man bara köra Ashwaganda i korta perioder? Exempelvis 1 mån? Höjer saffran dopaminet? Hur är
Det med L theanin då? Kan du inte utveckla lite du verkar ju kunnig

Vad jag har läst: 4-6 veckor med Ashwagandha, sen 1-2 veckor utan och sen repetera.

Saffran höjjer dopamin och noradrenalin

L-theanine är väl mest på GABA tror jag
Citera
2023-01-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunes
Bumpar tråden lite

Tar du fortfarande ksm-66? Har för mig jag läst att man ska cykla ashwagandha, dvs göra uppehåll med jämna mellanrum, typ 2 veckor på en vecka av osv. Gjorde du så?

Söker så mkt info som möjligt.
Man får max äta 12 veckor, sedan bör man göra uppehåll annars kan man få leverskador
Citera
2023-01-31, 18:08
Medlem
Jag har tagit Ashwaganda sedan oktober 2022, två tabletter på morgonen med undantag för någon dag då jag kan ha missat. Kände nästan på direkten hur stressen minskade MEN även hur alla andra känslor försvann.

Det är generellt sett svårt att hitta ”dålig” feedback om ashwaganda tycker jag. Men jag känner mig helt tom och neutral i sammanhang där jag borde vara glad. Har därför bestämt mig att sluta från och med idag då jag helt enkelt inte mår bra psykiskt. Resonerar att jag hellre känner stress än inga känslor alls..

Men vet någon hur länge effekten är kvar i kroppen? Och om det finns något sätt att boosta serotoninnivån på annat sätt? Hörde talas om 5-HTP, någon som testat i detta sammanhang?
Citera
2023-02-21, 21:45
Medlem
Extremeflys avatar
Vilket märke är bäst? Vill ha de för att reducera stress och helst så lite leverpåverkan som möjligt.
Läste något om ett märke som hette now från iherb, är de något att ha och är de enbart utlandet som erbjuder detta märke? Alltså att jag måste importera?
Citera
2023-02-21, 22:42
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vilket märke är bäst? Vill ha de för att reducera stress och helst så lite leverpåverkan som möjligt.
Läste något om ett märke som hette now från iherb, är de något att ha och är de enbart utlandet som erbjuder detta märke? Alltså att jag måste importera?

Jag söker själv. Förmodligen är någon ayurvedisk formula från något anrikt apotek bäst om man inte kan hitta det i råvaruform av tillräckligt hög kvalité. Finns mycket jag inte vill ha. Har provat förr men inte hittat något som hade hög kvalité nog att använda. Kan återkomma om jag finner något.
Citera
2023-02-21, 23:12
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Jag söker själv. Förmodligen är någon ayurvedisk formula från något anrikt apotek bäst om man inte kan hitta det i råvaruform av tillräckligt hög kvalité. Finns mycket jag inte vill ha. Har provat förr men inte hittat något som hade hög kvalité nog att använda. Kan återkomma om jag finner något.
Hojta gärna till om du hittar något som funkar bra mot stress
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in