Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
1. Blir bara en tillfällig lösning som 2014, en fryst konflikt.
Och hur påverkar det sanktionerna mot Ryssland? Utredningar om krigsförbrytelser? Hur skall Ukraina få garantier för fred? Ditt ryss-förslag innebär bara eftergifter till Ryssland.
2. Är ju en möjlighet med det finns fler möjliga utfall:
3. Ryssland får inrikes stridigheter så att invasionen kollapsar.
4. Ukraina driver ut Ryssland men Ryssland väljer att inte starta kärnvapenkrig.
5. Kriget går i stå och det blir ett ställningskrig som bara drar ut på tiden utan lösning. Sanktionerna fortsätter och vi får en ny järnridå.
Du föreslår antingen att Ryssland skall vinna hur dåliga de än är eller kärnvapenkrig. Putin kunde sagt det själv. Sluta stödja massmord, diktatur och Sveriges fiender.

Jag ställde en fråga, vad är det för sjuka anklagelser du kommer med?
Intressant är att du och flera andra tänker att den mest troliga utgången är att Ryssland skulle på olika sätt backa, och att konflikten skulle sluta på det viset.
Jag har väldigt svårt att tro det, jag tänker att på samma sätt som många här i väst blir ursinniga över Rysslands invasion, så är det samma sak i Ryssland fast tvärtom, alltså att man blir mer nationalistisk och hatisk mot väst.
Jag menar väldigt få här ifrågasätter vad vi läser i media, jag tror att i Ryssland är det samma.
Jag kan såklart ha fel, men jag tänker att man här i väst kanske underskattar ryssarnas beslutsamhet, och även om vi läser att missnöjet över kriget är stort i Ryssland, så kanske ryssarna läser exakt samma om oss?