2023-02-21, 17:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Du är inte medveten att juden Zelenskyj är ditsatt som marionett av judarna som styr USA ?

Nej han blev vald i flera demokratiska val. Inte bara ett val.
Citera
2023-02-21, 17:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Allt är första världskriget redux. Otroligt.

Ja det är otroligt. Så otroligt så att man kan fundera över om herr Erixon någonsin befunnit sig i Ukraina. Sannolikt inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/venaqV/svenske-sjukvardaren-niels-ryssar-urinerade-pa-doda
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
USA nu spenderat mer pengar på socialfallet Ukraina än vad man gjorde på Sovjet under WWII (inflationsjusterat):

https://www.bitchute.com/video/sBNxDH1QsPPw/

Och ändå förlorar Ukraina...

Nej. Ukraina vinner och Ryssland förlorar. Enligt en känd ryss med stor insyn:

Citat:
Igor Girkin:

"... while we are losing this war. And we're losing it right now. Unfortunately, this needs to be said."

"We were winning the war at first and had a good chance of winning it, but now we are losing it."

"The Russian Federation cannot win in the current situation."

"Russia cannot win. It can only prolong the process of hostilities for an indefinite period of time."

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1626646377391394827

Så ni kan kasta er propaganda i papperskorgen nu. Den är överspelad.

Ni har förlorat kriget.
Citera
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Men då får du åka ner och demonstrera till Moskva. Åk dit och demonstrera för att folk ska lägga ner vapnen. Skutta iväg nu, det är ju du som drog upp det. En stor stark fredsivrare som du fixar nog de här. Ta med en fredspipa som du kan röka med Putin under tiden som han drar ut sina trupper ur Ukraina.

Du tycker ditt inlägg var genomtänkt?

Ja jag drar upp det just för att ni är sjukt patetiska som sitter och hetsar bakom en skärm men inte har kuk nog att själva delta.

Att jag ensam skulle dra till Moskva ( som jag nog inte ens kommer in till ) för att demonstrera mot kriget ger exakt NOLL i verkan.

Men ni tangentbordskrigare om ni VERKLIGEN ville och hade RYGGRAD så hade ni kunnat åka ner och gjort skillnad. Är ni för jävla hariga för fronten finns det massor som ni kan göra på betryggande avstånd. Det GÖR SKILLNAD därimot.

Berätta för mig varför andra ska få riskera livet för din sak ?
Citera
2023-02-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Jag ser bara två sätt denna konflikt kan sluta.

1, Ukraina ger upp de områden ryssarna vill ha och nån garanti på att de inte går med i EU och NATO.

2, Kärnvapenkrig mellan Ryssland mfl och NATO.

Finns det egentligen något annat trovärdigt slut? Jag tror inte Ryssland ger sig, och skulle de förlora mark och inte se någon väg ut så kommer de använda kärnvapen.

Vad tror ni?

Inget av det där kommer att hända. För Ukraina är det, efter allt som hänt, helt oacceptabelt att övergå till att bli rysk lydstat. För att det ska kunna ske måste Ryssland besätta hela Ukraina och tillsätta en marionettpresident som skriver på det fredsavtalet. Kärnvapenkrig blir det bara om Ryssland startar ett. Och det tror jag inte ryssarna kommer att göra (men säker kan man ju inte vara).

Mer troligt verkar nu vara att det blir en frusen konflikt och en militariserad gränszon, typ Korea, vid ungefär nuvarande fronter. Kommer det att bli fredsförhandlingar och kompromisser skulle jag kunna tänka mig att Ryssland skulle kunna få behålla Krim men lämna tillbaka resten. Eventuellt att ryssarna får ge Ukraina någon annan kompensation för Krim.
Citera
2023-02-21, 17:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Har ingen aning vad puller gör. Sitter väl och trycker i Moskva.

Hade du packat väskan ?
Anar man en besvikelse över Vladimir Putins förlorade hjältestatus så har du en nu livs levande historisk hjälte i Volodomyr Zelenskyj. Den Ukrainska hjältepresidenten som fick den storhetsvansinniga tsar-wannaben (med världens näst största arme) att förlora ansiktet. (och huvudet ?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det var nära att bli tvärtom. Man körde faktiskt omkring med stridsvagnar i Estland, men soldaterna var inte sugna på att slåss. Väst var väldigt skarpa i sina uttalanden också medan estländarna körde med körsång.

Jo, i inledningsfasen när det var kaos i Ryssland. När det blev politiskt stabilare i Moskva ändrades tonläget,
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Ukraina vinner och Ryssland förlorar. Enligt en känd ryss med stor insyn:

Så ni kan kasta er propaganda i papperskorgen nu. Den är överspelad.

Ni har förlorat kriget.

Ange källan.
Citera
2023-02-21, 17:07
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Men varför bara dra sig tillbaka? Varför inte kärnbomba i ett så trängt läge att det ses som ett allvarligt hot mot nationen?

Kärnvapen förändrar inget, blir bara smutsigare krig.
Citera
2023-02-21, 17:10
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, igår var Biden till Kiev för att visa sitt stöd.., och "imorgon" får Putin Besök :

WSJ: Xi Jinping planlegger besøk i Moskva Kinas leder Xi Jinping planlegger å besøke president Vladimir Putin i Moskva, opplyser kilder med kjennskap til planen til Wall Street Journal. Toppmøtet mellom de to presidentene vil ifølge avisen finne sted i løpet av de kommende månedene, men tidspunktet er ikke kjent.

https://www.nrk.no/nyheter/kina-og-russland-1.16181169

Börjar få dåliga vibbar...
Citera
2023-02-21, 17:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Konstantin på Inside Russia har gått igenom hela Putains tal och ska ha ännu en sammanfattning senare idag. Men han blev så positivt överraskad av talet så han tog sig en Metaxa efteråt haha. Han hade nog förväntat sig en rätt så kraftig eskalering av kriget med mobilisering etc. Konstantin tyckte att det viktigiaste som framkom i talet var två saker. Putain vill införa "Sovjet system education" vad i helsike nu det är? Och så vill Putain reglera ekonomin mer så att kapital inte kan föras ut ur Ryssland. Annars var det typ bara småprat som redan många andra har rapporterat.

https://www.youtube.com/live/C0jF2z7rlLw

Det kanske är detta här som är Sovjet system education??

https://t.me/Donbas_Operativniy/28170
Det fetade Politisk indoktrinering och ett angivarsystem. Men det är väl bara äldre kommunister som kan vilja ha det tillbaka. Många ryssar, yngre än 40, har bara svaga minnen av det skolsystemet idag.
Citera
2023-02-21, 17:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
1. Blir bara en tillfällig lösning som 2014, en fryst konflikt. Och hur påverkar det sanktionerna mot Ryssland? Utredningar om krigsförbrytelser? Hur skall Ukraina få garantier för fred? Ditt ryss-förslag innebär bara eftergifter till Ryssland.
2. Är ju en möjlighet med det finns fler möjliga utfall:
3. Ryssland får inrikes stridigheter så att invasionen kollapsar.
4. Ukraina driver ut Ryssland men Ryssland väljer att inte starta kärnvapenkrig.
5. Kriget går i stå och det blir ett ställningskrig som bara drar ut på tiden utan lösning. Sanktionerna fortsätter och vi får en ny järnridå.

Du föreslår antingen att Ryssland skall vinna hur dåliga de än är eller kärnvapenkrig. Putin kunde sagt det själv. Sluta stödja massmord, diktatur och Sveriges fiender.

Jag tror det ett möjligt scenario är likt Korea det blir vapenvila och uppdelat i väst/öst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in