Citat:
Ursprungligen postat av
GrillMaster2000
Jag ser bara två sätt denna konflikt kan sluta.
1, Ukraina ger upp de områden ryssarna vill ha och nån garanti på att de inte går med i EU och NATO.
2, Kärnvapenkrig mellan Ryssland mfl och NATO.
Finns det egentligen något annat trovärdigt slut? Jag tror inte Ryssland ger sig, och skulle de förlora mark och inte se någon väg ut så kommer de använda kärnvapen.
Vad tror ni?
Steg 1 är inte på kartan. Då är det inte slut, för ryzzland kommer förr eller senare vilja ha mer. Får de facistfittorna vittring på att våld kan löna sig kommer de fortsätta och fortsätta tills även du sitter i interneringsläger.
Alltså har du bara ett slut.
Jag ser ett annat slut:
En så kraftfull markering från väst så ryzzland snabbt fattar att de har att välja på att backa eller börja avfyra kärnvapen. Vi kommer ju hamna där förr eller senare ändå.
Markeringen kan vara total flygförbudzon över Ukraina. Stridsflyg från väst motar bort alla ryszka plan, skjuter ner misiler och när det är möjligt sänker skepp och flyg som misilerna kom från.
Detta görs så klart som en humanitär insats. Varför ska en stat tillåtas terrorbomba en annan stat på ett sätt som helt saknar taktiskt värde?