2023-02-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jaha, och? Anledningen till att jag valde det exemplet är att den frågan har besvarats hundratals om inte tusentals gånger av diverse barn- och ungdomstidningar sedan jag själv var i den åldern. Med andra ord noll djup och extremt uttjatat.

Gäddorna verkar inte se det som uttjatat med tanke på deras tjat om de har bröst, har du stora bröst, har du små bröst, små bröst är fina, stora brösta är fina, kan du fota dem, ok inte kan du fota dem under tröjan så man ser konturerna, jag kan suga på dina bröst, jag kan smeka dina bröst,

men ditt exempel på att någon gädda frågat om något barns ena bröst har varit större än det andra har jag aldrig sett.

Men varför pratar du om att bröst saknar djup? Vad betyder det ens att oh vilket djup dina bröst har. Det låter ju bara förvirrat. Det måste vara världens mest konstiga komplimang. Har du sagt det till någon?
Citera
2023-02-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Hur vill du mena att något av det du sa nu ska övertyga mig om att jag har fel?

Fel om vad? Du måste ju skriva något begripligt först som går att bemöta.

Hur är det nu är de 3% av brotten de som inte har hänt eller är det andra brott som inte hade hänt om Dumpen inte hade skrivit om det?
Citera
2023-02-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Att planera brott är olagligt, och som jag skrev till den andra nissen - Dumpens verksamhet är medial, inte polisiär.
Jag misstänker att ditt uttryck ”planera” brott motsvarar den juridiska termen ”förberedelse”? Vilket lagrum hänvisar du till när det gäller brottet ”planering/ förberedelse till våldtäkt”?
Moraliskt fel? Absolut. Men det finns inget brott i BrB som heter ”förberedelse (planera våldtäkt). Jag kan ha fel men då får du gärna komma tillbaka med lagrum.
Det säger sig självt. När du våldtar så nyttjar du inga attribut såsom vapen eller ”andra specifika verktyg för att genomföra ett brott” (halvbra citat från min lärare i straffrätt på juristlinjen 1998). Sedan dess har jag arbetat med annat så du kan ha rätt men då behöver du nog precisera ”att planera brott är olagligt” något. Ett exempel: Jag pratade med en vän igår och jag skall besöka honom på fredag. Jag sade till honom ”Jag kommer att behöva köra i 180 för att hinna fram i tid, men jag gör det.” Kan polisen då plocka in på grund av att jag sade detta (ett ”förbredelsebrott”)?
Senast redigerad av knickedick108 2023-02-21 kl. 11:20. Anledning: Edit
Citera
2023-02-21, 10:54
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Jag vet inte om jag håller med faktiskt. Det är lätt för människor som blev invandringskritiker under 10-talet att säga att det inte är något kontroversiellt, men anledningen till att de tycker så är att de inte var kritiska under 90- och 00-talen. På den tiden så råkade invandringskritiker ut för samma saker som män som vill ha sex med barn och unga gör idag. Det är svårt att avgöra, men jag vidhåller att det finns många som inte bryr sig om vad de gubbar som hängs ut av Dumpen sysslar med.

Det känns lite bättre nu ja. Jag har alltid tyckt att sådana som du tar upp alldeles för stor plats med ert gnäll om hur ni ångrar att ni knarkade och sålde er till gubbar. Gå vidare med livet och sluta gnäll säger jag. Jag har också varit beroende av droger en gång i tiden, men inte fan går jag runt och tycker synd om mig själv för det idag. Man gör det man vill göra. Offer är något man väljer att vara, inte något man är.

Det finns positiva effekter till att begränsa invandring. Det finns inga som helst positiva effekter av att våldta barn.

Det är uppenbart att du saknar erfarenhet, kunskap eller förståelse för sexuella övergrepp eller PTSD och att det är därför du så hårdnackat försvarar pedofilerna som dumpen sätter dit. Du uttrycker dig enormt provocerande och jag tror det är meningen. Jag försöker att bita mig i läppen (fingrarna) och inte överreagera för människor med mentala störningar som saknar förmåga att känna empati kan ju inte rå för att de sårar folk med sitt agerande.
Citera
2023-02-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Jag misstänker att ditt uttryck ”planera” brott motsvarar den juridiska termen ”förberedelse”? Vilket lagrum hänvisar du till när det gäller brottet ”planering/ förberedelse till våldtäkt”?
Moraliskt fel? Absolut. Men det finns inget brott i BrB som heter ”förberedelse (planera våldtäkt). Jag kan ha fel men då får du gärna komma tillbaka med lagrum.
Det säger sig självt. När du våldtar så nyttjar du inga attribut såsom vapen eller ”andra specifika verktyg för att genomföra ett brott” (halvbra citat från min lärare i straffrätt på juristlinjen 1998). Sedan dess har jag arbetat med annat så du kan ha rätt men då behöver du nog precisera ”att planera brott är olagligt” något.

Med "planering" menade jag "förberedelse", ja - som du förstod. Men inser nu att jag inte skulle gått in på juridikspåret alls, då det egentligen är helt egalt då Dumpens verksamhet är medial och inte polisiär. Utan det kokar egentligen ner till huruvida du anser Dumpens metoder medieetiskt okey eller ej.

(Personligen anser jag, som skrivet i tidigare inlägg, att det är solklara brottsförberedande gärningar som Dumpen nystar upp.)
Citera
2023-02-21, 11:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han skrev att sökte efter personer att ha sex med och apropå hennes ålder så hade han chattat med många unga tjejer.
Han är med andra ord trovärdig när han säger att han har chattat med andra baaaarn, men inte trovärdig om han vid en konfrontation skulle säga att hans avsikt inte var att ligga med baaaarnet?

Dumplingarna är lite sekektiva i vad de tror på måste jag säga. Om det som mannen säger talar till hans nackdel så tror de på vad han säger, men om det talar till hans fördel så tror de inte på det. Raka motsatsen till att vara objektiv faktiskt.
Citera
2023-02-21, 11:32
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Hur vet du vad Anders Eklund skulle kunna skriva i en chatt för att lura till sig barn? Du verkar ha ett väldigt naivt sätt att se på saker.
Nu har jag förvisso läst hur Anders Eklund skröt om sin penis på 25 cm och liknande på diverse sexsidor, men när han verkligen var ute på jakt så gjorde han sig knappast besväret att tramsa med chattande.
Citera
2023-02-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Verkar vara mycket KIK och Snap. På KIK finns iallafall olika grupper med namn som mer än övertydligt signalerar vad det är tänkt att handla om.

14-åringen på Tinder var någon som matchade med sin 29-årige lärare (om det är det aktuella rättsfallet som avses var flickan 15 när de hade sex).

Jag fattar inte att vuxna män ens vågar ha KIK på sina telefoner. Hade jag råkat se att en kollega eller bekant hade KIK på sin telefon så hade jag direkt fått misstankar om denne.

Gubbe som jag är så har jag bara facebook och twitter. Kanske skaffar Truth Social om det kommer till Sverige. Men KIK och Snap håller jag mig borta från
Citera
2023-02-21, 12:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det finns positiva effekter till att begränsa invandring. Det finns inga som helst positiva effekter av att våldta barn.

Det är uppenbart att du saknar erfarenhet, kunskap eller förståelse för sexuella övergrepp eller PTSD och att det är därför du så hårdnackat försvarar pedofilerna som dumpen sätter dit. Du uttrycker dig enormt provocerande och jag tror det är meningen. Jag försöker att bita mig i läppen (fingrarna) och inte överreagera för människor med mentala störningar som saknar förmåga att känna empati kan ju inte rå för att de sårar folk med sitt agerande.
Det finns positiva effekter med att låta baaaarn ta ansvar, och även med att ifrågasätta folk som ser sig själva som offer för sexövergrepp. Allt för länge har dessa grupper kommit undan alltför lätt, men jag hoppas att det blir slut på det i framtiden. Det finns ingen som är ett offer, bara människor som väljer att vara det! Dumpen och liknande organisationer vill göra det ännu svårare att ifrågasätta, och därför måste själva ifrågsättas. Det ska vara lika självklart att säga att de som väljer att vara sexbrottsoffer överdriver eller hittar på som det är att säga att invandare är överrepresenterade i brott.

Vad vet du om min erfarenhet? Det stämmer att jag inte har haft några sexpartners som har varit långt äldre eller yngre än jag, men jag har läst på väldigt mycket om alla de rättsskandaler som är resultatet av att vi har ett samhälle som i alldeles för hög utsträckning tror på flickor och kvinnor som anklagar andra för sexövergrepp. Det finns hur mycket som helst att läsa, och om man gör det så blir det till slut att man sätter likhetstecken mellan sexbrottsanklagelse och lögn/påhitt. Utöver att läsa så har jag även varit bekant med ett antal så kallade maskrosbarn, och mer rubbat white trash får man leta efter. Jag tycker mig se detta hos i princip alla som anklagar, vilket inte är helt olikt hur vissa människor för 20 år sedan tyckte sig se att i princip samtliga personrånare var invandrare.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-02-21 kl. 12:44.
Citera
2023-02-21, 12:23
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Nu har jag förvisso läst hur Anders Eklund skröt om sin penis på 25 cm och liknande på diverse sexsidor, men när han verkligen var ute på jakt så gjorde han sig knappast besväret att tramsa med chattande.

Nej Ekelund var inte så mycket för chat, det var mer rakt på sak, inga krusiduller!
Citera
2023-02-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Att det bara är 3% är irrelevant för dumpenmotståndare. Det spelar ingen roll ifall siffran var högre och 60% av alla sexualbrott mot barn skedde över internet. De skulle fortfarande vara emot Dumpen eftersom de ogillar att Dumpen hänger ut hebefiler och pedofiler.

2 olika siffror som hade lett till olika förutsättningar.
Hade dumpen kunnat visa att de gjort skillnad utan att drabba oskyldiga människor hade jag förmodligen stött deras arbete.
Men när jag ser att de gör i stort sett noll skillnad samtidigt som en massa oskyldiga människor drabbas, då är det inte speciellt ok.
Som jag ser det gör Dumpen mer skada än nytta.
Citera
2023-02-21, 15:45
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Det finns positiva effekter med att låta baaaarn ta ansvar, och även med att ifrågasätta folk som ser sig själva som offer för sexövergrepp. Allt för länge har dessa grupper kommit undan alltför lätt, men jag hoppas att det blir slut på det i framtiden. Det finns ingen som är ett offer, bara människor som väljer att vara det! Dumpen och liknande organisationer vill göra det ännu svårare att ifrågasätta, och därför måste själva ifrågsättas. Det ska vara lika självklart att säga att de som väljer att vara sexbrottsoffer överdriver eller hittar på som det är att säga att invandare är överrepresenterade i brott.

Vad vet du om min erfarenhet? Det stämmer att jag inte har haft några sexpartners som har varit långt äldre eller yngre än jag, men jag har läst på väldigt mycket om alla de rättsskandaler som är resultatet av att vi har ett samhälle som i alldeles för hög utsträckning tror på flickor och kvinnor som anklagar andra för sexövergrepp. Det finns hur mycket som helst att läsa, och om man gör det så blir det till slut att man sätter likhetstecken mellan sexbrottsanklagelse och lögn/påhitt. Utöver att läsa så har jag även varit bekant med ett antal så kallade maskrosbarn, och mer rubbat white trash får man leta efter. Jag tycker mig se detta hos i princip alla som anklagar, vilket inte är helt olikt hur vissa människor för 20 år sedan tyckte sig se att i princip samtliga personrånare var invandrare.

Jaså du gillar att läsa? Men du har inte läst någon litteratur om hur övergrepp påverkar barn psykist. Hur PTSD påverkar ens liv. Hur ett trauma kan sätta spår under lång tid. Hur barns hjärnor inte är färdigutvecklade och mogna att ta beslut när de är 13 år gamla.

Du väljer att läsa det som stödjer din tes om att småflickor skall få ha sex med vuxna män och sedan bortser du från all forskning som gjorts som motbevisar den. Du argumenterar som en klimatförnekare som "tror" att något förhåller sig på ett sätt och sedan blundar för att hela forskningsvärlden säger något annat. Som tur är har vi många terapeuter, psykologer, läkare och lagstiftare i det här landet som faktiskt har läst ett ord eller två om hur verkligheten ser ut. Och som tur är tillhör du en förkrossande minoritet i samhället som ytterst få tar på allvar. Tyvärr är såna som dig mycket farligare än klimatförnekare eftersom ni förespråkar övergrepp som direkt skadar barn.

Men så länge såna som dig finns så behövs en sida som dumpen. Som kan lyfta fram effekten som övergrepp får och som kan rikta strålkastaren mot männen som är kapabla att begå övergreppen. TACK DUMPEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in